Pagina 3 van 5 Eerste 12345 Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straight_six Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik zou het nog eens willen zien als ik morgen stop met werken en ga aankloppen bij het OCMW met een 5 serie, een nieuwbouw en een normaal spaarboekje of ze zo happig gaan zijn om mij 1200€ per maand te gaan storten.
    Dat hij financiële problemen heeft dat fantaseer je erbij, voor hetzelfde geld staat er 200k op zijn spaarboek.
    Iemand hier zei dat je verplicht wordt financiele risico's te nemen als je uw job niet graag doet. Als je een spaarboek met 200K op hebt, of een bmw 5, dan noem ik een paar maanden niet werken geen financieel risico. Dit is natuurlijk subjectief.
    Dell Latitude E6500 - 4GB RAM - EVO 250GB - Core 2 Duo T9600 - Samsung 27'' 1080p

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Het is toch simpel?

Als je je job niet graag meer doet, zoek ander werk. Eens je ander werk gevonden hebt geef je je ontslag.

Geen periode zonder loon te overbruggen, en ge moet geen beroep doen op ocmw, uitkering of whatever...

Kheb da 10j geleden ook gedaan. Ik was m'n job kotsbeu, eens gaan horen bij ArcelorMittal (daar zoeken ze altijd volk) en ik mocht direct beginnen. Daar getekend, mijn ontslag gegeven, opzeg gedaan en ik was weg.
    Na een klein jaartje bij ArcelorMittal dan naar Infrabel gegaan.
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Iemand hier zei dat je verplicht wordt financiele risico's te nemen als je uw job niet graag doet. Als je een spaarboek met 200K op hebt, of een bmw 5, dan noem ik een paar maanden niet werken geen financieel risico. Dit is natuurlijk subjectief.
    Weinig mensen hebben zo een spaarboek.
    De meeste mensen hebben een hoop rekeningen die ze moeten betalen, en amper speelruimte.
    Unlimited Potential!

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat mensen met een mentaliteit als onze thread starter zo geen spaarboek hebben verbaast mij inderdaad niks ... Wil niet zeggen dat "wij" daar dan voor moeten opdraaien!

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nesjamag Bekijk bericht
    Weinig mensen hebben zo een spaarboek.
    De meeste mensen hebben een hoop rekeningen die ze moeten betalen, en amper speelruimte.
    Dan zoekt ge ander werk terwijl ge ondertussen uw huidige job voortdoet, simpel.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Ja, maar je deed net alsof (of zo kwam het toch over) iedereen zomaar kan aankloppen bij het OCMW als ze eens geen zin hebben om te werken en graag 1000 euro doorbetaald worden.

Iedereen zegt van je zoekt ander werk terwijl je daar werkt.. Maar dan doe je hetzelfde werk weer als ervoor, gewoon op een andere plaats..

Wat als je weer wil gaan studeren als je een jaar of 35 bent, 2 kinderen, een huis die moet betaald worden? Dan is de enige optie vdab en dan moet je kunnen stempelen.

En avondonderwijs is ook niet zo simpel hoor.. Ik heb eraan begonnen.. 2x per week van 20u tot 22u en een verplaatsing van 40 minuten enkele rit. Een opleiding van 3 jaar.

Na 1 jaar heb ik ermee gestopt omdat ik er echt geen zin meer in had. En niet omwille van de cursus maar wel doordat ik voor niks anders geen tijd meer had.

En over educatief verlof.. Als het een cursus is die niets met je huidig werk te maken heeft mag de werkgever dit gerust weigeren.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ja, maar je deed net alsof (of zo kwam het toch over) iedereen zomaar kan aankloppen bij het OCMW als ze eens geen zin hebben om te werken en graag 1000 euro doorbetaald worden.

Iedereen zegt van je zoekt ander werk terwijl je daar werkt.. Maar dan doe je hetzelfde werk weer als ervoor, gewoon op een andere plaats..

Wat als je weer wil gaan studeren als je een jaar of 35 bent, 2 kinderen, een huis die moet betaald worden? Dan is de enige optie vdab en dan moet je kunnen stempelen.

En avondonderwijs is ook niet zo simpel hoor.. Ik heb eraan begonnen.. 2x per week van 20u tot 22u en een verplaatsing van 40 minuten enkele rit. Een opleiding van 3 jaar.

Na 1 jaar heb ik ermee gestopt omdat ik er echt geen zin meer in had. En niet omwille van de cursus maar wel doordat ik voor niks anders geen tijd meer had.

En over educatief verlof.. Als het een cursus is die niets met je huidig werk te maken heeft mag de werkgever dit gerust weigeren.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    Dan had je daar maar eerder aan moeten denken tbh, je kan in dit land lang genoeg student zijn en krijgt daar alle kansen toe.
    Er zijn trouwens genoeg andere jobs waar je totaal geen opleiding voor moet volgen en vaak zelfs gewoon interne opleidingen in bedrijven krijgt, dus je moet echt niet hetzelfde werk blijven doen.

Wil je toch van job veranderen en een opleiding daarvoor volgen? Dan doe je dat in avondonderwijs of bouw je een buffer op zodat je dat kan doen.
    En kom, een beetje doorzetten tijdens zo'n avondonderwijs... Het is voor uw eigen toekomst dus als dat al teveel is, beetje zwak argument.

Hoe kan je het nu gerechtvaardigd vinden dat anderen moeten opdraaien voor de kosten omdat jij ander soort werk wilt doen en daar een opleiding voor wilt volgen?
    Als ik nu elke 5 jaar iets anders wil doen vind jij het dus maar logisch dat anderen daarvoor moeten betalen?

Ik snap die redenering niet.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wij hebben een tijdje geleden nog zo iemand ontslaan die persé ontslaan wou worden om wat betaalde vakantie te hebben en in het zwart te gaan werken (vertelde hij btw gewoon openlijk tegen iedereen in zijn afdeling). Die persoon bleef het daarom maar uithangen met onbeleefd gedrag, altijd te laat komen of niet komen opdagen, werkweigering, zen voeten vegen aan alle kwaliteits- en veiligheidsregels, ...

Helaas voor hem, heb ik zijn afdelingshoofd 2 maand langer laten wachten met dat ontslag en een uitgebreider dossier laten opbouwen zodat hij met dringende reden buiten lag, zonder C4 of recht op uitkering en geen vergoeding (werkte hier nota bene 15 jaar, dus had een serieuze premie te goed anders). No way dat zo'n luilakken en profiteurs als kost in mijn P&L komen.
    Geen bal compassie met zo'n mentaliteit, echt een plaag in dit land.

lammeken's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De-Function Bekijk bericht
    zou nu graag willen werken in buiten als koerier of mobiele beveiling of dergelijke...
    Haal je rijbewijs C en je hebt morgen meteen ander werk.
    Ze smeken ernaar.
    Gang is alles,remmen is angst

PSN: yellow-intruder

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat als je weer wil gaan studeren als je een jaar of 35 bent, 2 kinderen, een huis die moet betaald worden?
    Tja, daar had je eerder aan moeten denken en naar handelen. Op je 35ste en met 2 kinderen moet je bezig zijn met je werk en hoe je inkomen genereert en niet wat je eigenlijk had willen studeren. Als je echt wil veranderen doe het dan via avondonderwijs of door in de weekends te studeren.

Als je er zo gemakkelijk mee kan kappen zal de interesse ook wel niet zo groot zijn geweest. Hopelijk heb je er geen jobcontract voor opgezegd.

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rekt Bekijk bericht
    Dan had je daar maar eerder aan moeten denken tbh, je kan in dit land lang genoeg student zijn en krijgt daar alle kansen toe.
    Voor het heden is dat inderdaad waar. Maar in het verleden was dat niet altijd het geval. Een vrouw die naar de universiteit ging in de jaren stillekes? In sommige gelovige families mocht dat NIET! AMEN! Ja dat was en is discriminatie, maar dat waren toen ook andere tijden.

Mijn grootmoeder wilde studeren maar dat mocht niet van haar ouders. Ze moest kindjes maken en voor de open haard gaan liggen. (Dat is gene zever en dat was echt zo).

Dus neen niet iedereen heeft vroeger voldoende kansen gekregen.
    Laatst gewijzigd door makila; 11 november 2019 om 11:28

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    En hoelang gaan we nog in het verleden blijven hangen? Voor iedereen onder de 45 jaar (quasi iedereen op dit forum) geldt dit zeker wel.

En "van haar ouders" is een flutexcuus imo, de kansen zijn er in de maatschappij en als de ouders dat belemmeren is dat hun schuld, niet die van de maatschappij en daar hoort de maatschappij ook niet voor op te draaien dan.

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    En hoelang gaan we nog in het verleden blijven hangen? Voor iedereen onder de 45 jaar geldt dit zeker wel.
    Rekt. Ze was 89 en reeds jaren overleden. Maar ik ken nog mensen van 90+ die dat hebben meegemaakt.
    Ik geef hier inderdaad een slecht voorbeeld aan. Ik wilde gewoon even zeggen dat in een ver verleden niet altijd iedereen evenveel kansen kreeg

En "van haar ouders" is een flutexcuus imo, de kansen zijn er in de maatschappij en als de ouders dat belemmeren is dat hun schuld, niet die van de maatschappij en daar hoort de maatschappij ook niet voor op te draaien dan.
    Ik zou toch even de geschiedenis raadplegen. Je weet echt niet waarover je spreekt. Dat was nog de tijd waar tante nonneke (letterlijk het waren effectief nonnen) voor de klas stond en de leerlingen met een meetlat op de vingers sloeg. (en aan je ouders moest je dat niet melden want dan gaven ze de non gelijk)

En de maatschappij deed MEE aan dit verhaal, dus jawel in dit scenario had de maatschappij er zelf ook schuld aan ..

Maar zoals gezegd: Dat waren andere tijden.

en daar hoort de maatschappij ook niet voor op te draaien dan.
    Ik wil gerust voor iemand betalen als die echt geen kansen gekregen heeft door omstandigheden. Maar ik geef je gelijk in die zin:
    De maatschappij moet regels opleggen en dat daar dan een enkeling uit de boot valt die het wel verdient .. nou jammer dan. Je kan niet voor elke scheet een uitzondering toestaan, want dan wordt ervan geprofiteerd, wat jij nu ook al ervaart hé ..
    Laatst gewijzigd door makila; 11 november 2019 om 11:54

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    In het verleden is er veel fout gegaan .

En dat "van haar ouders" haal ik aan omdat we diezelfde problematiek gewoon zien terugkomen met allochtonen, dus het is niet puur iets van het verleden.
    Dat kinderen van allochtonen niet alle kansen in de maatschappij nemen ligt voor een groot deel gewoon aan hun ouders, maar daarom moet de maatschappij daar nog altijd niet voor gaan opdraaien.

Maar soit, beetje offtopic.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    We leven hier in een vrij land waar we zelf alle keuzes mogen maken, toch hengelen er zoveel naar vangnetten van de overheid. (Handje vasthouden cultuur)

"wil wel een 3-4 maand betaalde vakantie of wil graag een langdurige opleiding volgen." Zo heb ik er al veel zien passeren.
    Lekker stempelen en een relaxte opleiding volgen, en na de opleiding gewoon terug bandwerk in een fabriek gaan doen omdat dat netto 200€ meer betaald..

Een hoop schulden maken, auto,huis,reizen en dan financieel vastzitten ,zijn ook allemaal dingen die je jezelf als weldenkend mens hebt aangedaan. Daarom heeft vrijwel iedereen ook die centen nodig en hangen ze vast aan hun baas/job
    Don't be a worrier, be a warrior!

Pagina 3 van 5 Eerste 12345 Laatste

Regels voor berichten