iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

sollicitaite de Lijn

Hallo iedereen,

mijn vrouwtje wil in de sporen van haar overleden vader treden en buschauffeur worden bij de lijn. Ze heeft zich reeds ingeschreven op de site van de lijn, en een antwoord gekregen om via de pc thuis testen af te leggen. Deze testen heeft ze ook met glans doorstaan, en mag nu verder naar fase 2 in de selectieprocedure. Ze moet langsgaan te Roeselare waar een tweede fase zal doorgaan. Weet er iemand wat deze fase precies inhoud ?

Bedankt alleszins voor de massale reactie

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hoi

Ik werk iets meer dan 5 jaar bij De Lijn.. Dus het kan ondertussen al iets veranderd zijn.

Ik moet toen enkele testen afleggen die te maken hadden met je reactie-, concentratie-, rekenvermogen etc. Je krijgt bijvoorbeeld 5-10 seconden een foto van een verkeerssituatie te zien en moet nadien antwoorden wat je allemaal zag (verkeersborden, auto's, aantal voetgangers, etc). Je kan je niet echt voorbereiden hiervoor.. Dit duurde bij mij een uurtje ongeveer. Nadien nog een korte persoonlijkheidstest op de PC.

Als dit allemaal goed is heb je nog een gesprek met een HR-consulente. Dit gaat meer over uw motivaties.

Na dit alles moet je langsgaan bij De Lijn voor een sollicitatiegesprek. Daarna medische keuring.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hallo,
    bedankt voor je antwoord, maar we hebben horen zeggen dat de selectieprocedure sinds enkele jaren gewijzigd is ? Waarschijnlijk in 2017 dachten we, daarom dat we es informeren. Welke tips zou jij kunnen geven om geslaagd te geraken ?

Jimmypop's schermafbeelding
    iTrader
    37 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Even omhoog smijten.

Is het gelukt ?

Heb ook net mijn sollicitatie via website ingediend en ben eens benieuwd wat de procedures nu zijn ?
    If you've got a problem and no one else can help, and if you can find them, maybe you can hire...The A-Team.

Prior's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb gesolliciteerd bij de lijn van in december vorig jaar 2019.

Eerst krijg je cognitieve testen die je van thuis uit kunt maken online met een persoonlijkheidstest.

Als ge daarin slaagt mag je nog een paar wiskundige testen doen bij een soort werkbegeleidingsbureau die je zelf kiest qua plaats/adres. Maar dan krijg je nog een moeilijke test waar ik zelf niet door was, ene om echt bij te flippen als je het hoofd niet koel kan houden.

Er zijn 7-8 kleurtoetsen waarvan 2 met een hoge toon en de andere met een lage toon. Bedoeling is om de juiste toets in te drukken die je hoort of ziet op het scherm.

Probleem is dat ge max 2 seconden hebt om die toets in te drukken op bepaalde tijden van het examen. Soms gaat dat het scherm zo snel dat je de tijd niet hebt om te reageren. En dan ja dan speelt ge op een flipperkast of een arcadekast uit de jaren 80

De lijn vraagt zich af misschien dat ze geen werkvolk vinden maar ze kunnen misschien beginnen met die absurde test af te schaffen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

iTrader
    37 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Eerste test geslaagd, woensdag al voor 2de test

[Wat is die test juist met die kleur toetsen ? Iemand die dit kan verduidelijken ?)
    If you've got a problem and no one else can help, and if you can find them, maybe you can hire...The A-Team.

iTrader
    37 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ja hallo, idd een zotte test, geen flauw idee of ik geslaagd ben of niet.
    Vanavond of morgen resultaat

Geslaagd en ondertussen de persoonlijkheidstest gedaan.
    Laatst gewijzigd door Jimmypop; 13 mei 2020 om 17:25

iTrader
    37 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Iemand die weet hoelang het ongeveer duurt na de persoonlijkheidstesten wanneer de lijn contact opneemt ?

iTrader
    37 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    6 augustus mag ik op gesprek naar Brugge.

Toevallig mensen die in Brugge werken voor de lijn ?

Regels voor berichten