iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Werken bij infrabel / hr rail met een strafblad

Beste,

Ik ben geslaagd voor de statutaire proef van technicus elm bij infrabel, ik moet bij de eerste werkdag/verwelkomingsdag een uitreksel uit het strafregister voorleggen bij mij is dat echter niet meer blanco omdat ik vier jaar geleden tegen een verkeerspaal ben gereden onder invloed van alcohol (intoxicatie), zou dit voor problemen zorgen bij mijn aanwerving?

*Het is wel zo dat deze feiten binnen drie maanden niet meer op mijn uitreksel staan omdat de uitspraak in de politie rechtbank dan al drie jaar geleden is, zou ik mijn aanwerving zo lang proberen te rekken tot ik weer een blanco uitreksel bezit of moet ik het huidige exemplaar voorleggen?

Heeft iemand hier kennis van deze gebieden?

Met vriendelijke groeten

Jan

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Normaal moogt ge niet beginnen als ge geen blanco strafblad hebt.

Kan zijn dat er heel af en toe kleine uitzonderingen toegelaten worden afhankelijk van de situatie.

Ik ga eens verder horen...
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Oke Bedankt

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door klaessen.j Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Oke Bedankt
    Eens nagevraagd, dit is het antwoord:

Zolang het geen gevangenisstraf is van meer dan 6 maanden of iets waardoor ge geen ambtelijke functie meer kunt uitoefenen maakt het nie uit
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    En was het ook niet zo dat je enkel relevante veroordelingen moest tonen? (Of het kan zijn dat dit in Nederland is). Dus voor in een winkel te mogen werken hoef je geen verkeersveroordelingen voor te leggen bijvoorbeeld.
    Al zal je als technicus veel moeten rijden zeker?

Neurosis21's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Waelvis Bekijk bericht
    Eens nagevraagd, dit is het antwoord:

Van wie heb je deze info en geldt dit voor iedereen binnen de NMBS? (HR-rail)
    Ik heb een identiek voorval en ik moet enkel nog mijn medische doen en documenten binnenbrengen (waaronder uittreksel strafregister).
    Looking for Battlefield 3 team mates..
    Alsook Wow Arena spelers.. 2vs2, 3vs3..

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Neurosis21 Bekijk bericht
    Van wie heb je deze info en geldt dit voor iedereen binnen de NMBS? (HR-rail)
    Ik heb een identiek voorval en ik moet enkel nog mijn medische doen en documenten binnenbrengen (waaronder uittreksel strafregister).
    Van iemand van HR. Geldt normaal voor iedereen binnen Infrabel/NMBS/HR-Rail.

Neurosis21's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Waelvis Bekijk bericht
    Van iemand van HR. Geldt normaal voor iedereen binnen Infrabel/NMBS/HR-Rail.
    Ik was dus geslaagd voor alles, heb mijn documenten inclusief uittreksel strafregister afgegeven (de persoon van HR heeft het zelf gelezen en gezegd 'ok inorde'!)
    2 weken erna doe ik mijn medische (inorder) en was dus in afwachting van aanwerving..
    Nog eens 2 weken later (gisteren) krijg ik een aangetekende brief dat ik wegens negatief advies van de juridische dienst niet kan aangeworven worden omdat volgens
    hun aanwervingsprocedure een laureaat van onbesproken gedrag moet zijn. Ze zeiden letterlijk wegens die veroordeling.
    Een verkeersinbreuk met de lichts mogelijke straf voor de rechtbank die (doordat het rechtsysteem zo traag is een jaar na de feiten) volgend jaar automatisch gewist zal worden.
    Als ik eerherstel krijg moet ik terug contact opnemen...
    Nochtans heb ik al verschillende voorbeelden gezien van mensen die aangenomen zijn met zwaardere straffen .. klopt dus niet wat je bron vertelde helaas
    Frustrerend, als ze hier voet bij stuk houden dan verlies ik een jaar.
    Mocht ik nu beginnen aan de opleiding zou ik indien ik slaag al 3 maand eerherstel gekregen hebben.
    Looking for Battlefield 3 team mates..
    Alsook Wow Arena spelers.. 2vs2, 3vs3..

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Neurosis21 Bekijk bericht
    Ik was dus geslaagd voor alles, heb mijn documenten inclusief uittreksel strafregister afgegeven (de persoon van HR heeft het zelf gelezen en gezegd 'ok inorde'!)
    2 weken erna doe ik mijn medische (inorder) en was dus in afwachting van aanwerving..
    Nog eens 2 weken later (gisteren) krijg ik een aangetekende brief dat ik wegens negatief advies van de juridische dienst niet kan aangeworven worden omdat volgens
    hun aanwervingsprocedure een laureaat van onbesproken gedrag moet zijn. Ze zeiden letterlijk wegens die veroordeling.
    Een verkeersinbreuk met de lichts mogelijke straf voor de rechtbank die (doordat het rechtsysteem zo traag is een jaar na de feiten) volgend jaar automatisch gewist zal worden.
    Als ik eerherstel krijg moet ik terug contact opnemen...
    Nochtans heb ik al verschillende voorbeelden gezien van mensen die aangenomen zijn met zwaardere straffen .. klopt dus niet wat je bron vertelde helaas
    Frustrerend, als ze hier voet bij stuk houden dan verlies ik een jaar.
    Mocht ik nu beginnen aan de opleiding zou ik indien ik slaag al 3 maand eerherstel gekregen hebben.
    Ze zoeken veel technici in de haven (chemie, petro,...) of eventueel kijken bij de vliegtuigsector. Overheidsbedrijven doen altijd moeilijk met een strafblad.

Tags for this Thread

Regels voor berichten