Pagina 1 van 2 12 Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Procesoperator enkel controlekamer

Beste forumleden

Iemand een idee of er een mogelijkheid is, doormiddel van opleiding uiteraard, om enkel controlekamer operator te worden? Meestal worden deze functies gegeven aan ervaren field operators, maar zijn er ook bedrijven (regio Antwerpen) waar je deze functie direct kan uitvoeren? Reden hiertoe is dat ik fysiek niet instaat ben om een hele dag op een plant rond te lopen. Mvg

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik ken geen enkel bedrijf, waarbij dat het mogelijk is. Vermoed wel dat er zullen bestaan, maar dan spreek je over een proces dat zeer eenvoudig gaat zijn.

Ataturk's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mits 5-10 jaar ervaring als bordman zou je rechtstreeks kunnen instromen bij sommige bedrijven. Kans is wel echt klein, omdat ze vaker intern verkiezen als extern.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik ken geen enkel bedrijf, waarbij dat het mogelijk is. Vermoed wel dat er zullen bestaan, maar dan spreek je over een proces dat zeer eenvoudig gaat zijn.
    Ik ken wel bedrijven waarvoor ze industrieel ingenieurs aanwerven voor binnenman.

Maar het is niet iets wat veel voorvalt.

Zie ook niet goed wat het onmiddellijk met simpel proces te maken heeft.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Ik ken wel bedrijven waarvoor ze industrieel ingenieurs aanwerven voor binnenman.

Zelfs al ben je industrieel ingenieur, dan nog zal je eerst een paar jaar buiten moeten meedraaien voor je binnen kan werken. Je moet bepaalde details kennen van in de plant voor je deze goed en wel binnen kan toepassen.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)

Omdat je moeilijk een proces kunt bedienen en opvolgen als je dat niet deftig beheerst. Om dat deftig te beheersen, ben je wel een tijd bezig en moet je ook wel wat ervaring hebben met die specifieke plant, ook al ben je een industrieel ingenieur. Die mensen hebben niet tijdens hun studie geleerd. over ons proces. Zelfs mensen die bij ons 20 jaar achter het bord zitten, kan niet naar een andere afdeling bij ons gaan en daar achter de schermen zitten, die gaat daar ook terug moeten starten buiten en als zijn certificaten halen, voordat die kan beginnen met leren achter het bord daar. Een bedrijfsleider kun je om de 5 jaar eens verzetten van plant, maar een functie als operator kan dat niet.

Bij ons is er vorig jaar iemand begonnen met een industrieel ingenieur diploma (zijn er wel meer), die start onderaan en moet ook eerst zijn certificaten halen voordat die kan beginnen aan zijn opleiding bordman. Hij heeft nu zijn eerste certificaat en staat nu in opleiding bij mij voor zijn 2de, totaal heb je er 7 nodig. Als hem goed opschiet (hangt ook af hoeveel kansen dat hij krijgt om opleiding te volgen), dan zie ik wel kans in dat hij binnen 5 jaar kan beginnen aan zijn opleiding aan bord.

Als het proces simpel is en weinig kennis en vooral praktisch kennis vraagt, dan kan ik wel inzien dat je snel achter bord kan zitten. Maar anders niet, ook al kom je daar af met 20 jaar ervaring. Een tijd terug kwam er een ploegleider af van BASF (dacht dat die daar 20 jaar werkte.), die is ook gewoon terug onderaan moeten beginnen, wat logisch is.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 24 oktober 2019 om 11:08

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Omdat je moeilijk een proces kunt bedienen en opvolgen als je dat niet deftig beheerst. Om dat deftig te beheersen, ben je wel een tijd bezig en moet je ook wel wat ervaring hebben met die specifieke plant, ook al ben je een industrieel ingenieur. Die mensen hebben niet tijdens hun studie geleerd. over ons proces. Zelfs mensen die bij ons 20 jaar achter het bord zitten, kan niet naar een andere afdeling bij ons gaan en daar achter de schermen zitten, die gaat daar ook terug moeten starten buiten en als zijn certificaten halen, voordat die kan beginnen met leren achter het bord daar. Een bedrijfsleider kun je om de 5 jaar eens verzetten van plant, maar een functie als operator kan dat niet.

Bij ons is er vorig jaar iemand begonnen met een industrieel ingenieur diploma (zijn er wel meer), die start onderaan en moet ook eerst zijn certificaten halen voordat die kan beginnen aan zijn opleiding bordman. Hij heeft nu zijn eerste certificaat en staat nu in opleiding bij mij voor zijn 2de, totaal heb je er 7 nodig. Als hem goed opschiet (hangt ook af hoeveel kansen dat hij krijgt om opleiding te volgen), dan zie ik wel kans in dat hij binnen 5 jaar kan beginnen aan zijn opleiding aan bord.

Als het proces simpel is en weinig kennis en vooral praktisch kennis vraagt, dan kan ik wel inzien dat je snel achter bord kan zitten. Maar anders niet, ook al kom je daar af met 20 jaar ervaring. Een tijd terug kwam er een ploegleider af van BASF (dacht dat die daar 20 jaar werkte.), die is ook gewoon terug onderaan moeten beginnen, wat logisch is.
    Ik denk dat je mij vergeet begrijpt

Het lijkt mij evident dat je niet van vandaag op morgen binnen gaat zitten. Natuurlijk verloopt dat via opleiding en OJT.

Maar het gebeurt zeker en vast dat je aangenomen wordt met het oogmerk om binnen te gaan zitten. Het lijkt mij ook niet mogelijk om binnen te zitten als je nog nooit buiten bent geweest natuurlijk.

De tijd waarop je dan effectief binnen zit is afhankelijk van hoe vlug uw traject is natuurlijk. Bij sommige bedrijven is dit sneller dan bij andere.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Spijtig! De procesindustrie interesseert me wel. Ik zie dat BASF bv. ook werkvoorbereiders zoekt? Dit ziet er mij eerder bureauwerk uit, dat kan ook een optie zijn. Iemand nog ideeën/vacatures voor gelijkaardige functie in de haven v Antwerpen?

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik denk dat je mij vergeet begrijpt

Het lijkt mij evident dat je niet van vandaag op morgen binnen gaat zitten. Natuurlijk verloopt dat via opleiding en OJT.

Maar het gebeurt zeker en vast dat je aangenomen wordt met het oogmerk om binnen te gaan zitten. Het lijkt mij ook niet mogelijk om binnen te zitten als je nog nooit buiten bent geweest natuurlijk.

De tijd waarop je dan effectief binnen zit is afhankelijk van hoe vlug uw traject is natuurlijk. Bij sommige bedrijven is dit sneller dan bij andere.
    Kan goed zijn dat je wordt aangenomen om binnen te gaan zitten binnen een bedrijf, maar dan nog spreek je over een tijd om u op te leiden en ervaring op te bouwen. Zoals je zegt hangt dat van proces tot proces af, hoe lang het duurt. Als je 5 jaar doet bij ons, dan ben je bij de snelste, dan heb je al u certificaten buiten, dan kun je beginnen voor te leren aan het bord. Maar hou dan wel rekening dat u praktijk ervaring buiten miniem is. Want dan is dat in die 5 jaar tijd, van de ene opleiding naar de andere..

De TS wilt direct die functie uitoefenen, met geen field opleiding. Dat ga je enkel kunnen doen als het een zeer simpel proces is, waarbij de "buitenmannen" meer bandwerk verrichten. Bij zo'n processen kun je nogal vrij snel en direct zo'n functie doen voor binnen denk.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 24 oktober 2019 om 22:15

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Kan goed zijn dat je wordt aangenomen om binnen te gaan zitten binnen een bedrijf, maar dan nog spreek je over een tijd om u op te leiden en ervaring op te bouwen. Zoals je zegt hangt dat van proces tot proces af, hoe lang het duurt.

De TS wilt direct die functie uitoefenen, met geen field opleiding. Dat ga je enkel kunnen doen als het een zeer simpel proces is, waarbij de "buitenmannen" meer bandwerk verrichten. Bij zo'n processen kun je nogal vrij snel en direct zo'n functie doen voor binnen denk.
    Het komt door medische of fysieke redenen.

Ik ga eerlijk zijn als dat het geval is dan raak je niet aan de bak. Ook al zit je heel de dag binnen.

De grote vraag zal vooral zijn wat TS zijn opleiding en ervaring is. Want ik hoor u spreken over werkvoorbereider. Veel geluk daarmee als je geen ervaring met het werk hebt.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Elke controlekamer die ik ken, daar zou ik achterover vallen als ze daar iemand aannemen zonder (field)ervaring om op de knoppen te gaan drukken.
    Mogelijks is er ook competitiviteit van volk uit "de field" die heel graag een job in de controlekamer zou doen.

Ik heb het wel eens gezien, een "nieuwe" in de controlekamer die daar niet eerst werkte, maar die is dan full time begeleid door een 2de man die er constant naast zit.
    En die persoon zal ook wel een vorige ervaring gehad hebben die op zen minst een beetje relevant was.
    Ja als ze echt ergens op zoek zijn naar een vervanger, en het volk uit de field verstaat geen jotta deftig nederlands of kunnen niet schrijven of typen, dan maak je misschien kans.
    Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you’re still retarded.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb een graduaat elektromechanica en zag dat BASF dit soort profielen aanwerft om te werken als technisch traînee op verschillende diensten om dan op een dienst waar je het meeste interesse of die het best bij je past, te gaan werken als Meet- en regeltechnieken, onderhoudstechnieker of werkvoorbereider. Inderdaad het lijkt me vanzelfsprekend dat je als werkvoorbereider, het feitelijke 'werk' goed moet kunnen. Echter denk ik dat als dit binnen de mogelijke functies staat na dat je technisch traînee bent geweest, dit wel realistisch kan zijn,niet? Nu zullen er hier wel meerdere mensen zijn die tonnen meer ervaring hebben in dit soort industrie dan ikzelf, daarmee dat ik even wou polsen.

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ElHulko Bekijk bericht
    Ik heb een graduaat elektromechanica en zag dat BASF dit soort profielen aanwerft om te werken als technisch traînee op verschillende diensten om dan op een dienst waar je het meeste interesse of die het best bij je past, te gaan werken als Meet- en regeltechnieken, onderhoudstechnieker of werkvoorbereider. Inderdaad het lijkt me vanzelfsprekend dat je als werkvoorbereider, het feitelijke 'werk' goed moet kunnen. Echter denk ik dat als dit binnen de mogelijke functies staat na dat je technisch traînee bent geweest, dit wel realistisch kan zijn,niet? Nu zullen er hier wel meerdere mensen zijn die tonnen meer ervaring hebben in dit soort industrie dan ikzelf, daarmee dat ik even wou polsen.
    De eerste vraag is, wat is uw medische beperking juist dat je een bureaujob nodig hebt.

Je moet ook altijd opletten met die vacatures. Ja werkvoorbereider is een mogelijkheid na het traineeship. Maar er staat niet op na hoeveel tijd dit is. Dit zijn typische doorgroeijobs voor mensen die in de field staan. Dus je zal hiervoor eerst wat praktische ervaring moeten opdoen.

Als je fysiek echt heel beperkt bent en je wilt fysieke arbeid hoe dan ook vermijden is een job in de automatisatie of projecten opvolgen wel een mogelijkheid. Maar ook weer sterk afhankelijk van wat juist uw beperking is.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ElHulko Bekijk bericht
    Nu zullen er hier wel meerdere mensen zijn die tonnen meer ervaring hebben in dit soort industrie dan ikzelf, daarmee dat ik even wou polsen.
    Je kunt altijd eens open solliciteren.
    Toen ik nog op BASF werkte, was daar ook een blinde aan het werken. BASF had toen speciaal zaken voor hem voorzien, zoals geleid tegels (als dat zo noemt) om hem naar de intern bus te leiden. Bedrijven staan wel open om samen eens te kijken wat mogelijk is.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Alvast bedankt voor de info. Iemand ideeën of er bedrijven in de haven zijn die plc programmeurs of technisch tekenaars zoeken? Deze jobs hebben me ook altijd aangesproken.

Pagina 1 van 2 12 Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten