iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

als zelfstandige starten

beste leden,
    ik twijfel al bijna 2 jaar om zelfstandig te worden in de sector telecom.
    ik werk momenteel 1 jaar als technieker voor proximus daarvoor ook voor proximus gewerkt maar als verkoper.

in mijn vrije tijd herstel ik GSM's en laptops en dergelijke en dit is eigenlijk wat ik zou willen doen als zelfstandige,
    ik heb al aanbieding gekregen om voor iemand in loondienst te beginnen als hersteller maar ik zou dit liever voor mijn eigen willen doen..

wat me tegen houdt is dat er al redelijk veel van die shops zijn die dat doen (regio Gent Belgie), en ook de kosten die er zijn
    grootste kost huren van een pand terwijl ik ook mijn prive huurwoning moet betalen..

hebben jullie wat tips of advies dat ik kan gebruiken om definitieve beslissing te kunnen nemen?

grtjs Jozef

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Capone18 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    wat me tegen houdt is dat er al redelijk veel van die shops zijn die dat doen (regio Gent Belgie), en ook de kosten die er zijn
    grootste kost huren van een pand
    Eerlijk gezegd is dit het eerste wat in mij opkomt. Er lijkt mij gigantisch veel concurrentie waardoor de marges dun gaan worden en de winsten klein.
    Komt er nog eens bij dat de trend bij smartphones is om die steeds compacter en moeilijker repareerbaar te maken, waardoor de kosten daarvan ook omhoog gaan en mensen dus meer geneigd zullen zijn om te vervangen ipv te repareren.

Wil je snel zijn, moet je stock hebben. Stock kost geld want raakt niet allemaal kwijt en/of blijft een tijd liggen waardoor prijzen misschien niet meer competitief zijn en je verlies gaat doen. etc etc.

Enfin, ik wil niet pessimistisch zijn, maar op z'n minst even challengen. Als je hier een deftig antwoord op hebt dat overtuigend is, dan is dat misschien een reden om het wel te doen

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Begin in bijberoep, met een eenmanszaak.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Begin in bijberoep, met een eenmanszaak.
    Dit. Van thuis uit. Maak reclame op facebook, eigen website, eigen pagina ,...

iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chento Bekijk bericht
    Dit. Van thuis uit. Maak reclame op facebook, eigen website, eigen pagina ,...
    probleem is dat de verhuurder van mijn appartement dit niet toelaat volgens wat in in het contract staat.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    probleem is dat de verhuurder van mijn appartement dit niet toelaat volgens wat in in het contract staat.
    Dat is in de praktijk geen probleem zolang je je huur niet als kost opneemt in je zelfstandige activiteit
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    1 Post(s)

als zelfstandige starten

Zet het adres dan waar uw ouders wonen. Of idd wat hierboven staat. Zolang je daar niets als aftrekpost neemt (water, huur, elektriciteit,...) zal dat wel mogen.

Stap Acerta eens binnen ;-)
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    De meeste van die winkels doen dat via een beschutte werkplaats. Je gaat nooit onder die hun kosten kunnen geraken.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Regels voor berichten