iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

als zelfstandige starten

beste leden,
    ik twijfel al bijna 2 jaar om zelfstandig te worden in de sector telecom.
    ik werk momenteel 1 jaar als technieker voor proximus daarvoor ook voor proximus gewerkt maar als verkoper.

in mijn vrije tijd herstel ik GSM's en laptops en dergelijke en dit is eigenlijk wat ik zou willen doen als zelfstandige,
    ik heb al aanbieding gekregen om voor iemand in loondienst te beginnen als hersteller maar ik zou dit liever voor mijn eigen willen doen..

wat me tegen houdt is dat er al redelijk veel van die shops zijn die dat doen (regio Gent Belgie), en ook de kosten die er zijn
    grootste kost huren van een pand terwijl ik ook mijn prive huurwoning moet betalen..

hebben jullie wat tips of advies dat ik kan gebruiken om definitieve beslissing te kunnen nemen?

grtjs Jozef

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Capone18 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    wat me tegen houdt is dat er al redelijk veel van die shops zijn die dat doen (regio Gent Belgie), en ook de kosten die er zijn
    grootste kost huren van een pand
    Eerlijk gezegd is dit het eerste wat in mij opkomt. Er lijkt mij gigantisch veel concurrentie waardoor de marges dun gaan worden en de winsten klein.
    Komt er nog eens bij dat de trend bij smartphones is om die steeds compacter en moeilijker repareerbaar te maken, waardoor de kosten daarvan ook omhoog gaan en mensen dus meer geneigd zullen zijn om te vervangen ipv te repareren.

Wil je snel zijn, moet je stock hebben. Stock kost geld want raakt niet allemaal kwijt en/of blijft een tijd liggen waardoor prijzen misschien niet meer competitief zijn en je verlies gaat doen. etc etc.