Pagina 1 van 3 123 Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

"Na een jaar krijg je een bedrijfswagen"

Toen ik bij m'n huidige werkgever aangenomen werd, was één van de voorwaarden dat ik na een jaar, bij een goede evaluatie, een bedrijfswagen kreeg. Dat was voor mij een belangrijk gegeven gezien ik plots dagelijks bijna 100km zou moeten rijden.

Nu blijkt dat 1) je de wagen na een jaar enkel mag bestellen, dan moet je nog eens wachten tot hij geleverd wordt (6-12 maanden want de stockmodellen zijn buiten mijn budget), 2) ik door vertragingen pas na 1 jaar en 3 maanden kan bestellen.

Kan dit zomaar? Ik had gedacht dat je dan een inloopwagen zou krijgen maar dit is enkel uitzonderlijk zo blijkt... Ik voel me wat genaaid; dit kost me een hoop geld wat ik niet voorzien had.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Wat is er op papier afgesproken?
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Wat is er op papier afgesproken?
    Er staat niets op papier. Ja, ik weet het ik kan niets afdwingen tenzij ik de belofte kan bewijzen. Maar stel dat dit wel het geval was?

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Diatonico Bekijk bericht
    Er staat niets op papier. Ja, ik weet het ik kan niets afdwingen tenzij ik de belofte kan bewijzen. Maar stel dat dit wel het geval was?
    Dan zal het afhangen van WAT er op papier staat. Als er op papier staat dat je bij 1 jaar ancienniteit een bedrijfswagen krijgt, dan moet je die vanaf de eerste dag van die 1 jaar anciënniteit krijgen. Staat er dat ze bij 1 jaar anciënniteit voor jou een bedrijfswagen zullen aankopen, dan moeten ze dat tegen die datum aankopen (maar nog niet geleverd zijn).

Dat er géén enkel stockmodel binnen je budget zou zijn, maar wel een nieuwe auto, lijkt me wel vreemd... aangezien een stockmodel toch altijd goedkoper is (behalve natuurlijk als je er enkel wil met veel opties)?
    Laatst gewijzigd door JPV; 18 oktober 2019 om 10:47
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Dan zal het afhangen van WAT er op papier staat. Als er op papier staat dat je bij 1 jaar ancienniteit een bedrijfswagen krijgt, dan moet je die vanaf de eerste dag van die 1 jaar anciënniteit krijgen. Staat er dat ze bij 1 jaar anciënniteit voor jou een bedrijfswagen zullen aankopen, dan moeten ze dat aangekocht (maar nog niet geleverd zijn).

Dat er géén enkel stockmodel binnen je budget zou zijn, maar wel een nieuwe auto, lijkt me wel vreemd... aangezien een stockmodel toch altijd goedkoper is (behalve natuurlijk als je er enkel wil met veel opties)?
    De enige stockmodellen zijn zware Audi's en andere directiewagens. Goedkoper? Ja. Maar nog steeds niet binnen budget.

Ik heb niets op papier staan, dus eisen kan ik niet. Maar ik begrijp wel dat als je vanaf datum x recht hebt op een firmawagen, dat hij dan BESCHIKBAAR moet zijn.

Bedankt voor de snelle antwoorden!

Pana's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Je kan voorstellen om een long term rental of short lease te voorzien tijdens de bestelling.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Heb je het al eens besproken met je manager? Want dit is eigenlijk vertrouwensbreuk van hun kant. Dan mogen ze toch wat moeite doen om dat op te lossen.
    Ook al staat er niets op papier. Ze willen toch geen ongelukkige werknemer?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wie gaat er nu 50 km van zijn werk wonen?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Heb je het al eens besproken met je manager? Want dit is eigenlijk vertrouwensbreuk van hun kant. Dan mogen ze toch wat moeite doen om dat op te lossen.
    Jammer genoeg was het een andere manager die mij aangeworven heeft, die was 2 maand na mijn indiensttreding weg.

Ik bespreek het sowieso met mn manager maar vrees voor de zaak. Blijkbaar moet je hier dreigen met ontslag om in de bestelperiode een inloopwagen te krijgen. Let op het is op vele vlakken een goede werkgever maar hun loonwagenbeleid...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Waar werk je ergens? Lijkt me een bekend verhaal te zijn.

iTrader
    32 (94%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Diatonico Bekijk bericht
    Jammer genoeg was het een andere manager die mij aangeworven heeft, die was 2 maand na mijn indiensttreding weg.

Ik bespreek het sowieso met mn manager maar vrees voor de zaak. Blijkbaar moet je hier dreigen met ontslag om in de bestelperiode een inloopwagen te krijgen. Let op het is op vele vlakken een goede werkgever maar hun loonwagenbeleid...
    Bij mij hetzelfde, tijdens aanwerving iets beloofd, maand later die HR recruiter weg, uitleg van bedrijf 'ja maar die heeft een foute belofte gedaan'. 't is wel ht enigste minpuntje want voor de rest topwerkgever, dus ja..

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dogmatisch Bekijk bericht
    Wie gaat er nu 50 km van zijn werk wonen?
    Je hebt het achterstevoren. Was een kans om een carrièreswitch te doen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CaptainIglo Bekijk bericht
    Waar werk je ergens? Lijkt me een bekend verhaal te zijn.
    Doe een gok ;-)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koenpje Bekijk bericht
    Bij mij hetzelfde, tijdens aanwerving iets beloofd, maand later die HR recruiter weg, uitleg van bedrijf 'ja maar die heeft een foute belofte gedaan'. 't is wel ht enigste minpuntje want voor de rest topwerkgever, dus ja..
    Dat is het 'm: is het belangrijk genoeg om voor weg te gaan? Er waren nog enkele andere minpunten, dit doet me toch stilaan twijfelen.

StevieZonder's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    No offence, maar zoiets laat je toch sowieso in je contract zetten. Dit is vragen voor miserie down the road...

Dat terzijde spreek je van een topwerkgever. Ik kan mij moeilijk inbeelden dat ik een werkgever die nalaat van eerder gemaakte beloften in te lossen (ook al is dat door een persoon gedaan die het bedrijf intussen verlaten heeft, die vertegenwoordigde je werkgever op dat vlak) als top zou percipiëren. Ik zou (terecht) very much not amused zijn en dat ook aldus communiceren.

kobevr's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Bwa, iemand een belofte maken om die dan niet te honoreren, die ook nog eens bij u blijft werken (na hoge kost aan zichzelf).. ideaal toch? Die mag wat ongelukkig zijn, ge weet als werkgever dat hij bij u blijft. Als manager zou ik OP ook nooit nog opslag geven, nu ge weet dat hij/zij toch niet echt op z'n strepen staat.

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kobevr Bekijk bericht
    Bwa, iemand een belofte maken om die dan niet te honoreren, die ook nog eens bij u blijft werken (na hoge kost aan zichzelf).. ideaal toch? Die mag wat ongelukkig zijn, ge weet als werkgever dat hij bij u blijft. Als manager zou ik OP ook nooit nog opslag geven, nu ge weet dat hij/zij toch niet echt op z'n strepen staat.
    Punt is dat hij geen strepen heeft om op te staan.
    *** Also sprach Zarathustra ***

Pagina 1 van 3 123 Laatste

Regels voor berichten