Pagina 1 van 4 1234 Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Nieuwe job valt tegen: wat zouden jullie doen

Heb sinds 3 weken een nieuwe job.
    Na lang nadenken heb ik mijn huidig werk owv afstand afgezegd en ben ik korterbij begonnen. Met als oogpunt vaker thuis te zijn. Er was tijdens de gesprekken sprake van eens een uurtje langer werken. Loon viel ook goed mee ( wat nu wel duidelijk is waarom ) dus de gok gewaagd. Nu blijkt dat het normaal is men op de afdeling werkt van 8 tot half 7-7 uur volgens een collega. Komt nog eens bij dat je blijkbaar al thuis bezig bent om 6 uur smorgens en na de uren eigenlijk ook nog beschikbaar. Zou ik dit nu al aankaarten of nog even mee wachten? Momenteel werk ik van 8 tot 17 maar volgens collega word dit wel tot 18-19 uur als ik meedraai en ook bereikbaar moet zijn. Ik heb niet echt veel zin om een half jaar te wachten ( zoals de meeste aangeven als gewenningsperiode nieuwe job)

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat voor job is het? Functie? Jobinhoud?

Wat is je regeling ivm die "overuren"? Zijn dat flexuren die je later kan opnemen, overuren die niet geregistreerd zijn, ... ?

En wat is je huidig loon dan?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rekt Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Wat voor job is het? Functie? Jobinhoud?

Wat is je regeling ivm die "overuren"? Zijn dat flexuren die je later kan opnemen, overuren die niet geregistreerd zijn, ... ?

En wat is je huidig loon dan?
    Transportplanner voor eigen chauffeurs ( transportfirma). Zijn niet geregistreerde overuren waar ik niets voor krijg.
    Loon= 3500 br

Mooncat's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Waarom nog een half jaar wachten? Als er ondertussen niks gaat wijzigen, kan je het nu even goed op tafel gooien. Het lijkt er ook op dat dit een stukje bedrijfscultuur is (KMO?) en dat ga je niet zomaar ombuigen.

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    1 Post(s)

Nieuwe job valt tegen: wat zouden jullie doen

Ik ken het gevoel. Ooit was ik de nieuwe job al beu na 2 weken. Nieuw werk beginnen zoeken en in mijn 5e week reeds nieuw werk gevonden.

In jouw geval is het niet-flexibel zijn wel een argument op vele jobs om jou niet aan te nemen. Ik zou een andere reden verzinnen eerlijk gezegd ;-)

dee's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    5u gratis werken per dag, ben je gek?
    ( \_/ )
    (='.'=)
    (")_(")*

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Ik ken het gevoel. Ooit was ik de nieuwe job al beu na 2 weken. Nieuw werk beginnen zoeken en in mijn 5e week reeds nieuw werk gevonden.

In jouw geval is het niet-flexibel zijn wel een argument op vele jobs om jou niet aan te nemen. Ik zou een andere reden verzinnen eerlijk gezegd ;-)
    Ge hebt flexibel zijn en ge hebt met uw voeten laten spelen.
    Al de werknemers bij ons zijn flexibel en werken tot het werk gedaan is, vaak ettelijke overuren per dag, maar we krijgen deze of uitbetaald aan 150/200/300% of op te nemen in recup.

Het werkt langs 2 kanten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Castil Bekijk bericht
    Ge hebt flexibel zijn en ge hebt met uw voeten laten spelen.
    Al de werknemers bij ons zijn flexibel en werken tot het werk gedaan is, vaak ettelijke overuren per dag, maar we krijgen deze of uitbetaald aan 150/200/300% of op te nemen in recup.

Het werkt langs 2 kanten.

Inderdaad hebdaar geen probleem mee eens een uurtje langer maar niet systematisch elke dag 2 uur waardoor je eigenlijk bijna 50 uur doet ipv 38... staat niets van overuren in contract en zijn ook niet geregistreerd dus ja. En dan nog vind ik geen reden om zoveel extra te werken. Zal ook wel stukje bedrijfscultuur zijn

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Moet natuurlijk wel uitkijken als ik het zeg dat ik het daarom niet meer zie zitten, en er is geen alternatief. Beetje koffiedik kijken en zal weer een gok zijn zeker. Langs de andere kant vind ik ook niets zeggen en op een ander gaan solliciteren ook niet echt netjes.

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ga eens praten met hr en vertel dat dit niet is wat afgesproken was.
    Terwijl zoeken naar iets anders en als het niet betert vertrekken.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seventhsoul Bekijk bericht
    Moet natuurlijk wel uitkijken als ik het zeg dat ik het daarom niet meer zie zitten, en er is geen alternatief. Beetje koffiedik kijken en zal weer een gok zijn zeker. Langs de andere kant vind ik ook niets zeggen en op een ander gaan solliciteren ook niet echt netjes.
    Denk je dat je werkgever je zal verwittigen als hij erover denkt je te ontslaan? DOe je uren, doe extra wat je zelf logisch en haalbaar vindt (als je vindt dat dit in het loon zit), maar geef klaar en duidelijk aan dat er grenzen zijn. Vraag hen, als ze willen dat je overuren presteert, dat ze dit zwart/wit op papier zetten. Zullen ze nooit doen omdat je op basis daarvan loon kan eisen. Waarom zou jij ze dan doen?
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Castil Bekijk bericht
    Ga eens praten met hr en vertel dat dit niet is wat afgesproken was.
    Terwijl zoeken naar iets anders en als het niet betert vertrekken.

Dat is nu moeilijk er is niet echt een Hr.. personeelszaken wordt door iemand er zomaar ‘ bijgenomen’. Is ook nog eens de vrouw van de baas dus ligt wel gevoelig aangezien mijn leidinggevende er snel zou achter komen dat ik ging klagen. Ik vrees dat ik dit alleen bij mijn leidinggevende kan aanhalen, en die zie ik ook de hele dag aan zelfde bureau. Dus ook niet eenvoudig om dit zomaar “effe” te doen.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seventhsoul Bekijk bericht
    Dat is nu moeilijk er is niet echt een Hr.. personeelszaken wordt door iemand er zomaar ‘ bijgenomen’. Is ook nog eens de vrouw van de baas dus ligt wel gevoelig aangezien mijn leidinggevende er snel zou achter komen dat ik ging klagen. Ik vrees dat ik dit alleen bij mijn leidinggevende kan aanhalen, en die zie ik ook de hele dag aan zelfde bureau. Dus ook niet eenvoudig om dit zomaar “effe” te doen.
    Mailtje:
    "[Naam leidinggevende], ik werk hier nu ongeveer een maand, ik denk dat het tijd is om even te evalueren over hoe de eerste maand van de samenwerking verliep. Kunnen we dat onder 4 ogen doen?

Groetjes,

Je collega"
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Boule de Berlin's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Mailtje:
    "[Naam leidinggevende], ik werk hier nu ongeveer een maand, ik denk dat het tijd is om even te evalueren over hoe de eerste maand van de samenwerking verliep. Kunnen we dat onder 4 ogen doen?

Groetjes,

Je collega"
    Goeie tip. Ik gebruik die al leidinggevende vaak in de omgekeerde richting .

marcel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht

als die uren elke dag verwacht worden, zijn dat geen flexibele uren, dan zijn dat vaste uren. waarbij maar 8 van de 13 betaald worden + nog eens een vorm van onbetaalde standby. dat is misbruik maken van de term "flexibiliteit"

Pagina 1 van 4 1234 Laatste

Regels voor berichten