Pagina 2 van 2 Eerste 12
    Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BillyFergus Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ah, dat weet ik niet.
    Ben er niet zo mee gekend, loopbaanonderbreking e.d.

Ga ik wel eens even opzoeken.
    Bedankt.
    Als je vertrekt, wat is de kans dat je na dat jaar opnieuw op uw huidige job zou kunnen starten ?
    Zie je uzelf ooit verhuizen naar korter bij uw huidige vaste job ?

Balsaus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ja, dat is het ook hé... .
    Ik vertrek 's morgens zonder zorgen naar mijn werk.
    Ik ken m'n job, ik ken m'n collega's, ook met het management verloopt alles goed.
    Dat is heel veel waard... .
    De keuze tussen comfort en potentieel benutten gaat niet samen. Maak geen beslissing uit angst.
    Laatst gewijzigd door Balsaus; 14 oktober 2019 om 12:59
    The road to success is always under construction.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    M'n supervisor stelde voor om na dat jaar terug te komen, maar ik vrees dat het hoogste management er toch anders over denkt.
    Denk dat ze jonge mensen graag een kans hierin willen geven, wat ik zeker begrijp.

Heb vanmiddag enkele interims gecontracteerd die in de chemische sector actief zijn, en de reacties zijn uiteenlopend.
    De ene zegt: Nee, iemand met een farmaceutisch diploma maakt geen kans, er werd u een uitzondering aangeboden.
    De andere zegt: Ja, de combinatie van uw opleiding en ervaring geeft u wel een kans, er zijn nog jobs voorhanden in chemische bedrijven.

Verhuizen vind ik moeilijk.
    Indien niet anders mogelijk, ben ik hiertoe bereid, langs de andere kant ben ik zeer gelukkig waar ik nu woon.
    Het zou met pijn in het hart zijn, dat verhuizen.

Juist, angst.
    Daar zit ik eigenlijk enorm mee, angst voor het onbekende, angst om een ongelooflijke fout te maken en angst om spijt te krijgen.
    Een zeer slechte raadgever, besef ik ten volle.

Dank voor jullie reacties en het meedenken!

iTrader
    61 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hoi

Dank je voor de reacties.

Nee, jobhoppen is het niet, maar ik geef zeker toe dat ik op zoek ben naar wat meer.
    Zeker qua verloning.
    Ik kom toe, maar moet er zeker en vast op letten wat ik doe.
    Ik heb nooit wat extra, hoewel ik begrijp dat dit voor velen zo is.
    Die nieuwe functie boeit me, de verloning is geweldig, ik kan iets nieuws leren, maar het is tijdelijk.

Ja, ik doe mijn huidige job zeker en vast graag.
    Opklimmen is geen optie, maar ik voer mijn taken met plezier uit.

Ik word eigenlijk morgen of ten laatste overmorgen verwacht een beslissing te nemen, ze hadden zeer dringend iemand nodig.
    Dan moet ik morgen tijdens m'n middagpauze inderdaad wat telefoontjes plegen... .

Dank voor de reacties.
    Dit zou voor mij de hoofdreden zijn om ervoor te gaan. Een job "voor het leven", dus zonder of met zeer weinig uitdaging om jezelf te verbeteren, zowel in kunnen als in functie, zou voor mij niet vol te houden zijn voor pakweg 40 jaar.
    Neem er dan nog je drie uur pendelen per dag bij, en ik garandeer je dat, zeker eens je een familie hebt, dit op de lange termijn niet vol te houden is wanneer je een gezonde privé/werk verhouding wil.
    Wat nu leuk en stabiel is voor je, gaat dat niet noodzakelijkerwijze voor de komende 30+ jaren zo blijven!

Dit gecombineerd met het feit dat het een vervangingscontract voor een volledig jaar is zou reeds voldoende zijn voor mij.

Als je twijfel hebt over hoe snel je na dat contract ergens anders aan de bak gaat kunnen, zet dan 75% van wat je meer verdient opzij als appeltje voor de dorst om eventueel wat te financieel te helpen overbruggen (afbetaling huis etc.) moest het net iets langer duren om erna een andere positie te vinden.

Je bent nu nog (vermoedelijk) jong en alleenstaand, met buiten de afbetaling van je woning weinig verplichtingen, dus nu is het de moment om zulke (relatief lichte) risico's te nemen. Eens je vast zit in een huisje/tuintje/familie leven wordt dit, vooral psychologisch) nog een factor moeilijker...

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Het betreft een vervangingscontract van een jaar.
    Ja, ik denk soms van: gewoon doen, pak die kans.

En dan komt de twijfel...
    Vertrekken gaat altijd spannender zijn dan blijven. Je zegt nu al dat deze job van nu niet voor altijd is, ongezond, veel pendelen. Kansen moet je grijpen.

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Doen.
    Het is een contract van 1j wat niet slecht is, als je daar 8 maanden zit ga je eens polsen of er gepraat kan worden over een vast contract. Als ge na 9-10 maanden dat nog altijd niet kunt krijgen hebt ge nog steeds 2 maanden om iets anders te zoeken.

Ergste dat kan gebeuren is dat ge 1 jaar goed hebt verdiend en ervaring op uw CV kunt zetten die anders nooit mogelijk was. Met dat laatste hebt ge dan meer kansen op de arbeidsmarkt.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dank voor de reacties, hier worden zeer goede argumenten aangehaald.

Ik heb zeker en vast dat nu-of-nooit - gevoel bij deze job, het is o.a. dat wat me eventueel de moed zou geven om een vast contract op te zeggen... .
    Ben niet zo héél jong meer (dertiger, ergens in het midden ), dus is het nu misschien wel de ideale moment om een carrièrewending te wagen, om me daarna te kunnen "settelen".
    Het opent absoluut deuren, deze ervaring.

Contract van een jaar is inderdaad niet slecht, da's waar.
    Er kan veel gebeuren op een jaar en sowieso zal ik dan tijdig beginnen solliciteren.
    Dus ja, daar hoef ik me misschien niet zoveel zorgen over te maken.

Gisteravond dacht ik de knoop doorgehakt te hebben, ik doe het (tot opluchting van mijn nachtrust).
    Maar vanmorgen, onderweg naar het werk, bekroop me dit vreselijk ongemakkelijk gevoel.
    Weer die twijfel, weer die "wat als ik spijt krijg", "ik heb het toch niet slecht", ..., ik blijf.
    Tegen de middag ebde dat weer wat weg.

Oprecht bedankt voor de adviezen!
    Komt serieus van pas, merci daarvoor!

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dank voor de reacties, hier worden zeer goede argumenten aangehaald.

Ik heb zeker en vast dat nu-of-nooit - gevoel bij deze job, het is o.a. dat wat me eventueel de moed zou geven om een vast contract op te zeggen... .
    Ben niet zo héél jong meer (dertiger, ergens in het midden ������), dus is het nu misschien wel de ideale moment om een carrièrewending te wagen, om me daarna te kunnen "settelen".
    Het opent absoluut deuren, deze ervaring.

Contract van een jaar is inderdaad niet slecht, da's waar.
    Er kan veel gebeuren op een jaar en sowieso zal ik dan tijdig beginnen solliciteren.
    Dus ja, daar hoef ik me misschien niet zoveel zorgen over te maken.

Gisteravond dacht ik de knoop doorgehakt te hebben, ik doe het (tot opluchting van mijn nachtrust).
    Maar vanmorgen, onderweg naar het werk, bekroop me dit vreselijk ongemakkelijk gevoel.
    Weer die twijfel, weer die "wat als ik spijt krijg", "ik heb het toch niet slecht", ..., ik blijf.
    Tegen de middag ebde dat weer wat weg.

Oprecht bedankt voor de adviezen!
    Komt serieus van pas, merci daarvoor!
    Ik kan het gemist hebben, maar je leeftijd speelt ook een rol.

Als jij nog vrij jong bent en in het begin van je carrière: gewoon doen!

De chemische industrie zoekt hopen laboranten voor de functie die jij nu gaat uitvoeren. Het klopt dat jij niet echt het goede diploma hebt, maar als jij daar een jaar werkt, telt dat diploma nog amper.
    Dus jij gaat zeker jobs vinden nadien.
    Ik zou zeggen: doen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat is het uiteindelijk geworden?

Mij lijkt het een no-brainer: DOEN!
    Ik denk dat je angst vooral angst voor verandering is (wat trouwens COMPLEET NORMAAL is!)

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Mid-30 is toch totaal niet oud? Ik ben even oud en als ze mij nu een mega kans bieden om serieus te groeien zou ik ze grijpen. Ookal zitten wij met een hypotheek etc...
    Tis niet dat ge uw werk opgeeft om stand-up comedian te worden of te beginnen schilderen ofzo, je gaat carrierematige een serieuze sprong vooruit en krijgt de kans om ervaring op te doen die anders niet mogelijk zou zijn. Dat risico compenseren ze dan nog door een fors hoger loon te betalen.

Ik zie hier echt geen nadelen.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

iTrader
    32 (94%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    En?

Pagina 2 van 2 Eerste 12

Regels voor berichten