Bekijk resultaten enquête: Hoelang pendelen jullie per dag ? (heen- en terugrit tezamen geteld)

Aantal stemmers
118. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Minder dan 30 minuten per dag

23 19,49%
  • Tussen 30 en 60 minuten per dag

31 26,27%
  • Tussen 60 en 90 minuten per dag

16 13,56%
  • Tussen 90 minuten en 2 uur per dag

19 16,10%
  • Tussen de 2 en 3 uur per dag

24 20,34%
  • Tussen de 3 en 4 uur per dag

4 3,39%
  • Meer dan 4 uur per dag (dus heenrit van meer dan 2 uur)

1 0,85%
Pagina 1 van 7 12345 ... Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Pendelen/balans werk-prive

Hallo iedereen,

ik zit met een klein dilemma dat mij de vraag doet opwerken: hoelang pendelen/werken jullie tijdens de week? Wat is jullie "dagindeling" ?

Recent een jobaanbieding gekregen die vrij goed is, maar die lang pendelen zal inhouden (ongeveer 90 minuten heen en 90 terug).
    Dit zou betekenen dat ik ongeveer rond 7uur 's morgens vertrek om tegen 8.30 aan te komen voor het werk. Vertrekken zou ik rond 17.00 a 17.30 doen en dus pas tegen 18.30 a 19.00 zou thuiskomen.
    Ik zie het mezelf eerlijk gezegd niet heel lang doen zolang pendelen.

Ik heb altijd het geluk had niet zo lang te moeten pendelen hiervoor. Het was een 80 minuten (40 minuten heen en 40 terug) ongeveer dat ik pendelde en toch was ik tijdens de week min of meer stikkapot en deed ik niet veel meer buiten eten en wat tv kijken, maar ik vraag mij nu gewoon af: wat doen anderen zoal tijdens de week?

Hebben jullie 's avonds nog veel zin om dingen te doen? Hoe laat zijn jullie thuis? Pendelen jullie lang?
    Vooral voor mensen met een gezin vraag ik mij echt af: hoe doen die dat. Ik ben nu in die periode dat kinderen stilaan een optie worden, maar gezien mijn werkritme is dat niet realistisch en mijn vriendin werkt ook relatief lange dagen.
    Laatst gewijzigd door Pelckie; 6 oktober 2019 om 16:31

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Vroeger 12u van huis om 8u op het werk te zijn (pendelen met openbaar vervoer) en mijn man 12-13u van huis om in regio Brussel te gaan werken.
    Beiden onze job opgezegd voor ons gezin en dichter bij huis komen werken, beide in loon moeten inboeten hiervoor.
    Ik werk nu op een dik kwartier van huis, mijn man op 40 minuten rijden maar die zoekt ander werk met glijdende werkuren, de optie om van huis uit te werken,... Zodat hij meer qualitytime met de dochter kan hebben. Nu is hij s morgens vooral met zich klaarmaken bezig en hop, vertrekken (al maakt hij wel elke ochtend 20-30 minuten de tijd om met haar alleen bezig te zijn) en als hij rond 18u thuis komt, is het al bijna bedtijd voor haar.
    Lang pendelen hou je enkel vol met een gezin als je een goede balans hebt door bvb van huis uit te kunnen werken, 4/5de te werken,... Of als je daar weinig belang aan hecht dat je tijdens de week je kinderen nauwelijks ziet. Zo ken ik er ook, die dat minder erg vinden maar in het weekend dan wel heel gericht zijn op het gezin.

iTrader
    61 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb het geluk dat ik héél flexibel kan werken, in principe enkel vergaderingen bij klanten liggen echt vast qua uur.

Al de rest, ik moet zien dat het werk af geraakt, en vooral dat mijn team van een man of 12 bezig blijft, dus dat ze al de juiste info en documentatie en de benodigde materialen hebben.

Er is bij ons geen verplichting om ook maar iets van dat werk op kantoor te komen doen (woon op een dik uur rijden van kantoor), dus ik kan bijna alles van thuis uit doen.

Wat dus ook wil zeggen dat ik tijdens de dag zonder problemen eens naar de bank of whatever kan, dat half uurtje werk ik dan op een ander moment wel bij...

Terug alle dagen naar dezelfde locatie en 11 uur per dag van huis zijn om 8 uur gewerkt te hebben zou voor mij moordend zijn, zou het gewoon niet meer kunnen en binnen de kortste keren ermee willen ophouden...

Maar het is een feit dat velen gewoonweg die keuze niet hebben, spijtig genoeg ook dikwijls door een grote terughoudendheid van de werkgevers om hun mensen te vertrouwen en meer telewerk toe te laten.

drolf's schermafbeelding
    iTrader
    47 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Enkele rit: circa 15 minuten
    Loopt op naar 30 minuten indien het echt spitsuur is (passeer 4 scholen of kiezen om lang aan te schuiven aan de oprit van de autosnelweg)

Glijdende werkuren zijn inderdaad een droom.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drolf Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Enkele rit: circa 15 minuten
    Loopt op naar 30 minuten indien het echt spitsuur is (passeer 4 scholen of kiezen om lang aan te schuiven aan de oprit van de autosnelweg)

Glijdende werkuren zijn inderdaad een droom.
    Ik zou ook wel glijdende werkuren krijgen, maar dat zou weinig veranderen aan het feit dat ik nog altijd zolang moet pendelen... Dus voor mij niet echt een oplossing.
    Op termijn zou er mogelijk 1 of 2 dagen thuiswerk per week mogelijk zijn. Moest dat inderdaad zo zijn, zou ik het eventueel wel zien zitten om de andere dagen zo lang te pendelen.

Of ik het echter op de heel lange termijn ga volhouden, dat betwijfel ik. Ik ben dan eerder geneigd te zeggen: ik doe de job een paar jaar en zoek dan iets dichterbij. Ook al moet ik daarvoor loon inleveren.

BlackOccult's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ga ongeveer 1 à 2 dagen per week naar het kantoor in Antwerpen. In kalme periodes ga ik vaker naar daar, in drukkere periodes ben ik veel meer op de baan (afspraken bij klanten) gecombineerd met thuiswerk. Vreemd genoeg moet ik dus tijdens de drukke periodes minder pendelen dan tijdens rustige periodes. Ik heb een treinabonnement van de werkgever, waardoor het pendelen nog best meevalt in de zin dat ik toch al geen uren in de file sta. 's Morgens is het traject van deur tot deur ongeveer een uur, maar we zitten nu op een tijdelijke locatie en eind januari 2020 verhuizen we daar terug. Dan is een enkel traject een uur en 15 minuten, dus voor 1 dag te werken op kantoor zal ik terug 2u30min onderweg zijn (en terug afhankelijk van 2 treinen i.p.v. 1 ).
    Last.fm | Followmy.tv
    SW-5777-0196-5984

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik pendel elke werkdag van Gent tot voorbij Antwerpen en terug. 's Ochtends ca. 1u30, 's avonds 1u15 ongeveer. Als er een zwaar ongeval is op de ring of zoiets, kan het al eens langer zijn...

In de praktijk vertrek ik om half 8 om tegen 9u hopelijk op het werk te zijn. Werken tot 18u, dus ik ben tegen 19u15 meestal wel thuis.

's Ochtends kan het mij zoveel niet schelen. Ik sta gemakkelijk op, muziekje in de auto en mentaal wat voorbereiden op de werkdag, als het zware file is stop ik in het tankstation voor een koffie en een croissant... allemaal plezant en met de glimlach. 's Avonds daarentegen kan ik mij wel echt opwinden als het wat te traag gaat naar mijn goesting. Dan wil ik gewoon naar huis.

Na bijna een jaar heb ik het wel wat gehad daarmee (zeker omdat ik mijn woon-werkverkeer voor 75% zelf bekostig ), dus ik verhuis binnenkort naar Antwerpen (op ca. 20 minuten met de wagen of een halfuurtje met de fiets van het werk).

Ik heb inhoudelijk de job van mijn leven (en niet iets dat je in elke stad vindt, helaas) anders zou ik zo 'n drastische oplossing zelfs nooit overwogen hebben.
    Openbaar vervoer is helaas ook nooit een optie geweest.
    Laatst gewijzigd door Nahrtent; 6 oktober 2019 om 19:27

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nahrtent Bekijk bericht
    Ik heb inhoudelijk de job van mijn leven (en niet iets dat je in elke stad vindt, helaas) anders zou ik zo 'n drastische oplossing zelfs nooit overwogen hebben.
    Openbaar vervoer is helaas ook nooit een optie geweest.
    Nu ben ik curieus, wat doe je dan (ongeveer, je moet geen specifiek bedrijf noemen)?

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Nu ben ik curieus, wat doe je dan (ongeveer, je moet geen specifiek bedrijf noemen)?
    Ik doe onderzoek (datering, authenticiteit, legaliteit, ...) naar archeologische stukken van zeer hoge kwaliteit die nog op de markt circuleren, binnen een commerciële onderneming.
    Grieks-Romeinse beeldhouwwerken en van die dingen.

Héél leerrijk en boeiend, al probeer ik toch ook om jaarlijks een aantal weken vrij te nemen om te kunnen gaan opgraven ook (in het zonnige buitenland weliswaar ), want het is toch nog net iets anders om zelf iets uit de grond te halen.

Ohm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Don’t do it.

Zelf een half jaar gedaan en nooit meer.
    Na een maand ben je dit kotsbeu en voel je u gewoon leeg. Avonds nog iets doen etc zat er gewoon niet in omdat de energie en goesting totaal weg was.

Denk hier toch maar eens goed over na. De gelukzaligheid in meer loon of voordelen ebben heel snel weg.
    ...Ω...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ohm Bekijk bericht
    Don’t do it.

Zelf een half jaar gedaan en nooit meer.
    Na een maand ben je dit kotsbeu en voel je u gewoon leeg. Avonds nog iets doen etc zat er gewoon niet in omdat de energie en goesting totaal weg was.

Denk hier toch maar eens goed over na. De gelukzaligheid in meer loon of voordelen ebben heel snel weg.
    Dat gevoel overheerst bij mij ook nu, dat ik het niet echt lang ga volhouden.
    Anderzijds: als ik iets wil doen in het verlengde van mijn studies (en goed betaald) heb ik niet veel opties of ik moet verhuizen (weinig tot geen bedrijven in mijn sector in de buurt van waar ik woon).

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Nu, ik ben nog student, maar voor mijn stages en studentenjobs: altijd ongeveer max. een halfuur.

Heb 1 jaar gependeld van thuis naar de unief, en dat was minstens 1,5u enkele rit. Ik had elke dag les van 9 tot 16u en was stikkapot, daarbuiten deed ik niet veel meer. De paar dagen werk dat ik moest pendelen van thuis naar Brussel waren minder vermoeiend, maar dat waren maar een paar dagen.

Mijn lief doet elke dag een autorit van 1u20 enkel, en 's avonds terug, en hij vindt het op dit moment nog haalbaar omdat hij heel graag woont waar hij woont. Hij doet wel niet veel meer daarbuiten en is 's avonds ook heel moe, en werkt wel een aantal dagen per week van thuis.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik vertrek rond 6u45 thuis, trein om 6u59-8u51. Op bureau rond 9u05, terug vertrekken van bureau rond 17u30 (trein 17u39), thuis rond 19u43.

Groot voordeel: ik werk slechts 4 dagen per week, waardoor de 5e dag (normaal woensdag) echt een dag voor de kinderen is (+ natuurlijk het weekend). Ik was de kinderen elke ochtend en maak dat ze gegeten hebben, daarna vertrekken mijn vriendin (+ kinderen) en ik ongeveer samen naar het werk/school. 's avonds zie ik dus 4 dagen de kinderen niet.

Momenteel ook nog recht op 10 dagen thuiswerk, werkgever wil mij meer geven, maar de vakbond houdt het tegen

Mensen verklaren me zot als ik verklaar wat ik doe van pendelen, maar ik hou ervan, omdat het op de trein is .
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Ik vertrek rond 6u45 thuis, trein om 6u59-8u51. Op bureau rond 9u05, terug vertrekken van bureau rond 17u30 (trein 17u39), thuis rond 19u43.

Groot voordeel: ik werk slechts 4 dagen per week, waardoor de 5e dag (normaal woensdag) echt een dag voor de kinderen is (+ natuurlijk het weekend). Ik was de kinderen elke ochtend en maak dat ze gegeten hebben, daarna vertrekken mijn vriendin (+ kinderen) en ik ongeveer samen naar het werk/school. 's avonds zie ik dus 4 dagen de kinderen niet.
    Uw kinderen staan dan wel heel vroeg op in de week precies? Ik herinner mij dat ik pas om half 8 ofzo moest opstaan in mijn jeugd.

Momenteel ook nog recht op 10 dagen thuiswerk, werkgever wil mij meer geven, maar de vakbond houdt het tegen

Mensen verklaren me zot als ik verklaar wat ik doe van pendelen, maar ik hou ervan, omdat het op de trein is .
    Die vakbonden hé, alleen maar miserie .

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Als je nog jong bent (<30 jaar): doen!

Pagina 1 van 7 12345 ... Laatste

Regels voor berichten