Bekijk resultaten enquête: Hoelang pendelen jullie per dag ? (heen- en terugrit tezamen geteld)

Aantal stemmers
122. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Minder dan 30 minuten per dag

25 20,49%
  • Tussen 30 en 60 minuten per dag

31 25,41%
  • Tussen 60 en 90 minuten per dag

18 14,75%
  • Tussen 90 minuten en 2 uur per dag

19 15,57%
  • Tussen de 2 en 3 uur per dag

24 19,67%
  • Tussen de 3 en 4 uur per dag

4 3,28%
  • Meer dan 4 uur per dag (dus heenrit van meer dan 2 uur)

1 0,82%
Pagina 4 van 7 Eerste 1234567 Laatste
    xDama's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik pendel ondertussen al 8 jaar naar Brussel en heb al op verschillende plekken gewoond. Mijn kortste traject was een kleine 60min. per dag. Sinds een paar maanden ben ik naar Gent verhuisd en is mijn traject opgelopen naar 1u15-1u30 per reis, 2u30-3u per dag.

De enige reden waarom ik het nog doe, is omdat ik 2 dagen per week kan telewerken. Ik werk meestal op maandag en vrijdag thuis, dus dan moet ik enkel van dinsdag tot donderdag nog pendelen naar Brussel. Vanaf ik terug in een werksituatie kom dat ik 5 dagen per week naar Brussel moet gaan, stop ik er mee. Ik ga graag met de trein gaan werken en zou nooit met de wagen naar Brussel gaan, maar een aantal zaken wegen serieus door in het pendelen. Vertragingen als je een afspraak hebt na je werk, vuile en oncomfortabele wagons, overvolle wagons, etc. Ik wil gewoon een stabiele verbinding, met een comfortabele zitplaats.

Ik merk nu ook dat ik van dinsdag tot donderdag nog amper iets uitsteek in de week. Ik vertrek om 8u 's ochtends en ben tegen 19u 's avonds thuis. Ik doe mijn dagelijkse noodzakelijke dingen zoals winkel, eten, opruimen en tegen dan is het 22u en heb ik geen zin om nog iets uit te steken.

Moest ik op minder dan 30min. pendelen kunnen gaan werken, voor een lager loon, ik deed het meteen.

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Hier was de balans rampzalig de laatste tijd.

Standplaats in Maastricht op 25 min van thuis, maar de realiteit was dat ik meer op andere locaties zat, nl. Amsterdam, Utrecht, Eindhoven. Dat is resp 2u35, 2u00 en 1u00 enkel met de trein, Zonder het wandelen van station naar bestemming mee te tellen. Elke dag op en af naar andere locatie en gemiddeld 3 keer per week dus ver weg. Zeer slecht voor de work/life balance en voor de gezondheid tout court, want sprake van enige structuur en tijd voor normale en gezonde dingen was er niet meer.

Regelmatig vallen er wel collega's uit en had er ook stilaan genoeg van. Kwas het eigenlijk zo kotsbeu dat ik gezegd heb dat het moet veranderen. Nu ga ik alleen maar projecten krijgen in Maastricht.
    Ben eens benieuwd wat het in de praktijk gaat geven.

Als het niet er niet beter op wordt, zal ik gewoon ander werk zoeken. Op zich jammer, want werk er heel graag en het werk doe ik ook heel graag, alleen het reizen is echt rampzalig.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik lees hier vaak dat je de treinrit als ontspannend kan beschouwen omdat je ondertussen nog wat kan werken, lezen of een serie checken. Dat hangt allemaal af van je traject, want als je dagelijks een rit met een Desiro hebt vergeet het dan maar om comfortabel een serie te checken. Reis je daarentegen (in eerste klasse) met een M6 dan kan je rit al wat aangenamer zijn.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kelderke Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik lees hier vaak dat je de treinrit als ontspannend kan beschouwen omdat je ondertussen nog wat kan werken, lezen of een serie checken. Dat hangt allemaal af van je traject, want als je dagelijks een rit met een Desiro hebt vergeet het dan maar om comfortabel een serie te checken. Reis je daarentegen (in eerste klasse) met een M6 dan kan je rit al wat aangenamer zijn.
    Zowel op tweede klasse van een M5, M6, M4 (vaakst) als een MS96 ervaar ik geen enkel probleem om te werken. Bij een desiro zal werken met een laptop lastig zijn, maar die zijn dan ook meestal voor korte afstanden (met jammer genoeg enkele uitzonderingen). Een boekje lezen, dat moet echter nog altijd perfect lukken, ik zie niet in waarom niet...
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Bij een desiro zal werken met een laptop lastig zijn, maar die zijn dan ook meestal voor korte afstanden (met jammer genoeg enkele uitzonderingen). Een boekje lezen, dat moet echter nog altijd perfect lukken, ik zie niet in waarom niet...
    Laat ons zeggen dat die stoelen alles behalve comfortabel zijn. Ik heb ooit eens een ritje van een uur gedaan met zo een treinstel en ik kwam er gebroken af. Je hebt daar ook zeer weinig ruimte tussen jouw stoel en die ervoor, dus een krant lezen is daar ook niet evident, zeker niet als iemand naast jou zit.

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xDama Bekijk bericht
    Ik pendel ondertussen al 8 jaar naar Brussel en heb al op verschillende plekken gewoond. Mijn kortste traject was een kleine 60min. per dag. Sinds een paar maanden ben ik naar Gent verhuisd en is mijn traject opgelopen naar 1u15-1u30 per reis, 2u30-3u per dag.

De enige reden waarom ik het nog doe, is omdat ik 2 dagen per week kan telewerken. Ik werk meestal op maandag en vrijdag thuis, dus dan moet ik enkel van dinsdag tot donderdag nog pendelen naar Brussel.
    Ik mag bij de huidige klant ook nooit van thuis uit werken. De klant bevindt zich gelukkig in Antwerpen. Want was het Brussel dan had ik al gevraagd aan mijn werkgever om mij elders te plaatsen. Elke dag naar Brussel gaan is minstens 3u (héén en terug). Maar als je dan nog van en naar het treinstation moet pendelen dan zal het eerder 3,5 tot 4u zijn.

Tsja dan hoeft dat voor mij ook niet meer ..

iTrader
    39 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Zowel op tweede klasse van een M5, M6, M4 (vaakst) als een MS96 ervaar ik geen enkel probleem om te werken. Bij een desiro zal werken met een laptop lastig zijn, maar die zijn dan ook meestal voor korte afstanden (met jammer genoeg enkele uitzonderingen). Een boekje lezen, dat moet echter nog altijd perfect lukken, ik zie niet in waarom niet...
    Ah tiens, kennelijk rij ik de helft van de tijd in een Desiro (MS08)!
    In 2e klasse is dat dan nog de meest comfortabele trein op de lijn Turnhout-Antwerpen.
    En stelt de meerprijs van 1e klas niet veel voor (dat je een veel te klein tafeltje hebt)
    Die M6 op de lijn Turnhout-Brussel is inderdaad veel comfortabeler door de extra schokdempers.

De andere helft van de tijd zit ik echter in een "klassiek motorstel", dan zit je in 2e klasse in een beestenwagen vind ik persoonlijk:

En die zit dan van Antwerpen tot Lier of Herentals ook nog eens stampvol, zodat je moet rechtstaan (wat misschien nog beter is dan een uur op die bank te zitten)
    Dan heb ik toch een 1e klas abonnement genomen, daar is het verschil VEEL groter dan in de Desiro!

Om on-topic te komen:
    7u vertrekken om de trein van 7u22 te nemen naar Antwerpen, aankomen in Berchem om 8u10 en 10 minuten wandelen naar het werk: 1u20 dus. 's Avonds om 16u40 vertrekken, trein van 16u53 en net voor 18u thuis.
    Met de auto zou het meestal sneller zijn, maar op de trein kan ik nog wat werken. Parking is er ook niet, dus daar zou ik waarschijnlijk gemakkelijk 10-15 mee kwijt zijn.
    1 a 2 dagen thuiswerk ( pas begonnen).
    Het zit wel op de grens van wat ik wil doen, vooral het opstaan om 6u15 wordt lastiger op het einde van de week.
    Vroeger al veel langer onderweg geweest, maar ook veel korter: dat is het leven van tijdelijke projecten.
    Laatst gewijzigd door Chris_147; 17 november 2019 om 21:00

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik zou een vijftal minuten sneller op mijn werk kunnen zijn, als ik een andere trein neem, maar dat is dan steevast zo'n hopeloos verouderde "beestenwagon", en de andere iets tragere is tenminste een moderne trein.
    De keuze was zéér snel gemaakt welke ik bij voorkeur neem. Dat de NMBS deze laatste nog in dienst houdt - en waarschijnlijk nog voor lange tijd want ze zijn recent "gerenoveerd" - is schandalig.

wartaal's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vroeger woonde en werkte ik in Gent. Dat was 10min wandelen en ik was op het werk, 4 jaar aan een stuk. Zaligste periode qua pendelen was dat Dan nog 1 jaar dat het 20min fietsen was. Dan een jaar in Sint niklaas gewerkt (trein Gent naar Sint-Niklaas). Dat viel opzich wel mee (denk 50min pendeltijd) maar daar waren best veel vertragingen op.

Nu enkele maanden dat ik van Halle naar Gent moet pendelen en het is toch wennen (2u30-3u00 pendeltijd in totaal) maar gelukkige valt het qua vertragingen wel mee en de treinstellen zijn ook best aangenaam. Maar gelukkig mag ik binnenkort 2-3 dagen thuiswerken dus ik mag eigenlijk niet klagen

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    ik moet 30min pendelen (nachtwerk) zou ik daguren hebben zou ik tussen 1h-1h30 moeten rijden.
    Ik merk wel dat relatief veel mensen pendelen. Ik vroeg mij af hoeveel mensen van jullie bereid zouden zijn om dichterbij te gaan wonen om een eventuele 'leuke' job te behouden?
    Neem bijvoorbeeld Bxl. Zouden jullie bereid zijn om bv aan de rand (Vilvoorde, Grimbergen, Diegem enz..) te gaan wonen ?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ja, wij wonen in de rand omwille van verplaatsingen. Ik heb jaren geleden al beslist dat ik pendeltijd tot strikt minimum wou beperken. Ik vind pendeltijd puur tijdverlies. Wij hebben dus locatie van onze woning echt strategisch gekozen. Ik ben dus op minder dan 10 minuten op mijn werk. Mijn man doet er 15 minuten over.

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DL50 Bekijk bericht
    ik moet 30min pendelen (nachtwerk) zou ik daguren hebben zou ik tussen 1h-1h30 moeten rijden.
    Ik merk wel dat relatief veel mensen pendelen. Ik vroeg mij af hoeveel mensen van jullie bereid zouden zijn om dichterbij te gaan wonen om een eventuele 'leuke' job te behouden?
    Neem bijvoorbeeld Bxl. Zouden jullie bereid zijn om bv aan de rand (Vilvoorde, Grimbergen, Diegem enz..) te gaan wonen ?
    Probleem met de rand van Brussel is dat je bijna evenveel tijd kwijt bent om tijdens de spits met OV of met de auto om in Brussel te geraken als vanuit Gent. De tijdswinst is toch weinig ten opzichte van de persoonlijke kost. Of je moet met de fiets gaan wat niet echt een aantrekkelijke optie is in Brussel.
    o/

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Kwartiertje rijden naar het werk, en in shiften dus buiten de spitsuren

Nooit van mijn leven zou ik een 9-5 job willen. De vermoeidheid en aanslag op mijn sociaal leven neem ik er wel bij

Wel opnieuw alleenstaand en geen kinderen, das een wereld van verschil natuurlijk

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    5.45 uur : wandelen naar bushalte
    6 uur : busrit van 30 minuten
    6.30 uur : 15 minuten met Vélo
    7 uur : begin werkdag

Einde werkdag, ongeveer zelfde tijd kwijt. Dus 2 uur per dag kwijt ongeveer. Met de auto zou ik een half uur winst maken per dag, maar slechter voor milieu en mijn portemonee dus openbaar vervoer...

Mag 2 dagen per week thuiswerken, maar doe dat enkel woensdagnamiddag. Vrij veel vergaderingen op mijn werk...

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik moest vandaag naar Aalst voor een opleiding. Ik was héél lang onderweg (2u) maar eigenlijk viel dat nog mee, want van Aalst naar Brussel (Dat is dus de omgekeerde richting van diegene die ik moest nemen) was het gewoon stilstand verkeer en aanschuiven al van in Aalst (!). En in de avondspits was dat eveneens zo (Van Brussel terug tot Aalst en zelfs nog verder). Dat was toch +-25(!) km stilstand verkeer en dan moet je nog het stad van Brussel in! Dan ben je toch 4u onderweg en nog eens 4u terug?

Zijn er effectief dan mensen die vandaag 8u (!) in de file hebben gestaan? Dat is toch waanzin?

Pagina 4 van 7 Eerste 1234567 Laatste

Regels voor berichten