Bekijk resultaten enquête: Hoelang pendelen jullie per dag ? (heen- en terugrit tezamen geteld)

Aantal stemmers
122. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Minder dan 30 minuten per dag

25 20,49%
  • Tussen 30 en 60 minuten per dag

31 25,41%
  • Tussen 60 en 90 minuten per dag

18 14,75%
  • Tussen 90 minuten en 2 uur per dag

19 15,57%
  • Tussen de 2 en 3 uur per dag

24 19,67%
  • Tussen de 3 en 4 uur per dag

4 3,28%
  • Meer dan 4 uur per dag (dus heenrit van meer dan 2 uur)

1 0,82%
Pagina 2 van 7 Eerste 123456 ... Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Als je nog jong bent (<30 jaar): doen!
    Net iets ouder
    Dat is ook wat mij doet twijfelen, stilaan op een moment gekomen dat ik de volgende stap overweeg met mijn vriendin: kinderen.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Ik vertrek rond 6u45 thuis, trein om 6u59-8u51. Op bureau rond 9u05, terug vertrekken van bureau rond 17u30 (trein 17u39), thuis rond 19u43.

Groot voordeel: ik werk slechts 4 dagen per week, waardoor de 5e dag (normaal woensdag) echt een dag voor de kinderen is (+ natuurlijk het weekend). Ik was de kinderen elke ochtend en maak dat ze gegeten hebben, daarna vertrekken mijn vriendin (+ kinderen) en ik ongeveer samen naar het werk/school. 's avonds zie ik dus 4 dagen de kinderen niet.

Momenteel ook nog recht op 10 dagen thuiswerk, werkgever wil mij meer geven, maar de vakbond houdt het tegen

Mensen verklaren me zot als ik verklaar wat ik doe van pendelen, maar ik hou ervan, omdat het op de trein is .
    Werk jij niet voor de vakbond

30min bij mij waarvan 10min stappen van parking naar het werk (publieke parking)
    Trein mag ik niet nemen (wegens bedrijfswagen) anders zou ik er op 10min zijn (excl wachten op de trein )
    Neem ook wel regelmatig (50%) de fiets en dat is 22min (maar dan nog douchen want koersfiets of MTB)

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Als je nog jong bent (<30 jaar): doen!
    Want pendelen heeft zijn charme?

Ik deed vroeger 1h15 heen en terug. Vertrok rond 7h30 en was thuis rond 7h30-8h00. Probleem daarmee was dat mijn vermoeidheid snel begon door te slippen. Op maandag of dinsdag een accident op de baan en ik was pas om 8.30 of 9.00h thuis. Je wilt nog *iets* doen op een dag, dus maar om 12 of 1h in bed. je vertrekt om 7h45, je bent later thuis de dag erna en tegen de vrijdag ben je een wrak. Het weekend was dan zaterdag uitslapen tot 10-11h, administratie doen, winkelen en voor je het weet is het weekend gedaan...

Dus nee, heel veel kun je niet doen. Tenzij je een slavin thuis zitten hebt die je eten op tijd voor je neus zet en de afwas wegneemt als je klaar bent.

Nu is het 10min heen en 10min terug. Wereld van verschil. Ik vertrek om 8h30-9h00, ben ten laatste om 7h thuis. Die 2h per dag scheelt gigantisch veel.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cege Bekijk bericht
    Want pendelen heeft zijn charme?

Ik deed vroeger 1h15 heen en terug. Vertrok rond 7h30 en was thuis rond 7h30-8h00. Probleem daarmee was dat mijn vermoeidheid snel begon door te slippen. Op maandag of dinsdag een accident op de baan en ik was pas om 8.30 of 9.00h thuis. Je wilt nog *iets* doen op een dag, dus maar om 12 of 1h in bed. je vertrekt om 7h45, je bent later thuis de dag erna en tegen de vrijdag ben je een wrak. Het weekend was dan zaterdag uitslapen tot 10-11h, administratie doen, winkelen en voor je het weet is het weekend gedaan...

Dus nee, heel veel kun je niet doen. Tenzij je een slavin thuis zitten hebt die je eten op tijd voor je neus zet en de afwas wegneemt als je klaar bent.

Nu is het 10min heen en 10min terug. Wereld van verschil. Ik vertrek om 8h30-9h00, ben ten laatste om 7h thuis. Die 2h per dag scheelt gigantisch veel.
    'Iets hebben" aan je dag begrijp ik, maar zo laat opblijven is geen optie voor mij: ik heb echt wel mijn slaap nodig en zou zelfs het einde van de week niet halen met zo'n ritme dat jij beschrijft.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik pendel 2x 90 minuten per dag (wonende in de Kempen, werkende Brussel centrum). Daarvan 2x 15 minuten met de auto thuis/station, 2x 60 minuten met de trein en 2x 10 minuten wandelen station/werk. Glijdende uren hier en kies ervoor om meestal vroeg te beginnen. Vertrek om 6u thuis, 7u30 op kantoor en vertrek normaal 15h30 of 16h30 naar huis. Ben dan ofwel om 17h of 18h terug thuis. Doe dit ondertussen 10 jaar bij mijn huidige werkgever.

Ik beschouw de treintijd wel als bruikbare tijd, met ofwel ontspanning (lezen, serie kijken) ofwel werk naargelang mijn goesting. Dus ook al zit ik hier 3u per dag aan vast, ik beschouw het slechts als 1u per dag verloren. Met de auto zou ik dit wellicht niet volhouden.

Wel erbij zeggen dat ik 1 dag per week thuiswerk en ongeveer 60 vrije dagen per jaar heb, dus op jaarbasis pendel ik maar gemiddeld 3 dagen per week. Voor de rest is het veelal eigen keuze. Ik zou niet willen verhuizen uit mijn streek en boeiende jobs in mijn expertise zijn vooral in de hoofdstad te vinden. Heb in het verleden wel jobs dichterbij geprobeerd, maar was dit meestal na 1 jaar beu.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KerberosX Bekijk bericht
    Ik pendel 2x 90 minuten per dag (wonende in de Kempen, werkende Brussel centrum). Daarvan 2x 15 minuten met de auto thuis/station, 2x 60 minuten met de trein en 2x 10 minuten wandelen station/werk. Glijdende uren hier en kies ervoor om meestal vroeg te beginnen. Vertrek om 6u thuis, 7u30 op kantoor en vertrek normaal 15h30 of 16h30 naar huis. Ben dan ofwel om 17h of 18h terug thuis. Doe dit ondertussen 10 jaar bij mijn huidige werkgever.

Ik beschouw de treintijd wel als bruikbare tijd, met ofwel ontspanning (lezen, serie kijken) ofwel werk naargelang mijn goesting. Dus ook al zit ik hier 3u per dag aan vast, ik beschouw het slechts als 1u per dag verloren. Met de auto zou ik dit wellicht niet volhouden.

Wel erbij zeggen dat ik 1 dag per week thuiswerk en ongeveer 60 vrije dagen per jaar heb, dus op jaarbasis pendel ik maar gemiddeld 3 dagen per week. Voor de rest is het veelal eigen keuze. Ik zou niet willen verhuizen uit mijn streek en boeiende jobs in mijn expertise zijn vooral in de hoofdstad te vinden. Heb in het verleden wel jobs dichterbij geprobeerd, maar was dit meestal na 1 jaar beu.
    60 vrije dagen? WTF?
    Wat voor job doe jij?

Mijn ervaring met mijn vorige pendelen: ik val meestal half in slaap op de trein dus echt veel doe ik niet tijdens de treinrit. Geen idee hoe dat komt, maar als ik op een trein zit, word ik altijd moe (ook al is dat om 15u of zo).

Dat probleem van niet willen verhuizen heb ik ook en effectief ook amper jobs in mijn sector/niveau in de buurt waar ik woon. Heb zelfs serieus overwogen mij te herscholen om toch maar dichter bij huis een interessante job te doen, maar dat gaat mij te veel kosten vrees ik.

Scifo's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Pendelen begint er niet mee. Zelfs voor 500€ netto meer zou ik het nie doen

Ik lees hier over trein dat het een ontspannende rit is? Euh beestenwagens ja met te weinig plek in de piekuren.

Ook de winterperiode is een leuke. 20min vertraging lekker in de vrieskou. Wat mis ik die tijden toch -.-

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scifo Bekijk bericht
    Pendelen begint er niet mee. Zelfs voor 500€ netto meer zou ik het nie doen

Ik lees hier over trein dat het een ontspannende rit is? Euh beestenwagens ja met te weinig plek in de piekuren.

Ook de winterperiode is een leuke. 20min vertraging lekker in de vrieskou. Wat mis ik die tijden toch -.-
    Afhankelijk van het traject valt dat best wel mee hoor. Doe al vijf jaar Leuven-Brussel en heb zelden geen plek op de trein. Ik denk dat ik de keren dat we als sardientjes opeengeperst stonden wel op een hand kan tellen, meestal ook een gevolg van stakingen of afgeschafte treinen waardoor er een overbelasting is op het net.

Soit, ik pendel een goeie 45 minuten denk ik. Vijf minuten wandelen tot Leuven station, treinritje naar BXL-Noord en nog eens een kleine tien minuten tot mijn bureau. Ook glijdende werkuren, geen klachten. Zou persoonlijk ook nooit langer dan een uur onderweg willen zijn, veel te veel extrasportieve bezigheden en heb nu al niet genoeg uren in een dag.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rekt Bekijk bericht
    Uw kinderen staan dan wel heel vroeg op in de week precies? Ik herinner mij dat ik pas om half 8 ofzo moest opstaan in mijn jeugd.
    kinderen staan om 6u15 op. Was vroeger ook al zo, toen ik nog op 400 meter van mijn werk woonde. Is gewoon omdat ze met mama naar school gaan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Werk jij niet voor de vakbond
    Ook de vakbond heeft zijn vakbondsdelegatie, hé .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scifo Bekijk bericht
    in mijn geval heb ik behalve op vrijdagavond (treinstudenten die terugkeren) ALTIJD plaats om te zitten. Wss zal ik de week van Music For Life (Kortrijk) ook wel moeilijkheden hebben om te zitten, maar voor de rest heb ik geen problemen. Ook qua vertraging niet: de vertraging die ik heb is meestal maar op de heenweg (Brussel), wat enkel voor mijn werkgever wat minder is, niet op de terugweg (op 2 jaar slechts 2 keer échte vertraging gehad, wat in mijn geval dan wel direct een uur vertraging oplevert)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scifo
    ook daar nauwelijks last van.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik vertrek 's morgens om 6u met de auto en ben rond 6.35u op mijn werk. 's Avonds heb ik in theorie gedaan om 16u en dan ben ik rond 17.10u thuis. In praktijk regelmatig nog wel vergaderingen, dus dan vertrek ik later. Maar de rijtijd blijft eigenlijk altijd wel ongeveer hetzelfde.
    Ik mag ook altijd thuiswerken wanneer ik dat wil, maar in praktijk doe ik dat eigenlijk alleen als er eens iemand moet langskomen om iets te repareren ofzo. Ik ben liever aanwezig bij mijn team, ik heb ook liever meetings met mensen die ik F2F zie. Maar de mogelijkheid is er dus wel en dat vind'k wel fijn zo.

Ik ben wel iemand die graag vroeg begint om 's avonds nog iets aan mijn dag te hebben (ben single). Op maandagavond en donderdagavond ga ik meestal zwemmen en op woensdag muziekles. En voor de rest plof ik ook wel gewoon in de zetel omdat'k mentaal echt wel moe kan zijn van het werken.

Reflectus's schermafbeelding
    iTrader
    26 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zelf pendel ik 3x/week richting Mechelen en doe daar enkel 1u45 over (stoptrein, deur tot deur). Dat maakt dat ik vertrek rond 7u15, en terug thuis ben rond 18u45. Ik kan me wel bezighouden op de trein maar beschouw dit nog steeds als enorm veel verloren tijd. In mijn ogen is zolang pendelen dan ook helemaal niet houdbaar voor langere tijd. Ik heb zelf ook nog geen kinderen, ik kan me niet inbeelden hoe je dat dan zou moeten combineren.

iTrader
    32 (94%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Agh, je leert het wel eens je een job hebt zonder pendelen. Mijn vorige job, boven Antwerpen, altijd die Antwerpse ring, 1u naar het werk en 1u naar huis + continue die onzekerheid van 'hoelang gaan we nu weer stilstaan'? Maar je bent dat gewoon na een tijd, je weet niet beter.

Nu werk ik al 1,5 jaar vlak bij huis en 75% van de tijd home office en ja, nooit neem ik nog een job aan die slecht of ver gelegen is. Wat een luxe, ik sta op om 08u, douchke, eten en 08u30 zit ik voor mijn PC. Rond 16u30-17u sluit ik PC af en heb ik massa's tijd om mijn hobby's te doen, tijd door te brengen met mijn gezin, te koken.. Dit neem ik mijn eigen niet meer af.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik rij voor het huidige project waar ik sta van centrum Aarschot naar Charleroi.

Met Waze is dat doorgaans 1h40min heen, en regelmatig tegen de 2h terug.

Mijn grootste probleem is dat Waze op de terugweg niet werkt omdat het de file die aan het groeien is nog niet lijkt te kennen. Ik vertrek dus steeds met Waze aan en dan geeft die de "logische" snelweg route, maar eenmaal ik dan in het laatste rechte stuk zit begint die met z'n typische "Traffic building up ahead", en dan gaat het heel snel.

Ik heb nu een wagen van het werk, en nog geen kinderen. Ik ben niet geneigd te veranderen van werk aangezien ik redelijk flexibel kan stoppen, en dit project uiteindelijk ook van eindige duur is.

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    3 minuten rijden met de wagen. Is toch wel een grote luxe en dat besef ik maar al te goed.
    Don't think you are, know you are...

StarSeeker's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Anderson Bekijk bericht
    3 minuten rijden met de wagen. Is toch wel een grote luxe en dat besef ik maar al te goed.
    Is het geen beter idee om gewoon de fiets te nemen?
    Luck > Skill
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pagina 2 van 7 Eerste 123456 ... Laatste

Regels voor berichten