Pagina 3 van 3 Eerste 123
    hjs666's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Nee, dat is wat al minimaal verwacht wordt van een administratief bediende. Beschikken over basisvereisten om met een computer te werken (dat en drietaligheid), zijn dus geen "pluspunten"... Dat is als solliciteren voor een job als schilder en als pluspunt vermelden dat je je eigen huis hebt geschilderd en behangen. Of solliciteren als redder met als pluspunt dat je je brevet van 1000 meter zwemmen en junior helpertje van het rode kruis hebt gevolgd.

Kijk anders eens naar vacatures in je omgeving voor administratief bediende, meerbepaald diegene voor niveau C (diploma secundair onderwijs) bij een stad of gemeente, een groot ziekenhuis,... En neem eens deel aan de selectietesten. Die durven wel eens op een zaterdag of 's avonds te vallen waardoor je geen verlof moet nemen. Dan krijg je een veel duidelijker beeld van de vaardigheden die vandaag de dag verwacht worden van een administratief bediende.
    Maar als je al weinig kennis van Word-Excell hebt is het toch sowieso onmogelijk om als administratief bediende aan de slag te gaan.
    Ik moet praktisch vanaf nul beginnen.
    Wat zijn dan wel pluspunten om je kansen te verhogen voor job in de administratie ?
    Enfin krijg dan wel beeld wat ik kan verwachten natuurlijk,dat haal jezelf ook aan .
    Als ik nu moet gaan solliciteren of deelneem aan toelatingsexamens weet ik sowieso dat ik tekort kom.
    Bij de politie nemen ze regelmatig mensen aan om administratief werk te doen,is ook nog mogelijkheid die ik ambieer.

BTW:Bedrijf heeft werkzekerheid tot 2021,dus heb nog ff tijd om al wat bij te leren .

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hjs666 Bekijk bericht
    Maar als je al weinig kennis van Word-Excell hebt is het toch sowieso onmogelijk om als administratief bediende aan de slag te gaan.
    Ik moet praktisch vanaf nul beginnen.
    Wat zijn dan wel pluspunten om je kansen te verhogen voor job in de administratie ?
    Enfin krijg dan wel beeld wat ik kan verwachten natuurlijk,dat haal jezelf ook aan .
    Als ik nu moet gaan solliciteren of deelneem aan toelatingsexamens weet ik sowieso dat ik tekort kom.
    Bij de politie nemen ze regelmatig mensen aan om administratief werk te doen,is ook nog mogelijkheid die ik ambieer.

BTW:Bedrijf heeft werkzekerheid tot 2021,dus heb nog ff tijd om al wat bij te leren .
    Vooral je leervermogen en oplossingsgericht denken moet goed zijn. Zo kan je mee groeien met het bedrijf als er met specifieke software wordt gewerkt bvb. Als je weet dat dat een sterkte of een nadeel is voor jou, bepaalt dat zeker mee je kansen.

Qua testen heb ik bvb al instructies gekregen om een folder, geplooid in 3,te ontwerpen met specifieke opdrachten bvb foto's uit map X moete erin verwerkt worden, de tekst moet in het wit staan en de foto erachter,...
    Ook diezelfde oefening al gekregen maar die moest dan wel in het Frans. Genre: maak een uitnodiging op voor onze meest gewaardeerde klanten om onze voorstelling van product X bij te wonen. Ze moeten bevestigen voor datum Y en avondkleding is gewenst.

Ook in Excell geregeld zaken moeten uitrekenen zoals persoon 1 tem 20 krijgen een fietsvergoeding van 35 cent per gereden km. Reken voor elk individueel uit hoeveel fietsvergoeding ze krijgen. Teken in een grafiek uit welk bedrag ze krijgen met horizontaal de namen en verticaal de bedragen.

Stuur elk van onze 458 leden een gepersonaliseerde pdf (met hun eigen naam in het document dus) via mail.

Oefeningen op spelling, postvakoefeningen, oefeningen begrijpend lezen, rekenoefeningen,...

Na de eerste ronde komt een verkennend gesprek met enkele cases genre: er komt iemand agressief op je af en eist de leidinggevende te spreken. De leidinggevende zit in vergadering en gaf duidelijke instructies niet te storen. Hoe ga je reageren?

Maar ook praktische zaken zoals: klant X ging een belangrijke bestelling doormailen maar het internet ligt plat. Wat ga je doen?

Een klant contacteert je dat zijn bestelling nog steeds niet is aangekomen hoewel dit telefonisch en via mail werd gegarandeerd dat deze voor de middag zou geleverd worden. Welke stappen onderneem je?

Mocht ik van jou zijn, zou ik nu al eens contact opnemen met de vdab en zien wat zij jou adviseren. Ze hebben ook heel wat online cursussen en tests.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

hjs666's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Wow,toch ingewikkelder dan ik dacht .

Heb dan toch ook al een vrij groot minpunt.
    Mijn Frans:c'est une petit catastrophe.
    Ben er niet echt goed in om niet te zeggen slecht.
    Ben wel bereid om me hierin ook bij te scholen indien nodig/mogelijk.
    Engels kan ik me nog behelpen.

Ik leer wel zaken vrij snel aan,dus kan me wel aanpassen .

Idd misschien geen slecht idee om nu al eens bij vdab info te vragen.

Alvast bedankt voor de reacties en nuttige info.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Stuur elk van onze 458 leden een gepersonaliseerde pdf (met hun eigen naam in het document dus) via mail..
    Ik ken behoorlijk veel van IT. Word, Excel, Outlook... maar dit? Hoe begin je daar aan? Is dat simpel? Of is dat al VBA doen?
    Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you’re still retarded.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Ik ken behoorlijk veel van IT. Word, Excel, Outlook... maar dit? Hoe begin je daar aan? Is dat simpel? Of is dat al VBA doen?
    Dat is nochtans een basis functie genaamd verzendlijsten

Kan je voor heel veel zaken gebruiken. Bijvoorbeeld een template opstellen en dan a.d.h.v. data input in massa ingevulde documenten genereren.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Dat zit verstopt in word sinds de versie van 2013, meen ik mij te herinneren.
    Als ik aan zo een testen mee doe, bekijk ik op YouTube enkele uren filmpjes over werken met Excell en Word want de dingen die 98% van ons wél doet met die programma's zijn ofwel zaken die je op 3 minuten kan googlen ofwel parate kennis.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hjs666 Bekijk bericht
    Wow,toch ingewikkelder dan ik dacht .

Heb dan toch ook al een vrij groot minpunt.
    Mijn Frans:c'est une petit catastrophe.
    Ben er niet echt goed in om niet te zeggen slecht.
    Ben wel bereid om me hierin ook bij te scholen indien nodig/mogelijk.
    Engels kan ik me nog behelpen.

Ik leer wel zaken vrij snel aan,dus kan me wel aanpassen .

Idd misschien geen slecht idee om nu al eens bij vdab info te vragen.

Alvast bedankt voor de reacties en nuttige info.
    Graag gedaan! Daarom dat ik adviseerde om te solliciteren, puur als oefening. Dan kan je heel gericht bijspijkeren wat nodig is aangezien zij ook altijd feedback horen te geven. Vooral mikken op de instellingen die werken met examens, die zijn heel correct daarin.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pagina 3 van 3 Eerste 123

Regels voor berichten