iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Verschil in appreciatie door werkgever tussen graduaat rechtspraktijk en bachelor

Hallo allemaal,

Ik ben 23 jaar en momenteel student rechtspraktijk. Door een foute studiekeuze en een depressie in het verleden ben ik pas op mijn 22ste naar het hoger onderwijs gegaan in plaats van op 18 jaar.

Ik stroomde in november 2018 in in de richting rechtspraktijk, professionele bachelor.
    Ik legde examens af en was door op alle vakken waarvoor ik examens afgelegd had.

Aangezien ik pas in november instroomde mocht ik de vakken van het eerste semester op twee vakken na niet meer opnemen. Het semester van januari tot juni mocht ik wel helemaal opnemen.

Nu zit het dus zo: ik heb 31 studiepunten van het eerste jaar behaald. Ik moet er dus nog 29 van het eerste jaar plus 120 van 2 en 3.
    Ik had een vrijstelling voor 3 studiepunten uit het tweede. Ik heb dus 34 studiepunten van de bachelor behaald en moet er nog 146.

Ik had deze week bijeenkomst met mijn studietrajectbegeleider en ik vroeg haar om die 146 studiepunten op twee jaar af te leggen of op tweeënhalf jaar zodat ik kan afstuderen samen met hen die in september 2018 gestart zijn. Dat ging niet volgens haar want je zit met een studiepunten limiet van 66 per jaar en 36 per semester. Op tweeënhalf jaar de overige studiepunten afleggen kan niet volgens haar want je moet wachten tot de vakken die nog niet afgelegd zijn opnieuw aangeboden worden. Ik moet er dus 3 jaar over doen, ondanks dat ik vorig jaar ook al geweest ben. In totaal zal ik er dus 4 jaar over gedaan hebben.

Ik was er kapot van dat ze weigerden mij de vakken versneld te laten afleggen terwijl ik de capaciteiten heb om het op 2 jaar af te leggen.

Ik zit met mijn leeftijd. Ik ben 23,5 en woon nog thuis. Ik zal dus 26,5 zijn bij afstuderen als ik het traject van 3 jaar aanvaard zoals zij mij dat voorstelde.