iTrader
    0

Boeken aankopen VOOR start academiejaar?

Ik vraag me af wanneer jullie je boeken kopen voor de universiteit? Heb me gisteren ingeschreven in mijn 1ste jaar BA.
    Op de website van de UA staat er het volgende:

''Met het kopen van cursussen en boeken wacht je best tot na de toelichting van de professoren.
    Tijdens de eerste les zal elke prof vertellen waar je zijn of haar cursus kan kopen. Het is uiteraard belangrijk om zelf je cursusmateriaal te verwerken door aantekeningen te maken en de teksten te structureren. Een cursus die reeds door een andere student werd volgekleurd, is dus geen goed idee.'

Maar er is toch al een voorverkoop bezig nu en ik zie al 2 boeken die uitverkocht zijn (dus volgens mij zijn er al vele aan het bestellen). Ook heb ik een zo goed als boeken lijst, weet niet of deze alle boeken of alle juiste boeken zijn.

Zou ik wachten tot de eerste lessen van elk vak of zou ik toch al boeken kopen?

iTrader
    0
    Ik zou wachten! De meeste boeken raken in het begin uitverkocht, en die komen wel terug binnen
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Doc's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Je moet je boeken pas kopen als je ze echt nodig hebt voor een vak, negen van de tien ga je ze toch niet open doen
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Wachten tot na de eerste lessen. En dan nog heb je eigenlijk gewoon heel het semester tijd om de boeken al dan niet te gaan halen, heb ik toen nooit problemen mee gehad op UA (stadscampus iig). Tip: probeer bij oudere studenten te achterhalen op welke manier het vak best te studeren valt, soms volstaan de slides of een simpele samenvatting die online terug te vinden is. Also: tweedehands wordt er ook actief verhandeld, maar meestal meer vraag dan aanbod en in feite kan je evengoed nieuw kopen als je ze volgend jaar terug doorverkoopt.

Reden dat bepaalde boeken al uitverkocht lijken te zijn kan hem misschien liggen in dat ze gewoon nog niet zijn binnengekomen
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Bedankt voor de antwoorden. Ik denk wel dat ik de boeken zal kopen aangezien ik graag lees.

Ik zal wel afwachten tot de eerste lessen alvorens ik mijn boeken koop. Labojas en dergelijke kan ik al wel aanschaffen veronderstel ik?

Regels voor berichten