Pagina 1 van 6 12345 ... Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Wat is de ergste baan dat je tot dusver hebt gehad?

Gewoon uit nieuwsgierigheid,

Ikzelf had als ergste job een callcenter baan, waar ik het toch nog een jaar heb uitgehouwen.
    Verschrikkelijk, een hele dag bellen en uitgebouwd worden.

Gelukkig heb ik nu een toffe baan bij de lijn.

Yvezz's schermafbeelding
    iTrader
    43 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    3j. leercontract als schrijnwerker. En ja, ik beschouw dat als werken.
    Uitgebuit, kloppen gekregen en alle mogelijke werkjes mogen doen.
    En o ja, bijna vergeten, vernederd geweest door werkgever en collega's bij klanten en nog ontelbare gelegenheden.
    Chance dat ik aan het einde niet vast ben aangenomen, tweede firma is 2j. later failliet gegaan.
    Corsair Graphite 780T//Antec Truepower 650W/Asus Prime Z370a/Intel I5 8600k(Delid by lestef)//Corsair H115i//Corsair 16GB DDR4 Ram/Asus ROG Strix GTX1070 8G/Soundblaster ZX/256GB C:\-/1,99TB Games/2TB Opslag//Logitech G15/Logitech G502/Logitech G25//Logitech G640//Afterglow XBOX ONE Wired//Logitech C310//TrackIR V_5//Playseat Evo White// --Klaksken, Pletskop en Kloefkapper--
    Ik zit wat anders in elkaar.

Tomski's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    kippen onthoofden als jobstudent.. allez, van de beesten waarvan de kop er nog half aanhing nadat ze door het slachtmachien gegaan waren.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    kippen onthoofden als jobstudent.. allez, van de beesten waarvan de kop er nog half aanhing nadat ze door het slachtmachien gegaan waren.
    Ok, dit is wel verschrikkelijk

Ohm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Wat is de ergste baan dat je tot dusver hebt gehad?

Interim jobs mostly.

Technisch diploma en ze sturen u naar jobs dat in de verste verte niets met het diploma te maken hebben.

Aan de band staan bij de oude GM fabriek in Antwerpen. Hele dagen 8u aan een stuk bouten met een pneumatisch boormachine vastzetten. Was de assemblage van de achterassen en kreeg er zo’n 500 stuks op een dag op mijn “ronde”. Na 2 weken afgebeld dat ik niet meer kwam. Kreeg daar iets van een €8 bruto per uur lol

Magazijnier. Hele dagen achterop in een karretje zitten om profielen in een bak te laden. Eenmaal vol moest je die bak afzetten aan de loskade en een nieuwe bak aanpikken. Rinse en repeat. Een maandje gedaan en terug afgebeld. Verdiende €9 bruto + €0,10 ploegenpremie.

Daarna kroppen sla snijden in een voedingsfabriek. Na een paar uur snijden werd ik vervangen omdat ik te traag was lol. Dan werd ik aan de verpakking gezet om die bakken vers gesneden sla op een transport te kappen. Na 2 dagen naar de Interim gebeld om te vragen of ze iets anders wouden zoeken omdat ik dat echt niet meer zag zitten. Kreeg ik daar onder mijn voeten en werd uitgescholden. Volgende dag niet meer geweest. Loon was hetzelfde als hierboven.

Dan effe bij een tuinaanlegger. Was wel tof, maar was zeer tijdelijk.

Een dag bij een drukkerij gewerkt waar ik een hoop boeken moest stapelen. Gelukkig mocht ik de volgende dag niet meer terugkomen.

Dan terug in een fabriek aan de band waar ze betonnen wanden goten (prefab). Na een uur zeiknat van het zweet en op het einde van de dag stikkapot. Moest die profielen, die op een grote vlakke plaat lagen, verwijderen. Continue bukken, die mallen kwamen rechtstreeks uit een grote oven van ongeveer 70 graden om te harden/drogen en die profielen waren zwaar en vaak 3m lang. Verdiende een dikke €11 + ploegenpremie.

Dan kwam uiteindelijk het verlossende telefoontje dat ik op mijn eerste vaste job als technieker mocht starten. Direct mijn laatste interimjob opgezegd.

Never again.

Die interim jobs waren ook mentaal best zwaar. Chapeau voor diegene die dit heel hun leven moeten doen door gebrek aan een diploma door pech, vastgeroest door hun gezinssituatie of, ja sorry, intelligentie.
    Best deprimerende tijd toen. Kus nog elke dag mijn polletjes dat ik hier een auto en heel de santeboetiek onder mijn gat krijg geschoven om wat op een laptop te tokkelen op een zachte bureaustoel met een kop koffie naast mij.
    Laatst gewijzigd door Ohm; 17 september 2019 om 18:13
    ...Ω...
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Mooncat's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Twee jaar als project manager bij een KMO dat boekhoudsoftware maakt. Bij de sollicitatie heb ik drie rondes gedaan waarvan twee door twee dezelfde personen (de eerste en derde) maar geen van die twee sussen had iets met dat departement zelf te maken uiteraard.

Daar begonnen mocht ik wat van alles en nog wat doen: van service desk tot testing en wat nog allemaal, maar natuurlijk geen project management. Onder project management verstonden ze ginder ook het administratief afboeken van hun facturen in hun systemen. De sfeer onder collega's was nog wel best OK, maar management zorgde voor zoveel stress en onrealistische targets dat daar regelmatig mensen begonnen te flippen. Het was geen uitzondering dat daar iemand de bureau uit stoofde als een raket, ging brullen van colère of in een oncontroleerbare huilbui stortte. Contracten van externen werden plots stopgezet omdat het geld op was, maar een paar maanden daarna waren klanten malcontent en werd er een heel blik van nieuwe programmeurs binnen gefietst die natuurlijk totaal geen domeinkennis hadden (in tegenstelling tot de vorige ontwikkelaars). Er werd dan maar een crisiscel opgericht waar evenveel managers inzaten als dat er teamleden waren daar onder.

Uiteindelijk heb ik daar twee jaar gezeten in die toxische omgeving omdat het dicht bij huis was en deftig betaalde. Ik ben blij dat ik niet meer in dat shithole werk en het is ook de reden waarom ik nooit meer voor een KMO wil werken.

Ataturk's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Studentenwerk bij een doe het zelf zaak:
    Bij de interim zeide ze dat het om een vaste kassa functie ging voor zaterdags en zondags. Realiteit moest ik altijd de ‘zwaardere’ taken uitvoeren. Zoals cementzakken. 3-4 meter hoog op een rek plaatsen en dergelijke zaken wat de vaste medewerkers gewoon niet graag deden. Toen mocht ik tijdens de kerst vakantie een weekje aan een stuk gaan werken... mocht ik buiten in het ‘tuin’ gaan werken zonder geschikte kledij in het vries koud... Ik mocht in de paasvakantie weer komen. Tot 3 dagen voor de paasvakantie belde interim me dat het niet meer door ging met een bullshit reden. Die zelfde weekend moest ik gaan werken, guess who didn’t go. Ja heel boze telefoontje vd interim mevrouw... ik zei gewoon dat ik door haar geen werk heb deze vakantie omdat ze mij niet op tijd heeft verwittigd.

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Helper in mortuarium (begrafenissen begeleiden & ophalingen van overledenen).

Enkele zaken die toch in de kleren kruipen:
    - begrafenis van een kindje. Klein kistje dragen is redelijk verschrikkelijk.
    - 's nachts uit uw bed gebeld worden voor ophaling van een overledene. Daar aankomen bij een ex-klasgenoot om wiens pa het gaat. Veel verdriet zien. Die mens vastpakken en nog een paar rochels die zijn keel verlaten.
    - ene binnenkrijgen uit een zwaar verkeersongeval. Ik moet er geen tekeningen bij maken...
    - begrafenis waar 2 man komt opdagen. Zielig en triestig, sterven in alle eenzaamheid na waarschijnlijk jarenlang eenzaam geweest te zijn.

Soms ook wel "mooi" op een bepaalde manier, wanneer iemand na een lang en gelukkig leven van ouderdom rustig het kaarsje heeft uitgeblazen. Maar doorgaans gewoon veel miserie en verdriet.

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik heb nog geen dag in mijn leven iets gedaan dat écht tegen mijn zin was en ik prijs mij daar heel gelukkig voor.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nahrtent Bekijk bericht
    Ik heb nog geen dag in mijn leven iets gedaan dat écht tegen mijn zin was en ik prijs mij daar heel gelukkig voor.
    Ik heb ook nog nooit iets gedaan waar ik echt een hekel aan had.

Maar wel enkele ervaringen die toch zwaarder waren en die ik zeker niet langdurig zou willen doen. Ook naar werksfeer toe.

Maar het is wel zo dat deze ervaringen u vormen. En u ook deels nederig maken. En u vooral doen beseffen dat veel mensen echt geen enkele reden tot klagen hebben.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Tefal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik moest eens een lopende band in het oog houden en als er iets misliep dan even ingrijpen. Het gebeurde zo goed als nooit dat er ergens iets foutliep. Ik zat daar dus een ganse dag te koekeloeren naar pottekes die op een band gingen. Maar het betaalde 10euro/u en het was maar voor 3 weken.

Voor de rest heb ik vooral leuke dingen gedaan als student/starter.

Het ergste van 'echt' werk was een burnout oplopen in een puur administratieve job.

Dr. Sheldon Cooper's schermafbeelding
    iTrader
    149 (97%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Job die ik nu heb. Retail is echt verschrikkelijk.
    Ganse dagen domme idiote mensen met hun kutvragen en hun zever. Overal aanzitten, 0 respect, alles verkeerd zetten, zagen om korting.
    Hele dag recht staan, amper pauze, altijd in het weekend werken, slecht betaald.
    En de winkel waar ik nu werk ligt recht in het marginale gedeelte van Gent dus hele dagen bovenstaande maar in het Turks en Marokkaans

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nahrtent Bekijk bericht
    Same here.
    Ergste was als consultant als enige developer niet Franstalig te zijn voor 1.5j. Eens op een dag alleen uitleg van iemand van business in het Frans en na 15min kreeg die telefoon en neemt die op in het Nederlands bleek dus gewoon een Vlaamse ook.

Maar 'ergste' was samenwerking met interne dev van dat bedrijf die 95% van de tijd code dat werkte omzeep hielp en unit testen gewoon weg deed want na zijn codes aanpassingen faalden ze dusja... en kloeg ook op alles van ons land (was zelf Marokkaan met ook alleen paspoort van Marokko) en was dat op een dag zo beu dat ik hem vroeg waarom hij niet gewoon terug ging dan (met zijn 5kinderen, kerel zelf was 35 ). Amaai toen werd die kwaad, direct naar zijn baas om mijn contract te laten stoppen.

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ook nog nooit iets gedaan dat echt tegenviel. Ja vakantiewerk in het magazijn of de frigo van een grote winkel, dat was misschien niet super, maar dat was ook maar een maandje en 30 u per week. Uiteindelijk vond ik dat bij momenten zelfs leuk, sfeer met andere jobstudenten, buiten die 30 u een hoop vrije tijd om te doen wat je wil.

Natuurlijk zou ik misschien gefrustreerd raken als ik er zoals sommigen voltijds 40 jaar lang dozen moest vullen. Maar ik heb daarna dan iets gestudeerd dat me interesseerde en ben dan in een leuke job gerold. Uiteraard heb ik ook soms stress en frustraties, maar niets is perfect.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Eerste job als frontend developer. Dit was bij een bank waar ik oude laptop kreeg, niets van software geïnstalleerd en hier en daar was css wijzigingen/bugs moest oplossen inline. Twee maand volgehouden en dan opgestapt. Denk dat ik rond die periode op 9lives ben gekomen

Pagina 1 van 6 12345 ... Laatste

Regels voor berichten