Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bubble Bekijk bericht
Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven

* Close call:

Gaan soliciteren bij een bedrijfje in de buurt. Toen ik het gesprek richting flexibele uren probeerde te sturen, was het hek van de dam. Blijkbaar was dat een selfmade man die alles en iedereen had opgegeven om van zijn eensmanszaak een groot bedrijf met verschillende vestigingen te maken. Die kerel had zelf een artikel voor Vacature geschreven dat "het nieuwe werken niet werkte". Je moest maar zien dat je er altijd was. Rapporteren was per kwartier te doen. Als er eens een installatie bij een klant was, kon je natuurlijk vroeger beginnen en stoppen, maar je moest daarna uiteraard nog steeds je telefoon opnemen. Toen ik vroeg hoe ik dat moest regelen met mijn kinderen op school, kwam meteen de vraag wat mijn vrouw dan deed van werk. Dat was een kort en duidelijk gesprek.
Recent een gelijkaardige ervaring: sollicitatie bij een KMO. Verschrikkelijk gesprek. De man van het bedrijf vroeg allerhande niet ter zake doende vragen en toen ik hoorde naar hoe het zat met de werkuren en of het glijdende uren waren begon hem direct dat het zeker geen 9 to 5 mentaliteit was dat hij zocht en dat je zeker moest overwerken als je bv nog niet klaar was met iets dat je aan het doen was enz...
Kwam echt over als een hel om daar te moeten werken.

Ergeste ervaring qua werk: aangenomen worden voor een job waar 20 dagen voor gepland was, bleek dat ik na 5 dagen al klaar was. Heb ik daar 15 dagen quasi letterlijk met mijn vingers zitten draaien buiten af en toe wat extra werk dat ze mij dan maar gaven.
Op zich nog een leuke sfeer zelf in het bedrijf, maar niks te doen hebben (hoe sommigen dit als ideale job zien begrijp ik niet) ganse dagen is verschrikkelijk.