Pagina 3 van 6 Eerste 123456 Laatste
    Bubba's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Ik heb eigenlijk maar 1 negatieve ervaring en dat was dan nog een vakantiejob waar ik het zelf na 1 dag ben afgetrapt.

Dat was bij een bedrijf waar men plastic buizen maakte. Bij aankomst 1ste dag leek het net alsof ze daar niet eens wisten dat er iemand ging komen en er was dan ook niemand om echt instructies te geven.
    Moest daar aan een machine gaan staan waar dan de buizen gemaakt werden, grote brede oranje buizen, en die moesten dan van de machine genomen worden en op een bepaalde manier gestapeld worden. Als de pak vol was moest die worden dichtgemaakt en verplaatst.

Die buizen waren nog heet en die waren ook nog is zwaar, dus het was al geen pretje om die telkens te moeten opnemen en stapelen. Je had eigenlijk amper voldoende tijd om die buizen te heffen en te stapelen, want dan lag de volgende buis al klaar. Als die buis niet snel genoeg weg was dan stopte dat machine met werken omdat er maar 1 buis kon blijven liggen. Dat was dus al goed doorwerken gewoon om ze te stapelen, maar als die pak vol was kwam daar nog eens het hele verpakken en verplaatsen bij. Dat ging nooit op de beperkte tijd die je kreeg dus elke keer sloeg dat machine af. Dan kon je helemaal naar de andere kant lopen om terug op te starten en begon het weer van voor af aan...

Na 1 dag heb ik ook gewoon gebeld dat het genoeg was geweest.

Bubble's schermafbeelding
    iTrader
    39 (100%)
    * Interim-vakantiejob in de lijn van Bubba.

Ne late shift werken in een kleine poederlakkerij waar ze zo van die groene tuinpalen lakken.

Die spullen gingen door de oven aan haakjes en eens ze er uit kwamen moesten wij, twee jobstudenten, er een dop opzetten en in een bak leggen. De palen waren natuurlijk heet en de doppen waren perfect op maat, waardoor die er moeilijk over gingen. Je moest natuurlijk ook op een trapje staan om aan de bovenkant te kunnen. Ze hebben dat proberen te verhelpen door de doppen klaar te leggen in een emmer water zodat het makkelijker zou gaan...niet dus.

Ondertussen ging die band verder en moesten de palen in een bak gelegd worden. Door het prutsen met de doppen, was er hier ook een achterstand waardoor de palen er niet af geraakten voordat de lijn opnieuw vertrok richting oven. De lijn is verschillende keren stilgelegd omdat we gewoon niet konden volgen.

Als er dan eens een minuutje tussen ladingen was en we blij waren om eens te drinken, kregen we direct naar ons voeten en een nagelpistool in de handen. Een vaste legde dan heel kort uit hoe we een bak moesten samenschieten.

Ik ben gelukkig de dag erna niet meer gevraagd.

* Inspringen als IT consultant op een backoffice helpdesk:

de helft van de vragen gingen over auto's/gsm's en andere HR spullen die ik ook niet kende, de andere was eenvoudige tickets oplossen via schermovername. Dat op zich was nog wel ok, maar je zat met heel de ploeg in U-vorm zodat de chef steeds je scherm kon zien. 30 seconden een browser opendoen en je kreeg meteen een opmerking. Daarbij nog het gespeelde "ik ben eigenlijk één van jullie - maar toch jullie chef" van die blaaskaak. Het is uiteindelijk nog redelijk gracieus afgelopen.

* Close call:

Gaan soliciteren bij een bedrijfje in de buurt. Toen ik het gesprek richting flexibele uren probeerde te sturen, was het hek van de dam. Blijkbaar was dat een selfmade man die alles en iedereen had opgegeven om van zijn eensmanszaak een groot bedrijf met verschillende vestigingen te maken. Die kerel had zelf een artikel voor Vacature geschreven dat "het nieuwe werken niet werkte". Je moest maar zien dat je er altijd was. Rapporteren was per kwartier te doen. Als er eens een installatie bij een klant was, kon je natuurlijk vroeger beginnen en stoppen, maar je moest daarna uiteraard nog steeds je telefoon opnemen. Toen ik vroeg hoe ik dat moest regelen met mijn kinderen op school, kwam meteen de vraag wat mijn vrouw dan deed van werk. Dat was een kort en duidelijk gesprek.

iTrader
    10 (100%)
    Interim die ik 4u volgehouden heb.

Bedrijf die autogordels maakt. Ik moest constant bobijnen draad van een 10tal kg op staven schuiven in 4 gangen van een meter of 20 lang.

Die bobijnen stonden aan het begin van de gang en er waren staven 4 boven elkaar van de grond tot boven je hoofd.

Na 1u heb je het wel gehad, na 2u begin je helemaal te trillen, na 3u ziet iedereen dat je niet meer kan maar je probeert het toch tot de middag te halen.

Dan er de brui aan gegeven want ik ging het wss niet eens overleefd hebben. Je zou zeggen het is maar 10 kg, maar als je dat in moordend tempo door die gangen mag dragen en boven je hoofd op een staaf steken dan is het op een bepaald moment game over. En ik ben dan nog eens heel sportief ook.

Ik vraag me oprecht af of ze daar ooit iemand voor gevonden hebben die dat kan blijven doen want ik was blijkbaar zeker niet de eerste die er na 4u de brui aan gaf.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Prodigy's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    Interims bellen echt vaak voor de grootste kutjobs die er bestaan, al dan niet aan een minimumloon, waarin sommige mensen het na 1 dag ofzo al voor bekeken hielden. Begin dit jaar een week werkloos geweest en owv die reden al die telefoons van interims genegeerd en zelf gezocht naar een job

Mijn ergste job was 1 dag in een isomofabriek meedraaien aan een band. Isomoplaten versnijden die uit een stinkende machine komt en op een stapel leggen aan een hoog tempo. Niks van echte pauze gekregen(tenzij ik snel-snel een boterham verzwelgen meereken), een vrouw zien huilen owv de werkdruk, moeten samenwerken met ene die gans den tijd zat te klagen over zijn "domme collega's" en "domme bazen". En echt onmenselijk saai werk. Dan nog een paar andere kut-interimjobs, in hetzelfde genre die anderen al beschreven hebben. Bad memories

iTrader
    0
    In tegenstelling tot de andere interims/vakantiewerken vielen die van mijn redelijk tot zeer goed mee.

Ooit begonnen bij Belki aan de band, was geen boeiend werk maar wel zwaar. Was ‘leuk’ om eens mee te maken, maar was het dan ook.

Daarna bij Colruyt gaan werken als vakantiewerk voor een 4-tal jaar, viel heel goed mee en was nog een toffe afwisselende job. Maar niet voor heel uw leven te doen.

Een zomer bij de ILVA gewerkt(vuilophaal), was zwaarder werk dan gedacht (sommige dagen toch, andere ware dan weer chill)

Een zomer bij Bpost gewerkt, ‘s ochtends krantenronde en dan nog de normale brievenronde. Vroeg opstaan en ‘vroeg’ klaar. Viel eigenlijk nog goed mee al bij al.

Ben vooral blij dat ik al deze ervaringen heb gehad, was vooral leerrijk hoe alles in elkaar zit.

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weet je wat ik het ergste vind aan bandwerk? Toen ik naar mijn kloten kreeg en zei dat dit tempo onmogelijk was, toen haalde hij er een vaste werknemer bij. En ja die werknemer was krankzinnig snel (maar ja die mens werkte daar blijkbaar al 30 jaar aan de band) en die kon WEL volgen toen de band in hoogste stand stond. En dan brult de baas: Zie je wel dat het kan! Waarom kan jij dit niet sukkel!

Maar als ze zo beginnen te brullen tegen jou, dan is de zin om daar te werken snel weg sé!

EN ik vind dat ook niet eerlijk. Je kan toch niet verwachten dat een jobstudent vanaf de eerste minuut de snelheid aankan van een vaste (en meest talentvolle) werknemer?
    Laatst gewijzigd door makila; 19 september 2019 om 20:15
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    11 (93%)
    Ik zou zeggen: ik ben blij dat ik hier geen 30jaar sta.
    Salu!

Yvezz's schermafbeelding
    iTrader
    42 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Weet je wat ik het ergste vind aan bandwerk? Toen ik naar mijn kloten kreeg en zei dat dit tempo onmogelijk was, toen haalde hij er een vaste werknemer bij. En ja die werknemer was krankzinnig snel (maar ja die mens werkte daar blijkbaar al 30 jaar aan de band) en die kon WEL volgen toen de band in hoogste stand stond. En dan brult de baas: Zie je wel dat het kan! Waarom kan jij dit niet sukkel!

Maar als ze zo beginnen te brullen tegen jou, dan is de zin om daar te werken snel weg sé!

EN ik vind dat ook niet eerlijk. Je kan toch niet verwachten dat een jobstudent vanaf de eerste minuut de snelheid aankan van een vaste (en meest talentvolle) werknemer?
    Van dat brullen, dat is voor mij bijna het ergste, dan krijg ik elke keer goesting om het direct af te trappen.
    Brul dan tenminste tegen de persoon die u irriteert, niet tegen de rest.

Heb zo en jaar bij een oude kennis van mijn vroegere school gewerkt, voor bijna een half jaar, dag in dag uit klagen en zagen.
    Geen winst genoeg maken, over zijn klanten, over de persoon van de veiligheid en ga zo maar door.
    Het ergste toen was dat hij ook zonder nadenken zijn personeel, mij incluis, ging zwart maken tegen elkaar.
    Zo kweek je nog maar wrevel en een slechte werksfeer.
    Corsair Graphite 780T//Antec Truepower 650W/Asus Prime Z370a/Intel I5 8600k(Delid by lestef)//Corsair H115i//Corsair 16GB DDR4 Ram/Asus ROG Strix GTX1070 8G/Soundblaster ZX/256GB C:\-/1,99TB Games/2TB Opslag//Logitech G15/Logitech G502/Logitech G25//Logitech G640//Afterglow XBOX ONE Wired//Logitech C310//TrackIR V_5//Playseat Evo White// --Klaksken, Pletskop en Kloefkapper--
    Ik zit wat anders in elkaar.

iTrader
    5 (100%)
    Tijdelijk moeten inspringen op een helpdesk die zwaar overbelast was door technische problemen in de vorige weken. Alle dagen gezaag en geklaag, afgeblaft worden en geen dag die voorbij ging zonder uitgescholden te worden. Gelukkig was het maar voor 2 weken want dan had ik echt niet langer volgehouden.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Vakantiejob aan de band bij dashboardenfabrikant van Ford. (Mondeo en Galaxy)

Per dashboard moest ik een 4 á 6 airvents erin rammen en het kabeltje van de airbag uit de kabelboom pulken om dat klaar te hangen voor het volgende station. Dat 700 keer per dag in shiften.

Daar werkten mensen al 8+ jaar, heb daar echt ogen opentrokken hoe mensen dat konden volhouden.

Doet me vaak denken aan die aflevering van Wauters VS Waes, sito's op een stokje prikken de godganse dag. Dat is toch ook niet te geloven
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht

Mochten ze zo tegen mij beginnen op een onnozele studentenjob als bandwerker was ik gewoon weggewandeld. Genoeg andere studentenjobs te vinden.
    I know that there's a part of me, doomed to face eternity.

iTrader
    6 (100%)
    Bij ons ligt de N36 op sommige plekken echt barslecht.
    Playing: CS:GO, Apex Legends
    Origin: pjfisc
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Tefal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pie-jie Bekijk bericht
    Bij ons ligt de N36 op sommige plekken echt barslecht.
    Ik heb de overweging gemaakt dezelfde mop te maken, maar ik vond ze te slecht

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Mochten ze zo tegen mij beginnen op een onnozele studentenjob als bandwerker was ik gewoon weggewandeld. Genoeg andere studentenjobs te vinden.
    Studenten zijn vaak een makkelijk doelwit om wat frustraties op uit te werken. Haar op de tanden komt met de jaren uiteindelijk, en soms heb je iemand die zelf praktisch onderaan de ladder staat die dan eens "chef" mag zijn.

Bij mij indertijd was ik soms een manier voor mijn rechtstreekse overste om zaken aan te klagen bij de volgende chef. Ik moest zaken verplaatsen met zo'n manuele transpalet, maar hij vond dat belachelijk dus ging hij klagen dat ik een elektrische moest krijgen.
    En dan ging hij klagen dat ik veiligheidsschoenen moest krijgen.
    En dan waren ze ondertussen een frigo aan het afbreken naast onze werkplaats waardoor er af en toe zo'n klein bobcat-toestel langsreed, wat hij levensgevaarlijk vond, dus mocht ik niet meer verder werker.
    En dan kwamen ze van de winkel klagen dat ze goederen nodig hadden, en begon hij daartegen te roepen.
    En dan wat later ging hij tegen de chef zeggen dat ze allemaal zijn rug opkonden en ging hij naar huis

Het gaf mij wat een indruk dat ik geen hele loopbaan in zo'n magazijn wou werken en dus best zou studeren, maar ik werd wel goed behandeld.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

Flow's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mc Donalds - keuken. Het moment waar de "manager" u een paar laarzen geeft om in de container met afval te gaan springen zodat het afval zakt en er nog wat bij kan. Zeer memorabele dag.

Pagina 3 van 6 Eerste 123456 Laatste

Regels voor berichten