iTrader
    0

Bewakingsagent met wapen - jobs?

Beste,

Ik ben op zoek naar een job binnen de bewakingssector die mij stabiliteit en werkzekerheid kan bieden. Gezien ik reeds 5-jaar lid ben van een recreatieve schietclub, zou ik dit eveneens willen doortrekken binnen mijn werkervaring. Bijgevolg ben ik op zoek naar een werkgever (ongeacht dewelke) bij wie ik terecht zou kunnen om een job met wapen uit te kunnen voeren. Alvorens ik concreet contact wil opnemen met een van de firma's, had ik graag eens bij jullie gehoord welke mogelijkheden er zijn qua posten/locaties? Ikzelf ben 36 jaar, woonachtig in Aalst en werkzaam te Brussel dus files of langere afstanden naar het werk schrikken mij zeker niet af.

Bedankt!

marcel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    als privé-bewakingsagent zijn de opties bewerkt.
    US Embassy heeft bewapende agenten (maar da's volgens de mensen die er gewerkt hebben geen aanrader)
    waardetransporten zijn bewapend.
    en ik dacht dat bodyguards ook nog bewapend konden zijn.

en dan zijn we rond, afaik.

iTrader
    0
    Dag Marcel, bedankt voor je antwoort. Ik heb op de site van G4S gezien dat ze gewapende bewakingsagenten zoeken voor ambasades in Brussel. Is US Embassy bij G4S of is dat een andere firma? Ik hoor veel over kazernes maar weet niet ofze daar mensen met wapen zoeken. Iets in de aard van ambasade spreekt me wel aan, kazernes minder. Vindt het beetje ambetant dat ze bij jobs geen vermelding doen van de plaatsen. Zou willen vermijden dat ik soliciteer en dan pas hoor waar het is en dan neen moet zeggen...Kwestie van goeie indruk te maken

Yvezz's schermafbeelding
    iTrader
    42 (100%)
    Misschien een domme opmerking van mijn kant, maar het Belgische Leger?
    Corsair Graphite 780T//Antec Truepower 650W/Asus Prime Z370a/Intel I5 8600k(Delid by lestef)//Corsair H115i//Corsair 16GB DDR4 Ram/Asus ROG Strix GTX1070 8G/Soundblaster ZX/256GB C:\-/1,99TB Games/2TB Opslag//Logitech G15/Logitech G502/Logitech G25//Logitech G640//Afterglow XBOX ONE Wired//Logitech C310//TrackIR V_5//Playseat Evo White// --Klaksken, Pletskop en Kloefkapper--
    Ik zit wat anders in elkaar.

iTrader
    0
    Iemand die ik ken is onlangs van politie inspecteur naar interne veiligheid bij de EU commissie over gegaan.
    Zijn blijkbaar 1 of 2 contracten van 2 jaar en daarna een contract van onbepaalde duur, met alle voordelen die ermee gaan

EagleEye's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nadja0312 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Is US Embassy bij G4S of is dat een andere firma?
    U.S. Embassy zijn Marines normaalgezien...

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EagleEye Bekijk bericht
    U.S. Embassy zijn Marines normaalgezien...
    US Embassy zijn marines, fed pol en prive-bewaking, die de jobs doen die de eerste 2 niet willen.

Rubenowns's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Met alle eerlijkheid maar specifiek opzoek gaan naar een job alleen voor dat wapen komt verkeerd over...
    Het feit dat je sportschutter bent heeft ook heel weinig te maken met een wapen dragen voor uw job. Er komt zoveel meer bij kijken dan enkel dat wapen en het draagt enorme verantwoordelijkheden met zich mee.
    Komt er nog eens bij dat je als privébewaking bijna geen bevoegdheden hebt...

Ik voer een gewapende functie uit bij een overheidsdienst en kan u alvast zeggen ik houd mijn hart vast de dag dat wij een collega krijgen die de job wil uitvoeren voor het wapen... Niet dat het snel zal gebeuren want allerhande testen en screenings zorgen ervoor dat zo iemand niet snel zal starten bij ons.
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rubenowns Bekijk bericht
    Met alle eerlijkheid maar specifiek opzoek gaan naar een job alleen voor dat wapen komt verkeerd over...
    Het feit dat je sportschutter bent heeft ook heel weinig te maken met een wapen dragen voor uw job. Er komt zoveel meer bij kijken dan enkel dat wapen en het draagt enorme verantwoordelijkheden met zich mee.
    Komt er nog eens bij dat je als privébewaking bijna geen bevoegdheden hebt...

Ik voer een gewapende functie uit bij een overheidsdienst en kan u alvast zeggen ik houd mijn hart vast de dag dat wij een collega krijgen die de job wil uitvoeren voor het wapen... Niet dat het snel zal gebeuren want allerhande testen en screenings zorgen ervoor dat zo iemand niet snel zal starten bij ons.
    Dit dus. Daarnaast is de vergelijking tussen sportschutters en mensen die een gewapende functie uitoefenen als dagelijkse job ook niet echt opgaand, tenzij je dynamisch en tactisch kunt werken in je schietstand en dan nog...

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nadja0312 Bekijk bericht
    Dag Marcel, bedankt voor je antwoort. Ik heb op de site van G4S gezien dat ze gewapende bewakingsagenten zoeken voor ambasades in Brussel. Is US Embassy bij G4S of is dat een andere firma? Ik hoor veel over kazernes maar weet niet ofze daar mensen met wapen zoeken. Iets in de aard van ambasade spreekt me wel aan, kazernes minder. Vindt het beetje ambetant dat ze bij jobs geen vermelding doen van de plaatsen. Zou willen vermijden dat ik soliciteer en dan pas hoor waar het is en dan neen moet zeggen...Kwestie van goeie indruk te maken
    Securitas doet de bewaking op de US Embassy (buitenperimeter) en de US Marines zitten binnen. Ook zijn er Belgische militairen aanwezig. Geen fed pol, maar dacht wel dat DAB het binnenkort zou overnemen van de militairen. Securitas zoekt nog redelijk wat bewakingsagenten, dus grijp uw kans zou ik zeggen.

iTrader
    0
    Een kennis van mij werkt als burgerpersoneel bij de politie, totaal geen relevante studie gedaan maar een grote wapenfreak. Een vriend van hem werkte bij de politie en op basis van zijn wapenkennis heeft hij daar een job gekregen. Wel geen idee wat zijn jobinhoud is.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Een kennis van mij werkt als burgerpersoneel bij de politie, totaal geen relevante studie gedaan maar een grote wapenfreak. Een vriend van hem werkte bij de politie en op basis van zijn wapenkennis heeft hij daar een job gekregen. Wel geen idee wat zijn jobinhoud is.
    Burgerpersoneel bij de politie draagt NOOIT een wapen. Zij voeren administratieve of technische taken uit.
    Geen eedaflegging, opleiding en screening geen wapen als ambtenaar.

Geloof mij vrij als ge uzelf profileert als wapenfreak gaat u NOOIT aangenomen worden als agent, inspecteur bij de politie of elke andere gewapende overheidsdienst.

Het wapen dat wij dragen is een work tool. Het kan geen kwaad om een bepaalde affiniteit te hebben met wapens, maar de job willen doen voor het wapen is not done.

iTrader
    0
    Ik zeg nergens dat hij een wapen draagt hé

Ik vermoed dat hij bij dit soort dienst zal werken:

https://www.politie.be/5351/vragen/wapen/wapens

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Ik zeg nergens dat hij een wapen draagt hé

Ik vermoed dat hij bij dit soort dienst zal werken:

https://www.politie.be/5351/vragen/wapen/wapens
    Kan zijn dat hij daar de administratieve afhandeling doet.

verlenen van adviezen bij aanvragen voor wapenvergunningen en erkenningen;
    toezicht en controle wapenbezitters;
    toezicht en controle schietstanden;
    toezicht op de opslag van springstoffen (munitie, vuurwerk);
    afhandeling van ingeleverde wapens en munitie;
    verstrekken van inlichtingen over wapens en de wapenwet.

Al deze taken moeten bij mijn weten uitgevoerd worden door een inspecteur. Ik heb zelf toch in verschillende zones nog nooit in contact geweest met een CAlog voor zaken over wapenbezit.
    Laatst gewijzigd door Rubenowns; 23 september 2019 om 20:14

iTrader
    0
    Iemand met een passie voor wapens en kennis terzake is nu ook niet per se een "wapenfreak" he.
    Ik ken er wel een aantal uit categorie 1 die op een gewapende dienst werken, die totaal niet in de buurt van "freak" komen....

Ik snap natuurlijk wel het punt, dat als je gericht voor een gewapende job solliciteert, omwille van het wapen, dan mogen daar wel vragen bij gesteld worden

Regels voor berichten