iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Residentie Camilo Torres

Hallo

Ik ga in september op kot in de residentie Camilo Torres in Leuven. Dit is het eerste jaar aan de universiteit en dus ook op kot. Ik heb Camilo Torres niet bezocht omdat ze vorig schooljaar aan het verbouwen waren...

Hebben jullie tips voor op kot te gaan?
    Of hebben jullie enige ervaring met Camilo Torres? (Over de kamers/keuken/gebouw/...)

Alvast bedankt!

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Versleten nest dat ze dringend tegen de grond moeten gooien

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik weet dat er eig al verschillende forums over zijn maar deze zijn redelijk oud btw!

En ja op foto zag het gebouw er redelijk oud uit maar ze hebben het dit jaar wel gerenoveerd?

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maiskorreltje Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik weet dat er eig al verschillende forums over zijn maar deze zijn redelijk oud btw!

En ja op foto zag het gebouw er redelijk oud uit maar ze hebben het dit jaar wel gerenoveerd?
    Ze zijn hun scheefgezakte kasseien paadjes (op hun duizendste gemak weliswaar) aan het herleggen. Wanneer juist de grondige gevelrenovaties aan de orde zullen zijn moet je anders eens opzoeken. Die heb ik toch nog niet gezien.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ook gehoord van de renovaties maar de grote issues van Camillo Torres waren in mijn tijd:

- Diefstal: deur op slot sluiten van je kot zelfs al ga je naar het wc,douchen of koken. Eenmaal in het gebouw, kan een onguur type in alle gangen geraken. Laptops zijn snel meegenomen.
    - Vandalisme/ diefstal van fietsen: Je fiets goed sluiten en liefst in de kelderruimte. Bestelwagens stoppen aan de straatkant en laden snel wat fietsen in 's nachts. Medestudenten gebruiken andere fietsen als reserve-onderdelen, vandalisme van andere studenten/marginale types.
    - Gemiddeld heb je één of twee buitenlandse studenten op je gang wat heel plezant kan zijn maar ook soms heel enerverend. (Niet dezelfde hygiënische standaarden )
    - Geluidsoverlast. Tussen de koten is er niet veel isolatie. Ten opzichte van het parkje in het midden ook soms geluidsoverlast. Misschien dat dat gebeterd is met de isolatiewerkzaamheden.
    - Die klim van de Kaboutermansstraat is toch niet van de poes . Best een velo met versnellingen
    - Als je tegen de Brusselsestraat zit, ga je toch wel wat lawaai hebben van druk verkeer. Sommige koten krijgen ook nauwelijks zonlicht.
    - Het heeft geen zin om kranten/post te laten toekomen op CT.

Arenberg lijkt me nog altijd veel beter uitgezonderd als je medische studeert. Zelfde prijs, even bereikbaar, ietsjes grotere koten, beter beveiligd, meer groen, minder marginalen, wel kleine keuken en verouderd sanitair.

De architect van Camillo Torres was/is een prof aan de KU Leuven en naar verluidt zou hij niet trots zijn op zijn creatie volgens oud-studenten van hem .
    o/

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hopelijk vallen de kotgenoten dan maar goed mee want erg veel positieve reacties zijn er niet...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zijn er toevallig ook mensen met iets betere ervaringen?

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tenzij je een luxe-beestje ben, hecht je niet zoveel waarde aan de kleine problemen en moet je vooral hopen dat je mede-kotgenoten meevallen. Als die sfeer goed zit, heb je een leuk jaar ongetwijfeld.

Vallen de probleempjes te zeer tegen, geen nood, dat jaar vliegt om en verander (tijdig) van kot voor volgend jaar.
    Zoals gezegd is Arenberg net iets aangenamer en als je dat op nummer 1 van je voorkeur zet, dan kom je daar normaal ook terecht.
    Hangt er ook vanaf waar je meestal les hebt natuurlijk, als dat een betere locatie is of niet.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Even de andere kant van het verhaal.

Ik heb 3 jaar op Torres gezeten en er de beste tijd van mijn leven gehad. Ik heb toen gekozen voor Torres voor arenberg omwille van de grote gezamenlijke leefruimtes per gang en het 'sas' in de kamers (dubbele deur, waardoor je kast en wastafel tussen twee deuren afgesloten zit. Doet heel erg veel qua geluidsisolatie).

Pluspunten voor mij:
    - grote leefruimte (tv-ruimte, lange eettafel, grote keuken) waardoor je makkelijk contact maakt met de rest van je gang

- café on-site (en gesubsidieerd door de KUL), met bijhorende feestjes (ludieke rondleiding, galabal, jaarlijkse bbq, provinciezuip,...)

- superrustig parkje met basketveldje net aan de overkant van de straat (kant kaboutermans)

- parkeerplaatsen als je met auto komt (of bezoek hebt dat met de auto komt)

Elk kot heeft natuurlijk ook nadelen, maar ik moet zeggen dat ondanks het feit dat mijn deur nooit op slot was, ik nooit bestolen ben geweest. Mijn fiets heeft er ook minstens 6jaar (werd geadopteerd door kotgenoten) zonder stukken of problemen gestaan.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dankuwel voor deze positieve reactie! Hopelijk wordt het een erg leuk jaar met toffe mensen...

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maiskorreltje Bekijk bericht
    Dankuwel voor deze positieve reactie! Hopelijk wordt het een erg leuk jaar met toffe mensen...
    Dat is de beste conclusie uiteindelijk. Ik heb nooit daar gezeten, maar wel jaren achtereen op hetzelfde kot die ontzettend verschillend waren, puur door de mede kotgenoten!
    In het begin van het jaar zeker genoeg investeren in het leren kennen van hen.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chento Bekijk bericht
    Dat is de beste conclusie uiteindelijk. Ik heb nooit daar gezeten, maar wel jaren achtereen op hetzelfde kot die ontzettend verschillend waren, puur door de mede kotgenoten!
    In het begin van het jaar zeker genoeg investeren in het leren kennen van hen.
    Klopt. Ik vermoed dat de meesten hier de jaren van het kotleven al een tijdje achter ons hebben liggen. Wanneer gevraagd wordt naar een specifiek kot, krijg je hier dan vooral de praktische herinneringen die men nog heeft. Maar de leuke, interpersoonlijke ervaringen, die een kot maken of kraken, die worden te weinig toegelicht.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hey ik ga ook vanaf maandag naar daar! Stuur mij anders een berichtje op insta: kelly_berden

iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Maak je niet teveel zorgen wanneer je op kot gaat. Geniet er vooral van. schitterende tijd uit je leven.
    Zie dat je niet teveel op je kot zit, maar ga buiten en ga om met mensen ;-)

Robin75's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    moest er in mijn tijd een paar keer zijn bij een studiegenoot, jakkes, wat een oude brol toen al, en grijs en grauw
    Ik zat op peda in Minderbroederstraat, veel ruimere kamers, grote rustige binnentuin, iets strenger

Tags for this Thread

Regels voor berichten