Pagina 5 van 9 Eerste 123456789 Laatste

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dadels Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Conclusie: heel wat mensen zijn huismussen.

Kzou niet weten waarom je op een dinsdag tussen 19u/20u en 22u eventjes de café of de stad niet kan verkennen. Vooral in de zomermaanden dan. Zelfs de werklozen kiezen ervoor om enkel de vrijdag/zaterdag op stap te gaan. Ik merk het wel als ik op een dinsdagavond in Gent rondloop. DOOD dat het is...
    Alsof daar iets mis mee is? En daarbij, als gij er rond loopt en het is dood, dan wil dat zeggen dat gij in de minderheid zijt... Dus ge moet hier niet zo denigrerend komen doen he.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Allemaal Hello fresh en consoorten precies want allemaal koken en eten zonder naar de winkel te gaan

:unsure:'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Allemaal Hello fresh en consoorten precies want allemaal koken en eten zonder naar de winkel te gaan
    Zaterdag inkopen doen voor de week

Bubba's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Goh ja, das natuurlijk ook maar is 1 keer per week een half uurke.

iTrader
    1 (100%)
    Collect & go invullen en afhalen, daar bespaar je echt heel veel tijd en frustraties mee!

Hello fresh en consoorten zijn mijn ding niet, en toch koken we 6/7 vers (gemiddeld 1x per week fastfood/deliveroo)

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Hangt er wat van af, ik werk 2-3 dagen maar ne halve dag het laatste jaar.
    Sowieso eten maken, fitness en/of muay thai. Op die halve dagen nog eens het stad in, wat fotografie samen,... In de donkere maanden nu zal dat wat meer netflix enzo zijn dan in de zomer.
    Dagen dat ik echt laat thuis ben maakt zij het eten, kom ik gewoon thuis en eet ik nog wat en zitten we in de zetel.

Dagen dat we echt uren aan een stuk in de zetel zitten zijn héél erg zeldzaam.

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Naar de winkel gaan is maar 1 keer per week eh
    *** Also sprach Zarathustra ***

iTrader
    36 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Naar de winkel gaan is maar 1 keer per week eh
    Nu ga ik vrijdag op de middag en dat valt goed mee, zaterdag gewoon als hij open ging op 8u30. Dan valt dat goed mee, was op 10-12 minuten buiten altijd.
    Hello fresh en co vind ik vooral erg duur, heb dat es getest en was vaak twee keer zo duur als zelf inkopen doen en zelf een eigen recept maken.

coldplayke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik ga quasi elke dag naar de winkel na het werk. Geen auto, dus ik zie mezelf niet meteen 3 winkelzakken te voet naar huis dragen.

Ik vind het op die manier ook wel gemakkelijker om enkel te kopen wat ik echt ga eten en opgebruiken.

+ het geeft me wat extra beweging!
    We are each our own devil and we make this world our hell - Oscar Wilde <3

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coldplayke Bekijk bericht
    Ik ga quasi elke dag naar de winkel na het werk. Geen auto, dus ik zie mezelf niet meteen 3 winkelzakken te voet naar huis dragen.

Ik vind het op die manier ook wel gemakkelijker om enkel te kopen wat ik echt ga eten en opgebruiken.

+ het geeft me wat extra beweging!
    Haha, dan moet je een van de weinige mensen zijn met zelfcontrole

Meeste studies tonen dat als je elke dag naar de winkel gaat het voor de meeste mensen neer komt op meer uitgeven en meer wegsmijten. Maar uiteraard geldt dat niet voor iedereen.
    *** Also sprach Zarathustra ***

iTrader
    0
    2 x voetbal training per week en dan nog vaak 1 x zaalvoetbal match in de week.
    Maandag is dan altijd recup dag van het weekend. (ik ga nog steeds iets te veel weg in het weekend) en woensdag is vaak voor de TV hangen met de madam.

Het is ook wel zo, als je een kantoor job hebt en al 8-9 uur per dag voor die pc hangt, dat je 's avonds zelf geen zin meer hebt om naar TV/computer te kijken.
    Toch in mijn geval ..

Tussendoor dan ook nog de tijd vinden om een uurke of 2 te gamen en met de hond te gaan wandelen.

da_flux's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Nu ga ik vrijdag op de middag en dat valt goed mee, zaterdag gewoon als hij open ging op 8u30. Dan valt dat goed mee, was op 10-12 minuten buiten altijd.
    Hello fresh en co vind ik vooral erg duur, heb dat es getest en was vaak twee keer zo duur als zelf inkopen doen en zelf een eigen recept maken.
    Amaai op 10-12 min buiten hoe doe je dat ?
    Ik dacht dat ik met mijn 15 - 20 min snel was.

iTrader
    36 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door da_flux Bekijk bericht
    Amaai op 10-12 min buiten hoe doe je dat ?
    Ik dacht dat ik met mijn 15 - 20 min snel was.
    Alles op 't lijstje staat in de volgorde waar ik 't terugvind in de winkel en ik stap heel goed door. Record is zelf onder 10 minuten

Bubba's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Inderdaad, hier maken we ook altijd een lijstje en dan schrijven we dat lijstje nog eens over maar dan zetten we alles op de volgorde zoals we in het de winkel zouden tegenkomen volgens de "normale" ronde. Dan gaat dat gewoon allemaal super vlot. Je weet ook altijd wat het volgende artikel is en waar dat staat, dus welke rijen je niet moet ingaan en dus geen tijd verliest. Ik denk dat wij vaak langer staan aan te schuiven aan de kassa dan dat we effectief in de winkel zelf rondlopen. Op die manier winkel je super vlot, ik snap dan ook niet dat mensen effectief betalen voor dingen als collect & go. Elke keer 5,5€ betalen omdat je anders een half uurtje door de winkel moet lopen... Moesten ze nu nog thuis leveren dan kon ik het nog begrijpen, maar je moet toch nog altijd naar de winkel zelf rijden enzo...

Hello Fresh deden we in het begin, maar het is inderdaad veel te duur en de recepten op zich vonden we meestal niet echt geweldig. Af en toe zat er eens iets tussen dat we echt lekker vonden, maar meestal was het gewoon "eetbaar", niets bijzonders. Dan is het zonde om daar zoveel geld aan uit te geven. Ze verwachten vaak ook dat je al heel wat dingen in huis hebt.

Wij zijn ingeschreven op de weekmenu van Njam en kijken ook op de weekmenu van de Colruyt zelf. Meestal nemen we daar dan 1 of 2 recepten van voor de dagen dat we niet echt inspiratie hebben.
    Laatst gewijzigd door Bubba; 17 september 2019 om 10:42

Herman De Croo's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Haha, dan moet je een van de weinige mensen zijn met zelfcontrole

Meeste studies tonen dat als je elke dag naar de winkel gaat het voor de meeste mensen neer komt op meer uitgeven en meer wegsmijten. Maar uiteraard geldt dat niet voor iedereen.
    Ik zou net het omgekeerde verwachten: als je veel gaat, koop je exact wat je nodig hebt. Als je weinig gaat, voorzie je extra voorraad (safety stock) om dan uiteindelijk weg te gooien.
    10% korting bij alle hotels op booking.com via deze link

Pagina 5 van 9 Eerste 123456789 Laatste

Regels voor berichten