Pagina 2 van 2 Eerste 12

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    U wordt vooral opgeleid om uw hersenen verder te ontwikkelen hoor.
    Van een diploma ingenieur weet ik maar 1 ding: die persoon heeft hersenen en kan zeer veel technische informatie verwerken op een efficiente en gestructureerde manier.
    Heeft helemaal niks met Excel of SAP te maken.

Doe zeker geen professionele bachelor als je ook de talenten hebt om een master te kunnen doen, want bachelors zitten voor ze het weten tegen een plafond. Zeker bij multinationals. Een hele hoop vacatures waar bachelors direct naar de vuilbak verwezen worden, ook bij interne sollicataties van bedrijven waar je vb. al 10 jaar werkt. Dan zie je plots een groen jonkie zonder relevante ervaring uw droomjob afnemen gewoon omdat hij een master heeft. Dat wil je niet meemaken.

Loop je graag rond in stofferige, lawaaierige omgevingen waar je onder machines kruipt en tandwielkasten open vijst of kabels door de vloer trekt, dat noem ik dan "de industriele werkvloer". Maar geen idee of je daar echt wil zijn.
    Beetje triestige visie op de gewone "werkmens" zuh. Ik ken er velen die veel verder staan dan sommige van die leeghoofden die afstuderen aan de unief (niet iedereen uiteraard). Oke, als je de rest van je leven wil slijten bij een multinational dan is een master inderdaad wel de beste mogelijkheid. Hier zal je idd niet de grote functies kunnen bekleden zonder master diploma en als dit toch de bedoeling is van de TS zou ik wel gaan voor die master

Alleen beetje jammer dat je de toekomst van een professionele bachelors compleet stigmatiseert...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Doe zeker geen professionele bachelor als je ook de talenten hebt om een master te kunnen doen, want bachelors zitten voor ze het weten tegen een plafond. Zeker bij multinationals. Een hele hoop vacatures waar bachelors direct naar de vuilbak verwezen worden, ook bij interne sollicataties van bedrijven waar je vb. al 10 jaar werkt. Dan zie je plots een groen jonkie zonder relevante ervaring uw droomjob afnemen gewoon omdat hij een master heeft. Dat wil je niet meemaken.
    Veel ervaring met overheidsbedrijven of hele oude bedrijven met vaste hierarchische structuren vermoed ik? In bedrijven die meegaan met hun tijd maakt je diploma niet zo veel meer uit eenmaal je je bewijst.
    Er wordt nog vaak geselecteerd op basis van diploma bij het starten van je carriere, maar eenmaal voorbij de startblokken is het vooral aan jezelf om je te bewijzen.
    En dan kan een burgerlijk ingenieur zomaar eventjes ingehaald worden door iemand die zelfs het secundair niet afgewerkt heeft bij wijze van spreken. Niet dat het vaak gebeurt, maar onmogelijk is het niet.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Veel ervaring met overheidsbedrijven of hele oude bedrijven met vaste hierarchische structuren vermoed ik? In bedrijven die meegaan met hun tijd maakt je diploma niet zo veel meer uit eenmaal je je bewijst.
    Er wordt nog vaak geselecteerd op basis van diploma bij het starten van je carriere, maar eenmaal voorbij de startblokken is het vooral aan jezelf om je te bewijzen.
    En dan kan een burgerlijk ingenieur zomaar eventjes ingehaald worden door iemand die zelfs het secundair niet afgewerkt heeft bij wijze van spreken. Niet dat het vaak gebeurt, maar onmogelijk is het niet.
    Ik heb geen idee wat jij verstaat onder bedrijven dat met hun tijd meegaan, maar multinationals horen daar dan al zeker niet altijd bij. Kameraad van mij heeft dit voor mij een farma gigant, verder dan een lage kaderfunctie geraakt die niet, al slooft die zich al 10j uit opslag na opslag, goede beoordeling na goede beoordeling, de functie die hij wil heeft een master diploma nodig punt. Die ergert zich dus al 10j aan het feit dat hij toch maar geen master gedaan heeft, want nee was niet nodig want "je kan doorgroeien" en "steek graag snel de handen uit de mouwen". Terwijl dat een van de meest capabele personen is die ik ken.
    Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you’re still retarded.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    En waarom blijft hij er dan? Genoeg bedrijven waar hij wel naar waarde kan werken.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb geen idee wat jij verstaat onder bedrijven dat met hun tijd meegaan, maar multinationals horen daar dan al zeker niet altijd bij. Kameraad van mij heeft dit voor mij een farma gigant, verder dan een lage kaderfunctie geraakt die niet, al slooft die zich al 10j uit opslag na opslag, goede beoordeling na goede beoordeling, de functie die hij wil heeft een master diploma nodig punt. Die ergert zich dus al 10j aan het feit dat hij toch maar geen master gedaan heeft, want nee was niet nodig want "je kan doorgroeien" en "steek graag snel de handen uit de mouwen". Terwijl dat een van de meest capabele personen is die ik ken.
    Voor elk bedrijf waar zo omgegaan wordt met personeel bestaan er minstens 2 waar die zever niet van toepassing is. Er zijn genoeg multinationals waar een lager diploma niet gezien wordt als limiterende factor. Veralgemenen op basis van enkele persoonlijke ervaringen, je zou toch beter moeten weten.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb vooral de indruk dat dit 'cultureel' is. In België bestaat de mentaliteit nog van: een master is 'hoger' dan een bachelor en dus zal die ook beter zijn.
    Als ik kijk naar job aanbiedingen in NL dan zou ik met mijn professionele bachelor aan de slag kunnen als project engineer terwijl voor dezelfde jobs in België een master gevraagd wordt.
    Uitzonderingen hierop komen dan vooral uit de IT, waar men vooral mensen zoekt met ervaring.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    En waarom blijft hij er dan? Genoeg bedrijven waar hij wel naar waarde kan werken.
    Zal ook wel met schrik te maken hebben. Het is niet omdat je in bedrijf X heel goed presteert dat dit in bedrijf Y ook zo zal zijn.
    Geloof het of niet, maar de sfeer en structuur doet veel aan hoe goed jij presteert.

Het is ook niet zo evident om te veranderen als je heel veel moeite hebt moeten doen om op een bepaald niveau te raken. We kennen ze toch allemaal. Die nieuwe mensen die direct binnenkomen met grote aankondigingen en hoge functies. En na een maand of 3 komt de aap dan uit de mouw dat die persoon echt ondermaats presteert.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Pagina 2 van 2 Eerste 12

Regels voor berichten