iTrader
    0

Aanbod bij andere werkgever vertellen aan huidige werkgever?

Ik werk momenteel als consultant bij een startup waar ik op zich heel tevreden ben. Zeker financieel zit ik hier heel goed. Echter, ik werd via LinkedIn geheadhunt voor een ander bedrijf (interne functie) en heb besloten om de solliciteren. Eigenlijk zo maar. Wie weet zou er wel een interessant aanbod uitkomen.

Uiteindelijk is er inderdaad na 4 sollicitatierondes een aanbod uit voortgevloeid. Financieel bieden ze nog meer dan waar ik momenteel zit. Het 'probleem' bij dit bedrijf is dat men wel echt veel verwacht (overuren en dergelijke om targets te halen) en dat ik zelf veel belang hecht aan structuur in mijn week en vrije tijd. Daarom is deze job puur inhoudelijk niet 100% iets voor mij.

De vraag waarmee ik nu zit is of het verstandig zou zijn om met mijn werkgever te gaan praten over dit aanbod om er eventueel een loonsverhoging door te krijgen. Al was het maar op het einde van het jaar. Enerzijds zet me dit in een goede positie bij loonsonderhandelingen, maar anderzijds laat ik merken dat ik bij andere bedrijven solliciteer wat misschien mij geloofwaardigheid binnen het bedrijf naar beneden haalt.

Wat zouden jullie doen in deze situatie?

iTrader
    0
    Wat voor startup is het? Is er wel budget genoeg om je loon te verhogen?
    En hoeveel mensen kunnen je vervangen? Een startup heeft vaak weinig mensen en kan niet zomaar mensen missen.
    Dus als jij opeens vertelt dat je elders zat te solliciteren, kan dat wellicht overkomen als een rode vlag.
    Dat ze zo snel mogelijk vervanging moeten vinden voor jou, want wie zegt dat je blijft na je eventuele loonsverhoging.

iTrader
    1 (100%)
    Als je met dit soort "opbieden" begint, moet je wel vooraf reeds bereid zijn om te vertrekken. Sommige werkgevers zullen dan idd gewoon zeggen: vertrek maar. En als je dan blijft, zet je jezelf wel in een zwakkere positie.

iTrader
    39 (100%)