iTrader
    4 (100%)

Drupal opleiding Syntra

Beste

Heeft er iemand een idee van de waarde van de opleiding Drupal aan Syntra midden Vlaanderen of is de 450 euro inschrijvingsgeld veel te hoog voor hetgeen je ervan terugkrijgt.

mvg
    Gregory

CoBalT's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Ik heb niet direct een idee van de opleiding, maar wat wil je exact bereiken met drupal, en hoe rap?
    Zelf heb ik drupal op mijzelf geleerd en was uiteindelijk wel in staat om een 'racing league systeem' op te zetten met klassement en scores, en ook een mini stock beheer tool.

Ik denk dat het zeker geen kwaad kan om hier gewoon zelf al eens in te verdiepen, drupal te installeren en wat te prutsen eventueel kan je altijd nog een handboek kopen voor de basisfuncties te leren kennen.

Of je geeft natuurlijk direct 450 euro voor de lessen

demon326's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Greg21 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Beste

Heeft er iemand een idee van de waarde van de opleiding Drupal aan Syntra midden Vlaanderen of is de 450 euro inschrijvingsgeld veel te hoog voor hetgeen je ervan terugkrijgt.

mvg
    Gregory
    Weet dat drupal een fantastisch systeem is, maar weet ook dat de learning curve zeer hoog is, mede omdat er geen goede documentatie is.

Dit gezegd, je kan zoals Cobalt aanraad, beginnen met drupal 8 lokaal te installeren met Xampp of op een linux virtualmachine om er eens mee te leren werken. Deze basis guides kunnen jou daarbij helpen: https://drupalize.me/guide/drupal-8-user-guide

drupalize.me heeft ook een betalend platform, ik dacht zo'n 360 $ / jaar.

CoBalT's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    aa, demon, waar is den tijd dat ik u stalkte met mijn drupal questions

iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CoBalT Bekijk bericht
    demon, waar is den tijd dat ik u stalkte met mijn drupal questions
    Niet zolang geleden!

Shaddix's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Wat ken je al en wat is je ambitie?

Naar mijn mening doet Drupal veel dingen nogal atypisch. Persoonlijk vind ik Drupal dus minder geschikt om een webdev carriere te starten.
    Desondanks zijn er nog steeds wel een heel aantal agencies die stevig hun boterham verdienen met Drupal, dus naar werkgelegenheid zit het wel oké.
    PSN: Shaddix-be

iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaddix Bekijk bericht
    Wat ken je al en wat is je ambitie?

Naar mijn mening doet Drupal veel dingen nogal atypisch.
    Hebben we het hier over 7 of 8? Ik meende dat D8 toch een stap in de goede richting was voor devs die het gewoon zijn om met grotere frameworks te werken..

Shaddix's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demon326 Bekijk bericht
    Hebben we het hier over 7 of 8? Ik meende dat D8 toch een stap in de goede richting was voor devs die het gewoon zijn om met grotere frameworks te werken..
    Dat dacht ik ook eerst... Ik ben nu op mijn werk aan een groot D8 project aan het frontenden en het is écht mijn ding niet.

Twig is in theorie geen goede stap vooruit maar alles zit nog enorm hard opgesplitst (op een niet consequente manier). Vaak is er ook geen default manier om een template te overschrijven en moet je eerst een hook gaan aanmaken om daar dan een template suggestion voor de originele template in te steken adhv de variabelen die je daar hebt. Als je dan nog eens een variabele uitprint om te zien wat je er mee kan aanvangen crasht de browser soms zelfs nog omdat die variabelen zo ontzettend groot kunnen worden. Veel gedoe.
    Ik ben persoonlijk veel meer fan van de aanpak waarin je 1 twig template hebt met alle variabelen en dat je zelf maar beslist welke dingen je opsplistst in aparte templates.

Over de backend aspecten kan ik niet meespreken. Onze backender lijkt daar wel content mee, maar het is wel een beetje een fanboy ook IMO.
    PSN: Shaddix-be

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CoBalT Bekijk bericht
    Ik heb niet direct een idee van de opleiding, maar wat wil je exact bereiken met drupal, en hoe rap?
    Zelf heb ik drupal op mijzelf geleerd en was uiteindelijk wel in staat om een 'racing league systeem' op te zetten met klassement en scores, en ook een mini stock beheer tool.

Ik denk dat het zeker geen kwaad kan om hier gewoon zelf al eens in te verdiepen, drupal te installeren en wat te prutsen eventueel kan je altijd nog een handboek kopen voor de basisfuncties te leren kennen.

Of je geeft natuurlijk direct 450 euro voor de lessen

Het doel is een website kunnen bouwen voor een sportvereniging of zelfstandige in bijberoep, met bv een inschrijvingsmodule. Direct installeren en prutsen was ook één van miijn ideeën maar het gebrek aan een mooie gestructureerde documentatie. Dacht ik toch meer aan lessen te volgen.

Zelf heb ik reeds een graduaat Telecommunicatie dus de basis is zeker wel aanwezig over het algemeen IT gebeuren

iTrader
    11 (93%)

Drupal opleiding Syntra

Als dat uw doel is, leer dan gewoon Joomla of Wordpress, met bv enkele gratis thema’s. Je wilt met een F1 wagen rijden om achter de hoek om boterkoeken te gaan ;-)

iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Greg21 Bekijk bericht
    Het doel is een website kunnen bouwen voor een sportvereniging of zelfstandige in bijberoep, met bv een inschrijvingsmodule. Direct installeren en prutsen was ook één van miijn ideeën maar het gebrek aan een mooie gestructureerde documentatie. Dacht ik toch meer aan lessen te volgen.

Zelf heb ik reeds een graduaat Telecommunicatie dus de basis is zeker wel aanwezig over het algemeen IT gebeuren
    Wat frans zegt. Drupal is fanstastisch als je complexe websites wilt maken of als je graag een (soms) frustrerende uitdaging tegemoet wilt gaan. De site (metalfans) in mijn onderschrift draait op drupal (7) en ik zou niet meer zonder drupal kunnen.

Als je toch wilt leren, bekijk de gratis tutorials van drupalizeme en voor de rest is google je vriend: "drupal + probleem omschrijving" = oplossing.. Een deel van de syntra cursus is al gratis op het platform dat je linkte.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Als dat uw doel is, leer dan gewoon Joomla of Wordpress, met bv enkele gratis thema’s. Je wilt met een F1 wagen rijden om achter de hoek om boterkoeken te gaan ;-)
    Drupal is inderdaad fun, maar voor de bakker om de hoek is het nogal overkill en vrij zwaar ook.

Tags for this Thread

Regels voor berichten