Pagina 1 van 4 1234 Laatste

iTrader
    0

Question Starten als zelfstandige = 2660 euro netto + auto & tankkaart ???

Hey allen,

Ik werk momenteel als software developer en verdien nu 1.900 netto + auto, tankkaart, dkv verzerkeringen,...
    Nu was ik eens aan het rekenen (en overweeg ik om zelfstandige te worden) en als mijn berekeningen kloppen (en vooral die calculator) dat ik 2660 euro netto zou verdienen als ik zelfstandige wordt.
    Ik weet dat het bedrijf waarvoor ik werk 400 euro per dag betaalt aan zelfstandige werknemers (wat aan de zeer lage kant is aangezien bedragen van 1200 euro ook perfect normaal zijn, maar soit )

Als ik 400 euro per dag X 200 werkdagen doe dan kom ik op 80.000 euro, ik denk een bedrag van 15.000 euro aan kosten te hebben.

Ik gooi die bedragen in de calculator, de calculator trekt daar de sociale bijdrage + daarna belastingen af en dan krijg ik dat nettoresultaat
    (Kan helaas geen link voorzien naar calculator, aangezien mijn profiel net aangemaakt is :/ )

Dus volgens die calculator zou ik 2660 euro netto per maand verdienen??? + nog eens auto en tankkaart (zit in die 15000 euro)??

Ik denk dat dit niet realistisch is ? Of wel ?

iTrader
    0
    Bedragen van 1200 euro perfect normaal vinden is niet echt realistisch.
    Weinig profielen die dit weken/maanden aan een stuk kunnen volhouden.

Ps: er zijn al een paar topics voor zelfstandigen, je kan beter daar in verder praten. En er is ook al veel info in te vinden.

iTrader
    0
    My bad ik heb de BTW meegerekend in die 400 euro (dus 21 % eraf of 84 euro) is 316.
    316 X 200 dagen = 63200 euro
    63200 euro met 15000 euro kosten => in calculator => € 2127.32 netto/maand

Lijkt me al meer realistisch, maar wil toch polsen of dit correct is natuurlijk