Pagina 4 van 4 Eerste 1234

iTrader
    39 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Dat klopt, ik stam nog uit de tijd dat je startkapitaal nodig had. Dus nu kan het met iets minder (eigenlijk 2x uw sociale bijdrage). Maar er zijn in het begin toch echt wel veel kosten waardoor het zeker nog niet zo is dat je "zomaar even zelfstandige wordt". Je moet toch echt al wel een potje opzij hebben staan.
    Eigen inbreng is dacht ik ook belangrijk bij het uitkeren van dividend en dergelijke.
    Ben zelf mijn Commanditaire Vennootschap gestart met 5.000€, maar ik denk nu dat ik er beter meer in had gestoken bij opstart. Anyway, allemaal zaken om met een boekhouder te bespreken.

Om in aanmerking te komen voor verlaagde vennootschapsbelasting moet je tegenwoordig jezelf minstens 45.000€ per jaar uitkeren, 3.750€ bruto per maand dus.
    Ik zou vooral de andere draadjes hier eens lezen ivm opstarten als zelfstandige. Van voor naar achter.

Als zelfstandige moet je ook dat loon loslaten, er zijn zoveel manieren om jezelf een vergoeding te geven. Loon is 1 aspect, maar er zijn er veel meer: dividend, onkosten, auteursrecht, ...

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk bericht
    Eigen inbreng is dacht ik ook belangrijk bij het uitkeren van dividend en dergelijke.
    Ben zelf mijn Commanditaire Vennootschap gestart met 5.000€, maar ik denk nu dat ik er beter meer in had gestoken bij opstart. Anyway, allemaal zaken om met een boekhouder te bespreken.

Om in aanmerking te komen voor verlaagde vennootschapsbelasting moet je tegenwoordig jezelf minstens 45.000€ per jaar uitkeren, 3.750€ bruto per maand dus.
    Ik zou vooral de andere draadjes hier eens lezen ivm opstarten als zelfstandige. Van voor naar achter.

Als zelfstandige moet je ook dat loon loslaten, er zijn zoveel manieren om jezelf een vergoeding te geven. Loon is 1 aspect, maar er zijn er veel meer: dividend, onkosten, auteursrecht, ...
    Inderdaad. Je kan makkelijk je geld laten staan in de venootschap. Eventueel zien dat je kan investeren met je venootschap in aandelen of crowdfunding. Je vennootschap kan dienen als een spaarpot de rest van jouw leven.

Mensen zijn te hard gefocused om geld op hun naam te hebben staan.
    Laatst gewijzigd door jhendrickx; 15 augustus 2019 om 11:46

iTrader
    39 (100%)
    Tja, het probleem is dat je geld gebruiken in je vennootschap ook weer allerlei problemen geeft:
    - ga je Immo verhuren, dan moet je op die winst ook weer belasting betalen, privé niet, of minder. Daarnaast vermindert je belastingaftrek naar gelang het aandeel in de winst van je verhuur. Dat zei mijn boekhouder toch. Zij raadt dus aan om Immo privé te kopen.
    - je mag slechts 50% van je kapitaal beleggen, anders verlies je ook weer het verlaagd tarief voor vennootschapsbelasting. Dan wordt je een financiële vennootschap of zoiets.

Er zijn zo heel wat regeltjes die het toch lastig maken vind ik.
    Zeker voor vennootschap met slechts 1 persoon die geld binnen brengt. Misschien als je 30 man hebt werken, kan je wel besluiten om op financiële producten te werken.

iTrader
    0
    Immo verhuren heeft ook zijn kosten, om de zoveel jaar is er altijd wel iets van onderhoud of vernieuwing dat er moet gebeuren.
    Deze kan je dan ook weer in kosten steken. Dus op zich zou het nu niet zo erg zijn om via een vennootschap te gaan verhuren.
    En daarnaast zit je ook nog eens het feit dat tegen dat geld privé overgezet is, je daar al gigantisch veel belastingen op mag betalen.

iTrader
    10 (92%)

Starten als zelfstandige = 2660 euro netto + auto & tankkaart ???

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dimio111 Bekijk bericht
    Alle tarieven die ja als zelfstandige hoort zijn al zonder BTW, dus als je je factuur schrijf moet je 400 + 21% aanrekenen.
    Ik ben zelf ook zelfstandig software developer. voor €400/dag excl BTW zou ik ook mijn bed niet uit komen... :-)

Vergeet niet dat je nog een hoop verzekeringen te betalen hebt, dat je zelf moet sparen voor pensioen en dat je reserves moet opbouwen voor wanneer je is verlof neemt, ziek wordt, ...
    €400 per dag is 100k per jaar
    Wees eens tevreden als je die cijfers haalt.

Er zijn er genoeg die dat niet hebben.
    Sommige mensen leven echt in een andere wereld denk ik.

Ben ik nu echt de enige die veel vrienden heeft die €1600 netto hebben per maand?
    Die gaan nooit beweren dat ze voor €400 per dag als zelfstandige niet uit hun bed komen.

Dat is toch makkelijk €2000 netto en meer zelfs...

En dan altijd dat gezaag over pensioen.
    Dankzij Maggie De Block heeft een zelfstandige hetzelfde pensioen als een arbeider.

iTrader
    22 (100%)
    Niet teveel op Fransz letten, de notie dat je maar content moet zijn met X als je ook 1,5*X kan krijgen is iets wat je er niet uitgestampt krijgt.

Cerv.Be's schermafbeelding
    iTrader
    265 (100%)
    Ja, je moet sowieso al 2 maanden loon uit kunnen betalen + uw initiële aankopen betalen. Dan zit je vlot aan €12000 startkapitaal dat je zéker nodig hebt.
    Verschillende vrienden/ex-collega's van mij hebben hun BV opgestart met ~6-7k tho. Maar het is wel een feit dat het handiger is om wat meer in te steken.

Je krijgt pas uw eerste betaling bij de start van de 3e maand he.
    Vriend van mij heeft bij zijn eerste opdracht gevraagd of ze zijn facturen onmiddelijk konden betalen en factureerde per week, zodat hij snel wat inkomsten in zijn bedrijf genereerde.
    Als je beetje goede relatie hebt met de partij die je werkt lukt dat nog wel.
    Laatst gewijzigd door Cerv.Be; 16 augustus 2019 om 08:59
    ~ Desktop: Intel Core i5 6600K @ 4.5 Ghz - Asus Pro Gaming Z170I - Corsair 2x8GB DDR4 @ 2933 Mhz - GTX 970 4GB - 4.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: BenQ 2420Z @ 144hz - NZXT Manta (mini-ITX) - Corsair Strafe - Asus ROG Gladius - Asus ROG Orion Pro - Win 10 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ XPS 15 9550: Intel Core i7 6700HQ @ 2.6Ghz - 2x8GB DDR4 - GTX 960M 2GB - 15" @ 3840x2160 - Win 10 Pro @ Samsung PM951 500GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 265(100%), eBay: 192(100%), 2dehands.be: 23(100%) | ~ Steam: Cerv.Be | ~ #9lives CS:GO | APEX | RL discord: https://discord.gg/yr2W4B6

Pana's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    €400 per dag is 100k per jaar
    Wees eens tevreden als je die cijfers haalt.

Er zijn er genoeg die dat niet hebben.
    Sommige mensen leven echt in een andere wereld denk ik.

Ben ik nu echt de enige die veel vrienden heeft die €1600 netto hebben per maand?
    Die gaan nooit beweren dat ze voor €400 per dag als zelfstandige niet uit hun bed komen.

Dat is toch makkelijk €2000 netto en meer zelfs...

En dan altijd dat gezaag over pensioen.
    Dankzij Maggie De Block heeft een zelfstandige hetzelfde pensioen als een arbeider.
    Hij heeft nochtans gelijk.
    Als je €600/dag kan vragen, waarom zou je het dan voor 400 doen? Heel leuk als je €1600/maand hebt, maar voor de hogere profielen is het ook niet de bedoeling om erop achteruit te gaan.

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cerv.Be Bekijk bericht
    Verschillende vrienden/ex-collega's van mij hebben hun BV opgestart met ~6-7k tho. Maar het is wel een feit dat het handiger is om wat meer in te steken.

Vriend van mij heeft bij zijn eerste opdracht gevraagd of ze zijn facturen onmiddelijk konden betalen en factureerde per week, zodat hij snel wat inkomsten in zijn bedrijf genereerde.
    Als je beetje goede relatie hebt met de partij die je werkt lukt dat nog wel.
    Als uw klant sneller betaalt, heb je inderdaad wel een pak minder startkapitaal nodig. Maar dat is iets dat je hoogstens vriendelijk kan vragen maar eigenlijk nooit kan afdwingen. Ook genoeg tussenpartijen waar de betalingstermijn op 3 maand zit.

iTrader
    10 (92%)

Starten als zelfstandige = 2660 euro netto + auto & tankkaart ???

Indien je met een bvba uzelf €45k uitkeert, zal dit denk ik neerkomen op die €2660 netto die je wilt hebben. De rest gaat naar onze overheid

Hit Hard's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cerv.Be Bekijk bericht
    Mijn S-BVBA is indertijd opgestart met een dikke duizend euro. Ik heb er nog enkele duizenden ingestoken voor diverse kosten (boekhouder, waarborg tankkaart, ...), maar een deel daarvan waren niet eens essentieel (met mijn oude privé PC had ik het nog wel enkele maanden uitgezongen indien nodig). Het duurde wel een maand of 2 voor ik mijn eerste loon had. Die enkele duizenden die ik nog had gespendeerd zijn later zonder kosten terug naar de privé gegaan, dat was een renteloze lening van de privé aan de vennootschap.

Dus ja, je hebt wel een €5000 of zo nodig als je wil beginnen (de helft om te kunnen starten, de helft om brood te kunnen kopen de eerste maanden).

iTrader
    39 (100%)
    Meestal betalen tussenbedrijven 1 maand na factuurdatum uit. Er zijn er die de mogelijkheid bieden om sneller uit te betalen, maar dat kost een percentage natuurlijk. Alleen voor starters interessant.

Pagina 4 van 4 Eerste 1234

Regels voor berichten