Pagina 3 van 4 Eerste 1234 Laatste

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Inv Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Heel deze thread schreeuwt "startende developer met teveel zelfvertrouwen".
    Ik weet het ik kom arrogant over, maar software development is van lego naar duplo aan het gaan.
    Vroeger moest je je nog dingen aantrekken van de transportlaag bijvoorbeeld om je HTTP calls te doen.
    Nu? Allemaal afgehandeld door een framework achterliggend en met 1 lijn invoke je easy een rest api.

Je moet alleen nog maar weten wat je wilt en hoe je het gaat doen, het implementeren is makkelijk. De echte ancien developers, die kunnen zeggen dat developen moeilijk was.
    Maar nu een paar frameworks en je kan alles maken wat je wilt.

Tibokio's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
    Ik weet het ik kom arrogant over, maar software development is van lego naar duplo aan het gaan.
    Vroeger moest je je nog dingen aantrekken van de transportlaag bijvoorbeeld om je HTTP calls te doen.
    Nu? Allemaal afgehandeld door een framework achterliggend en met 1 lijn invoke je easy een rest api.

Je moet alleen nog maar weten wat je wilt en hoe je het gaat doen, het implementeren is makkelijk. De echte ancien developers, die kunnen zeggen dat developen moeilijk was.
    Onderschat je het allemaal niet een beetje? Als puntje bij paaltje komt, heb je toch nog niet zo veel ervaring? En als je echt een uitzonderlijk sterke developer bent, zal dat ook in loondienst erkend worden he. Ik ken een developer die op een jaar tijd van een juniorprofiel naar een seniorprofiel is gegaan. Dat is uitzonderlijk, maar die persoon heeft zich bewezen en levert uitmuntend werk. Als jij je bewijst bij je werkgever, zal je toch ook snel kunnen groeien?

Het is natuurlijk wel iets dat vaak voorkomt, dat jonge schoolverlaters zich veel hoger inschatten dan waar ze in realiteit staan. Dat is geen kritiek, maar probeer wel altijd realistisch te zijn.
    ...

Danet's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)

Soft skills zijn ook belangrijk.
    Waarschijnlijk is dat in het echt minder, maar best niet te arrogant overkomen als je werkzekerheid wilt behouden.

De uitdaging zit hem naar mijn mening nu meer in het zo eenvoudig mogelijk houden / clean code / bijblijven met de snelle disruptie van technologieën / ..., waar het vroeger dan misschien allemaal wat technischer was.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Danet Bekijk bericht
    Soft skills zijn ook belangrijk.
    Waarschijnlijk is dat in het echt minder, maar best niet te arrogant overkomen als je werkzekerheid wilt behouden.

De uitdaging zit hem naar mijn mening nu meer in het zo eenvoudig mogelijk houden / clean code / bijblijven met de snelle disruptie van technologieën / ..., waar het vroeger dan misschien allemaal wat technischer was.
    bijblijven met de snelle disruptie van technologieën <--- DIT

Ik ben nu evengoed als de andere senior developers gewoon door de snelle evolutie in software development.
    Ik weet als ik niet constant probeer te verbeteren dat ik dan niks bijleer en achteruit ga (<- vermoeiend om te doen)
    Dus ik zou durven zeggen dat ik na 3 jaar zelfs SLECHTER word, alleen wat gebeurt er na 3 jaar -> ik ga veel meer verdienen want ik heb meer "ervaring"
    En dat vind ik een foute mentaliteit van werkgevers.

Ik zag developers met meer dan 40 jaar ervaring bij een bedrijf, en zij waren aan het programeren met enums ipv dynamische lijsten. Elke keer een change = redeploy door die keuze (om al niet te spreken over de deadlocks in hun database door andere foute keuzes )
    Maar zij hebben wel het vette loon en dikke auto omdat ze "40 jaar ervaring hebben"

Soft skills is idd iets waar ik aan moet werken, ik kan (nog) niet in een leidinggevende functie gaan werken want daar zijn mijn softskills te slecht voor.

Maar het loon van de senior developer ga ik nooit krijgen ook al zou ik het verdienen, want dan zouden andere jongere collega's ook opslag moeten krijgen binnen mijn bedrijf...

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door feroz Bekijk bericht
    Zou je eens kunnen toelichten wat er allemaal in die 12000 zit? Ik ging ervan uit dat je met een 10k er wel vlot zou komen
    Loonkost is een 3500€/maand, dus *2 geeft dat al 7000€.
    Auto is 450€, benzine zo'n 300€, biv 1000€, autoverzekering €1000. Verzekering voor vennootschap is €500.
    Nieuwe laptop en gsm kosten samen ook zo'n 2000€.

Je krijgt pas uw eerste betaling bij de start van de 3e maand he.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Bv202's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)

Ik ben nu evengoed als de andere senior developers gewoon door de snelle evolutie in software development.

...

Maar het loon van de senior developer ga ik nooit krijgen ook al zou ik het verdienen, want dan zouden andere jongere collega's ook opslag moeten krijgen binnen mijn bedrijf...
    Schoolverlaters schatten zichzelf dikwijls beter in dan ze zijn, maar jij bent wel een extreem geval. Wat een arrogantie.
    Laatst gewijzigd door Bv202; 13 augustus 2019 om 19:05
    ...
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

feroz's schermafbeelding
    iTrader
    3 (80%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Loonkost is een 3500€/maand, dus *2 geeft dat al 7000€.
    Auto is 450€, benzine zo'n 300€, biv 1000€, autoverzekering €1000. Verzekering voor vennootschap is €500.
    Nieuwe laptop en gsm kosten samen ook zo'n 2000€.

Je krijgt pas uw eerste betaling bij de start van de 3e maand he.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    Bedankt voor het overzicht!
    Maar ivm dat loon voor 2 maanden. Je gaat toch geen 7k uit u privé in de zaak pompe om er dan loon (en belastingen) van uit te keren?

Danet's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Maar ivm dat loon voor 2 maanden. Je gaat toch geen 7k uit u privé in de zaak pompe om er dan loon (en belastingen) van uit te keren?
    Voor bepaalde vennootschapsvormen moet je hoe dan ook een startkapitaal plaatsen (al is dat nu wel hervormd en ben ik daar niet 100% met mee).

feroz's schermafbeelding
    iTrader
    3 (80%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Danet Bekijk bericht
    Voor bepaalde vennootschapsvormen moet je hoe dan ook een startkapitaal plaatsen (al is dat nu wel hervormd en ben ik daar niet 100% met mee).
    De bvba is hervormd naar een bv waarbij je zelf mag kiezen hoeveel startkapitaal dat je erin stopt. Dus ge stort maar zoveel om alle initiële kosten te dekken vermoed ik dan?

iTrader
    4 (100%)
    Maakte uiteindelijk niet uit, of je dat loon nu in het begin met dat startkapitaal uitkeert of niet, Uw boekhouding gebeurt op het einde van uw boekjaar he... En je moet jezelf toch op een jaar tijd een bepaalde hoeveel loon uitkeren.

Je kan nu opstarten door minder startkapitaal, en uzelf minder loon te geven. Maar dan moet je nog evengoed dat geld opzij hebben staan om uw leven te blijven ondersteunen.

feroz's schermafbeelding
    iTrader
    3 (80%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Maakte uiteindelijk niet uit, of je dat loon nu in het begin met dat startkapitaal uitkeert of niet, Uw boekhouding gebeurt op het einde van uw boekjaar he... En je moet jezelf toch op een jaar tijd een bepaalde hoeveel loon uitkeren.

Je kan nu opstarten door minder startkapitaal, en uzelf minder loon te geven. Maar dan moet je nog evengoed dat geld opzij hebben staan om uw leven te blijven ondersteunen.
    Ja dat klopt maar dan is de loonkost toch geen 7k voor die 2 eerste maanden. Stel dat je elke maand 2.5k nettoloon zou willen. Dan gebruik je als loon gwn je spaargeld en win je toch gemakkelijk 2k dat je in principe niet nodig hebt om op te starten?

Correct me if i'm wrong he . Het is voor mij ook allemaal nieuw

Pana's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bv202 Bekijk bericht
    Schoolverlaters schatten zichzelf dikwijls beter in dan ze zijn, maar jij bent wel een extreem geval. Wat een arrogantie.
    Bwa, er zijn altijdwel bovengetalenteerde mensen. Alleen is een startup waar een student de lead dev. is met 4 ge-outsourcede portugezen nu niet meteen iets waar een serieuse dev. boite van opkijkt.
    Junior/medior/senior zijn ook in elk bedrijf verschillend & ontwikkelen voor een KMO is gigantisch anders dan ontwikkelen voor bvb. een Pfizer.
    Aan de ene kant zeg je dat je makkelijk meekan met de seniors, aan de andere kant zeg je dat dezelfde seniors nog met technieken van de jaren stillekes programmeren. Met wat vergelijk je jezelf dan?
    Ik denk dat de OP beter eerst eens andere oorden moet opzoeken, of toch allenszins van een ander caliber.

Anyway, als OP echt zo goed is als hij zegt dan spelen vooroordelen geen enkele rol. Ontwikkel een gigantisch portfolio-project en blaas werkgevers van hun sokken met kennis en kunnen.
    Laatst gewijzigd door Pana; 14 augustus 2019 om 14:05

iTrader
    4 (100%)
    Ja dat klopt maar dan is de loonkost toch geen 7k voor die 2 eerste maanden. Stel dat je elke maand 2.5k nettoloon zou willen. Dan gebruik je als loon gwn je spaargeld en win je toch gemakkelijk 2k dat je in principe niet nodig hebt om op te starten?

Correct me if i'm wrong he . Het is voor mij ook allemaal nieuw
    Dat klopt, ik stam nog uit de tijd dat je startkapitaal nodig had. Dus nu kan het met iets minder (eigenlijk 2x uw sociale bijdrage). Maar er zijn in het begin toch echt wel veel kosten waardoor het zeker nog niet zo is dat je "zomaar even zelfstandige wordt". Je moet toch echt al wel een potje opzij hebben staan.

SharkyXTS's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Gezien de zelfzekerheid zou ik zeggen: probeer het gewoon eens en begin met een dagrate van 500 EUR (alles eronder zal enkel afbreuk doen aan de perceptie van je skills).

Enige wat je nodig hebt is een ondernemingsnummer. Dit kan je al aanvragen als werknemer => zelfstandige in bijberoep.
    Vervolgens contacteer je paar bedrijven / headhunters etc. en ga je op zoek naar een project.
    Eenmaal er een klant toehapt => ontslag indienen bij je huidige werkgever, opzegtermijn uitdoen en zorgen dat einddatum werknemer en begindatum project wat realistisch is . Klanten hebben er geen enkel probleem mee als je zegt dat je pas binnen 3 maand beschikbaar bent.

Lukt het niet om een project te vinden? Dan heb je niks verloren buiten het betalen van de opstartkosten voor een zelfstandige (paar honderd EUR in totaal).
    Vennootschap opstarten kan je dan later alsnog doen (maar zoals ik in andere threads al heb aangehaald is dit niet de moeite onder de +- 130K aan omzet omdat je de helft van je omzet via auteursrechten kan innen. PM maar voor meer info.).
    Laatst gewijzigd door SharkyXTS; 14 augustus 2019 om 12:35

iTrader
    0

Ik weet als ik niet constant probeer te verbeteren dat ik dan niks bijleer en achteruit ga (<- vermoeiend om te doen)
    Dus ik zou durven zeggen dat ik na 3 jaar zelfs SLECHTER word, alleen wat gebeurt er na 3 jaar -> ik ga veel meer verdienen want ik heb meer "ervaring"
    En dat vind ik een foute mentaliteit van werkgevers.

Ik zag developers met meer dan 40 jaar ervaring bij een bedrijf, en zij waren aan het programeren met enums ipv dynamische lijsten. Elke keer een change = redeploy door die keuze (om al niet te spreken over de deadlocks in hun database door andere foute keuzes )
    Maar zij hebben wel het vette loon en dikke auto omdat ze "40 jaar ervaring hebben"

Soft skills is idd iets waar ik aan moet werken, ik kan (nog) niet in een leidinggevende functie gaan werken want daar zijn mijn softskills te slecht voor.

Ervaring is nochtans iets zeer belangrijks.
    Bij ons zit er ook een 40+ die enorm goed is en zelfs hij zegt dat hij nog elk jaar bijleert.
    Jij bent nog maar net bezig, volgend jaar ga je wel beseffen dat je nog steeds veel bijleert qua ervaring.

Pagina 3 van 4 Eerste 1234 Laatste

Regels voor berichten