Bekijk resultaten enquête: Wat zou ik best doen

Aantal stemmers
8. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Blijven en iets in avondschool bijstuderen

2 25,00%
  • Traineeship business analyst (aan veel lager loon)

5 62,50%
  • Blijven zoeken en blijven

2 25,00%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk.

iTrader
    0

Unhappy (zeer) goed betaalde overheidsjob stoppen om naar privé te gaan

Dag iedereen,

Situatie:

Ik ben een pas afgestudeerde Handelswetenschapper (master), werk nu 6 maand bij de overheid. Ik heb een loon dat zéér hoog (=- 3500 brut (zonder de bonussen), maaltijdcheques, laptop, gsm, groeps en hospi verzekering, tickets trein, flexibele uren, thuiswerk, alles er op en eraan dus) is voor mijn leeftijd en ervaring (0). Nu wat mij stoort aan mijn job is dat ik heel weinig leer en dat ik mij niet meer gemotiveerd voel. Daarnaast heeft onze afdeling zeker 8 burn-outs op het moment en is mijn manager ook ziek door stress.

Ik heb er aan gedacht om eventueel iets bij te studeren als postgraduaat (evt. in avond school) of een traineeship te volgen als business analyst (veel lager loon, bedrijfswagen, it sector, IP mogelijkheden (nettoloon)). Dit omdat ik vrees dat als er een nieuw management komt dat het gedaan zal zijn met het mooie leventje en dat ik daar zit zonder deftige ervaring tot nu toe...

Ik weet niet goed wat te doen en ik heb in mijn familie niet echt een voorbeeld dat ik kan volgen aangezien ze allemaal arbeiders zijn...

Deorro

Bv202's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Je zal met dat traineeship inderdaad wat minder verdienen (hoewel dit ook beperkt is door de bedrijfswagen), maar na een jaar of 2-3 waarschijnlijk terug hetzelfde verdienen met uitzicht op verdere loonsverhogingen, wat bij de overheid beperkt is. Als je na een half jaar al totaal ongemotiveerd bent zou ik er niet blijven en iets anders zoeken.
    Laatst gewijzigd door Bv202; 12 augustus 2019 om 20:10
    ...

McGregor's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    In het begin van uw carriere zou ik nooit naar uw loon kijken maar naar uw interesses en doorgroei mogelijkheden.

En voor uw leefdtijd is 3.5k zonder wagen wel goed maar dat zal snel vervagen als je niet groeit. Als je nu een hele rustige job hebt zonder dat je zal bijleren zal het ook moeilijk zijn in de toekomst om u te verbeteren qua loon en functie in een ander bedrijf. Want je zal geen extra skills hebben opgebouwd.

Ik ben aan 2k brut begonnen maar na een paar jaar zit ik al veel hoger door de ervaring die ik heb opgedaan.
    If you can achieve something without a struggle it's not going to be satisfying. -Greg LeMond
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Robin75's schermafbeelding
    iTrader
    0
    welke overheid, welke concrete jobinhoud?

iTrader
    10 (92%)
    Ik ken ook zo iemand. Afgestudeerd als industrieel ingenieur en na 6 maanden de job bij de overheid al beu. Gewoon veranderen man. En misschien terugkomen als je 50 bent :-)

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Afhankelijk van bij welke overheid je werkt kunnen er ook mogelijkheden zijn om een aantal jaar onbetaald verlof of loopbaanonderbreking te nemen. Op die manier kan je makkelijk terug als het zou tegenvallen.

:unsure:'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Hoe kan het dat er zoveel burnouts zijn en dat je zelf niets bijleert/gemotiveerd bent?

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door :unsure: Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hoe kan het dat er zoveel burnouts zijn en dat je zelf niets bijleert/gemotiveerd bent?
    Bore-outs

:unsure:'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan94 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Bore-outs
    Ja das wel iets anders dan burnout, en ook niet zcht iets waasmr veel stress bijkomt
    Mjah zat zelf ook vlak bij boreout. Gewoon weggaan als dat het geval is. Vreselijkste shit ooit om mee te maken, en als je thuis geschreven wordt door dokter mag je er zeker van zijn dat iedereen u achter uw rug belachelijk maakt

iTrader
    0
    Interne/externe mobiliteit ipv privé? Ik zat ook eerst op een positie die absoluut tegen mijn interesse aanhing in de overheid: ik ben niet administratief ingesteld.

Interne mobiliteit op bachelor en masterniveau is redelijk makkelijk in de federale overheid. Gezien je maaltijdchecks hebt zit je niet bij ons, maar kan je nog altijd via externe mobiliteit iets anders zoeken.

Tags for this Thread

Regels voor berichten