iTrader
    0

Tijd voorbereiding ingangsexamen geneeskunde

Beste mensen,

Ik vroeg mij af hoeveel tijd ik zou moeten besteden om zeer goed voorbereid te zijn op het ingangsexamen van geneeskunde? En ik ga nu over naar het 6de jaar Wetenschappen-Wiskunde (8u wiskunde), hoe moet ik dit combineren met nog eens voor geneeskunde te studeren?
    mvg

iTrader
    0
    Ontzettend bedankt! Dus ik moet eigenlijk vanaf september beginnen om mij goed voor te bereiden? En als ik enkel tijdens de vakanties studeer indien ik het te druk heb tijdens de schooldagen?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door katvds97 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Een oefening maken zou niet langer dan een paar minuten mogen duren dus in principe kan je er wel dagelijks mee bezig zijn.
    Enorm bedankt voor deze reactie. En moet ik eerst beginnen met de theorie van elke vak te studeren voordat ik met de oefeningen
    begin? Of moet ik bij elke oefening de theorie eens apart opzoeken op internet? Welke manier werkt eigenlijk beter?

iTrader
    37 (100%)
    Begin al eens met de leerstof van 5de en 6de middelbasr goed te kunnen. Dus gewoon voor je examens heel goed studeren en tijdens het jaar bijblijven. Je kan extra studeren tijdens het jaar, maar het principe blijft toch dat dat ingangsexamen een toetsing is van de leerstof van 5de en 6de middelbaar en dus zou je weinig extra moeten hoeven te doen als die jaren vlotjes gingen. Imo heb je na je eindexamens voldoende tijd om bij te werken en te herhalen waar nodig.

iTrader
    0
    De moeilijkheidsgraad om toegelaten te worden tot de opleiding is nagenoeg niet veranderd door het invoeren van de numerus clausus he. Het is alleen makkelijker voor de organisatoren omdat de moeilijkheidsgraad van hun examen minder van belang is, waar men vroeger moest puzzelen met de vragen om een correct aantal geslaagden te hebben.

iTrader
    0
    Mijn ervaring met het examen. : Oefenen !!
    En aan de hand daarvan theorie bekijken, evt kleine samenvatting maken van enkele belangrijke dingen

Bv. Chemie berekening PH met log. Als je de oefening niet kan weer eens opzoeken hoe dat moet. En nog een oefening van dat type maken. Zo 1 oefening in je samenvatting schrijven zodat je snel kan herhalen hoe dat moet. Natuurlijk ben je nog op tijd als je enkel in de vakanties leert. Het enige moeilijke na het secundair is dat je nog weinig discipline hiervoor hebt. Succes !
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Ontzettend bedankt allemaal voor jullie reacties!

iTrader
    0
    Mijn school organiseerde lessen. Elke week kon je de woensdag 2 uur langer blijven op school en gaf de leerkracht wiskunde/bio/chemie/fysica extra les ter voorbereiding. Dat waren ook vooral oefeningen van het toelatingsexamen die uitgewerkt werden. Na die lessen moest je ook zelf continu blijven oefenen en bijhouden want met die 2 uurtjes wekelijks kwam je er eigenlijk niet.
    Ik zit niet meer in het middelbaar dus ik weet niet goed hoeveel extra werk/taken er tegenwoordig zijn, maar als je elk weekend 1 dag opoffert om oefeningen te maken of uw bio te herhalen dan zou je voldoende tijd moeten hebben.

Regels voor berichten