iTrader
    0

Question Zomerstage als masterstudent HIR

Ik heb net mijn 3e bach HIR afgerond in Gent, en begin volgend jaar aan mijn 1e master Finance.

Ik vroeg me af of er hier iemand ervaring had met een relevante stage (consulting, fin. sector,...) komende vanuit HIR/TEW, aangezien het lijkt dat dit een aspect is waar binnen de opleiding zelf totaal geen aandacht wordt aan besteed, en begeleiding hiervoor dus ook zo goed als onbestaande is. Hoe open staan bijv. dergelijke zomerstages voor mensen die dat op eigen initiatief zouden willen doen zonder enige tussenkomst van de onderwijsinstelling?

Via via ken ik iemand die tussen zijn 1e en 2e master een internship heeft gedaan bij Bain, waarna hij er bij het afstuderen ook meteen mocht gaan werken. (hij was echter wel iemand met academische top resultaten etc.) Maar het lijkt mij dat dit eerder een uitzondering is.

Moest er iemand hier ervaring mee hebben, feel free om ze te delen.

iTrader
    0
    Een zomerstage tussen de twee masterjaren is zeker en vast geen uitzondering, ook niet als dat geen verplichting is van de onderwijsinstelling. Voor de financiële sector kan ik niet spreken, maar ik weet dat binnen consulting (McKinsey, Bain, BCG, Big 4, technology consultants, etc.) er elk jaar heel wat zomerstagairs werken.

Om kans te maken op zo'n stage kan je proberen contact op te nemen met connecties die er werken. Mocht je dit niet hebben, kan je ook altijd proberen via de jobbeurzen die in het begin van het academiejaar plaatsvinden.

:unsure:'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Is zeker niet ongewoon maar lijkt me dat je inderdaad zelf initiatief moet nemen om stage te kunnen krijgen.

Ik raad u aan om een linkedin profiel aan te maken en wat dingen uit te sturen naar bedrijven waar je eventueel stage wilt doen (onbetaald dan). Veel mensen die daar voor open staan, maar zo'n stageplekken worden natuurlijk niet altijd gepubliceerd op websites van die bedrijven.

iamhollywood's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Bij ons (big four) zijn er ook de volledige zomer door zomerstagiairs/jobstudenten. In juli hadden we een master HIR als jobstudent. Die heeft een volledige maand hetzelfde werk als onze junior 1’s mogen doen, is goede manier om het bedrijf en manier van werken te leren kennen. En bij rekrutering zullen die gezien de ervaring en kennis van de mensen inderdaad gemakkelijk binnen geraken. Ik zag vb deze week dat onze jobstudent een werkje rechtstreeks voor de partner aan het doen was, als je dan een goede indruk weet achter te laten nja dan is uw recruteringsgesprek later met diezelfde persoon een formaliteitje .
    Everybody wants to be hollywood

Regels voor berichten