Discussie: High-tech jobs

iTrader
    0

High-tech jobs

Beste forumleden,

Ik ben op zoek naar high-tech posities binnen de Belgische Industrie waarbij veel geavanceerde wiskunde bij komt te kijken. Na een jaar of twee op linkedin te zitten, heb ik al een beperkt lijstje van mogelijkheden. Nu mij lijkt het dat er weinig interessante zaken gebeuren binnen België. Het kan best zijn dat ik iets over het hoofd zie; vandaar deze thread. Indien je weet hebt van interessante functies, gelieve deze dan te posten (inclusief het bedrijf in kwestie).

Dank bij voorbaat!

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blackblade Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Beste forumleden,

Ik ben op zoek naar high-tech posities binnen de Belgische Industrie waarbij veel geavanceerde wiskunde bij komt te kijken. Na een jaar of twee op linkedin te zitten, heb ik al een beperkt lijstje van mogelijkheden. Nu mij lijkt het dat er weinig interessante zaken gebeuren binnen België. Het kan best zijn dat ik iets over het hoofd zie; vandaar deze thread. Indien je weet hebt van interessante functies, gelieve deze dan te posten (inclusief het bedrijf in kwestie).

Dank bij voorbaat!
    R&D bij Nokia.

iTrader
    0
    Bedankt voor een eerste suggestie.

Momenteel vacatures die openstaan in België:
    https://careers.nokia.com/jobs/search/19483628

Nu zijn er wel een paar jobs rond machine learning maar heel geavanceerd wiskundig noem ik dat niet.

iTrader
    0
    Bedankt voor een eerste suggestie.

Momenteel vacatures die openstaan in België:
    https://careers.nokia.com/jobs/search/19483628

Nu zijn er wel een paar jobs rond machine learning maar heel geavanceerd wiskundig noem ik dat niet.
    Begin maar eerst met alles van networking te leren vooraleer je daar solliciteert.
    BGP, OSPF, VXLAN, IS-IS moet je vlotjes kunnen configureren.

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Beste forumleden,

Dank bij voorbaat!
    Je bent ook nogal vaag hé, ik neem aan dat de vele wiskundigen/eerder theoretische ir.'s wel in zo'n gebied werken, maar soms heb je eenmaal op de werkvloer weinig geavanceerde wiskunde nodig (maar wel het inzicht dat erachter zit).

Als je zuiver voor de geavanceerde wiskunde wilt gaan, overweeg dan R&D of onderzoek op niveau universitair/onderzoekscentra. Wat is jouw achtergrond?
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

iTrader
    0
    - verzekeringsmaatschappijen en banken(actuarissen, risk management, etc...)
    - telecom (data scientists)
    - TomTom in Gent, kennis is daar recent gestart, zijn altijd op zoek naar kwanti profielen

scriptkiddie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    https://jobs.ompartners.com/en/Our-J...thms-Developer

You have a Master in a Mathematical, Scientific or Engineering field with a focus on operations research algorithms. Having a PhD in one of these fields is a definite advantage.

You have expert knowledge of the mathematics and algorithms related to Linear and Mixed Integer programming, and you have a good knowledge of related optimization techniques and heuristics. You are convinced about the power of a combination of techniques to achieve the best results.

You have a solid IT background and you are not only passionate about mathematics, but you also get a kick from making it work in practice by writing well-structured, well-tested and performant software. Working knowledge of Object Oriented Programming, preferably C++, is an asset, as well as experience with multithreading.

As you will work on complex mathematical software, you need to be very analytical, creative and have strong mathematical ability.

You are fluent in English.

You are fun to work with and a great team player.

iTrader
    0
    Zoek je bedrijven op zoals Palantir in de UK?
    Ga inderdaad iets zoeken binnen de pure finance, quant modelling (bijv. Arabesque Asset Management), zal je niet vinden in Belgie.

Ruimte industrie heeft nog wel een paar opties in Belgie
    Septentrio
    QinetiQ

Of meer ingenieurswetenschappen
    IMEC
    Toyota motor Europe

Je zal toch wat specifieker moeten zijn, ook met je ervaring.

Regels voor berichten