Pagina 1 van 2 12 Laatste

iTrader
    0

Job als transport planner en stress

Goede middag,
    Ik werk momenteel als expediteur voor een toch wel grote firma maar ver van huis. Alles is gestandaardiseerd en er komt naar mijn ervaring niet veel stress aan te pas ( hoewel sommige collega’s dat wel ervaren ).
    Ik heb nu een zeer interessant aanbod gekregen als transport planner bij een kleinere ( wel groeiende ) firma waar alles nog nietzo gestandaardiseerd is. Ik vroeg mijn eigen af of hier mensen ervaring hebben als planner ? Komt hier echt veel stress bij? En er word wel van uit gegaan dat je eens een uurtje langer moet blijven mar blijft het daar dan ook bij? Ik krijg ook een telefoon van de firma en dat zie ik ook wel als een nadeel omdat je altijd bereikbaar moet zijn.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Hangt af van bedrijf tot bedrijf, en type product. Véél standaard vaste lijnen is allicht niet zo stressvol, maar je hebt er ook anderen waarbij verwacht kan worden dat je veel meer op de moment moet spelen en beslissen. Denk bijvoorbeeld aan zo'n gigantisch ding van Nike op de E313 en daartegenover een klein depot dat express leveringen doet...

Dan is er nog de vraag of

1) je puur bij een transporteur transport plant (die allicht hun eigen systeem hebben, bijvoorbeeld een XPO, Essers, Schenker, Ziegler...),
    2) of in een warehouse zit en daarvoor het transport doet (waarbij het meer boeken/planning/forecasting) zal zijn in Excel afhankelijk van de klant (denk dan aan bijvoorbeeld Essers in Wilrijk of Schenker in Mechelen)
    3) of de derde mogelijkheid in een hub waar alles alleen passeert,
    4) of de vierde, een echte crossdock operatie.

Komt er dan nog een bepaalde hoeveelheid customer service bij kijken ook, dat kan vaak ook voor stress zorgen. Zeker als je dat niet gewoon bent een een drukke mailbox niet kan beheren.