iTrader
    0

Werken & studeren ( informatica)

Hey iedereen,

Momenteel werk ik als Test Analyst en zou in september terug willen studeren. Omdat ik werk kan ik alleen een avondopleiding of afstandsonderwijs volgen.

Nu twijfel ik zeer tussen volgende scholen en opleidingen:

• Thomas More : Graduaat Programmeren in avondschool
    • HoGent : Bachelor Toegepaste Informatica in afstandsonderwijs
    • Open Universiteit

Iemand ervaring in 1 van deze scholen en richtingen? Mijn doel is zowizo mijn bachelor te behalen..
    Wat lijkt de logische keuze? Graduaat daarna bachelor in verkort traject? Direct bachelor in afstandsonderwijs?

Alvasg bedankt jullie ervaringen en mening te delen!

iTrader
    0
    Heb zelf ook al gekeken naar die van HoGent en de Open Universiteit. Vond de Open Universiteit er beter uitzien maar zeer prijzig, zo een 119euro per EC?
    Voor 160EC ben je dan zo een 17.000 euro kwijt samen met alle andere dingen die je er nog bovenop moet betalen. Het programma van HoGent vond ik iets minder maar zeker niet slecht. Heb er zelf ook aan getwijfeld op deze te volgen maar wil zelf eerst nog iets anders proberen.

iTrader
    0
    Vives afstandonderwijs is populair voor toegepaste informatica, via zoekfunctie ga je veel ervaringen terugvinden hier.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chento Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Vives afstandonderwijs is populair voor toegepaste informatica, via zoekfunctie ga je veel ervaringen terugvinden hier.
    Eens checken! Bedankt! Heb je er zelf gestudeerd?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VilenneFred Bekijk bericht
    Heb zelf ook al gekeken naar die van HoGent en de Open Universiteit. Vond de Open Universiteit er beter uitzien maar zeer prijzig, zo een 119euro per EC?
    Voor 160EC ben je dan zo een 17.000 euro kwijt samen met alle andere dingen die je er nog bovenop moet betalen. Het programma van HoGent vond ik iets minder maar zeker niet slecht. Heb er zelf ook aan getwijfeld op deze te volgen maar wil zelf eerst nog iets anders proberen.
    Owh.. 17000 euro neerleggen is zeker geen optie voor me .. wat ga je anders proberen als ik mag vragen?

iTrader
    0
    Je geeft 3 opties aan van totaal verschillend niveau. Open universiteit zou ik sowieso niet doen wegens te prijzig zoals eerder vermeld.

Als je zeker bent dat je je bachelor wilt halen en dat je het niveau aankan, dan start je best meteen met de bachelor. Ik heb wel goede dingen gehoord van de HoGent maar bekijk zeker ook andere scholen (vives, howest,...)

Ciberth's schermafbeelding
    iTrader
    37 (100%)
    Het hangt er ook beetje van af wat je huidige kennis is (wat heb je van vooropleiding en hoe is je studiehouding onder andere).

Ik heb zelf een tijd terug de opleiding toegepaste informatica in gent gedaan in dagonderwijs. Toen was het afstandstraject in zijn baby-fase en door niemand echt geliefd. Ik weet niet hoe het nu geëvolueerd is. Toen was het min of meer de inhouden uit dagonderwijs met wat extra documenten door de lector.

De howest heeft @home programma's die gericht zijn om volledig vanop afstand te volgen. Er zijn dan een paar contactmomenten (en ook de examens) zijn op zaterdagen. Het lijkt me zeker de moeite ook daar eens te kijken. In het algemeen raad ik aan om de opleiding te doen waar je het meest interesse in hebt. Motivatie is een enorm zwaard onderschat iets en zeker als je werk & studie combineert moet die factor echt goed zitten.

De meeste scholen geven in augustus nog een info/contactdag. Het ideale moment om eens te gaan babbelen
    Op zoek naar: - Kingdom Hearts collector item's + Xbox360 FF13 editie + Kingdom Hearts Goodies

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WhiteCollar Bekijk bericht
    Je geeft 3 opties aan van totaal verschillend niveau. Open universiteit zou ik sowieso niet doen wegens te prijzig zoals eerder vermeld.

Als je zeker bent dat je je bachelor wilt halen en dat je het niveau aankan, dan start je best meteen met de bachelor. Ik heb wel goede dingen gehoord van de HoGent maar bekijk zeker ook andere scholen (vives, howest,...)
    Hey bedankt!
    Indd..ik ben ook aan het kijken naar graduaat omdat meeste me dit voorstellen hiermee te starten en achteraf bachelor te volgen...ben nu 3 jaar aan het werken dus zal even terug wennen worden om een studie te volgen. Belangrijkste is mijn diploma halen..en beetje bang dat bachelor al te hoog is..daarom mijn twijfels tussen direct een bachelor te volgen of eerst graduaat

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ciberth Bekijk bericht
    Het hangt er ook beetje van af wat je huidige kennis is (wat heb je van vooropleiding en hoe is je studiehouding onder andere).

Ik heb zelf een tijd terug de opleiding toegepaste informatica in gent gedaan in dagonderwijs. Toen was het afstandstraject in zijn baby-fase en door niemand echt geliefd. Ik weet niet hoe het nu geëvolueerd is. Toen was het min of meer de inhouden uit dagonderwijs met wat extra documenten door de lector.

De howest heeft @home programma's die gericht zijn om volledig vanop afstand te volgen. Er zijn dan een paar contactmomenten (en ook de examens) zijn op zaterdagen. Het lijkt me zeker de moeite ook daar eens te kijken. In het algemeen raad ik aan om de opleiding te doen waar je het meest interesse in hebt. Motivatie is een enorm zwaard onderschat iets en zeker als je werk & studie combineert moet die factor echt goed zitten.

De meeste scholen geven in augustus nog een info/contactdag. Het ideale moment om eens te gaan babbelen
    Middelbaar heb ik grafische gevolg.. heb basis kennis van c++, java, javascript.. wiskunde kennis is ook redelijk basic ( 4u per week gehad in het middelbaar)

Voor Howest vind ik nieg direct iets terug ivm toegepaste informatica in afstandsonderwijs :S

Ciberth's schermafbeelding
    iTrader
    37 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flemeth Bekijk bericht
    Middelbaar heb ik grafische gevolg.. heb basis kennis van c++, java, javascript.. wiskunde kennis is ook redelijk basic ( 4u per week gehad in het middelbaar)

Voor Howest vind ik nieg direct iets terug ivm toegepaste informatica in afstandsonderwijs :S
    Wiskunde kennis in het middelbaar is een overroepen gegeven vind ik persoonlijk. Wiskunde is belangrijk en veel mensen zien dat spijtig genoeg niet in maar als je toegepaste wiskunde krijgt en dat interesseert je dan kom je er wel of je nu de voorkennis hebt of niet. Bovendien start alles in het hoger onderwijs eigenlijk vanaf nul met geen voorkennis. Het gaat alleen sneller dan in een middelbaar (en in een universiteit nog sneller).

Bij howest moet je niet zoeken naar toegepaste informatica (TI) in afstandsonderwijs maar specifiek "@home". Bvb: https://www.howest.be/nl/opleidingen...sional/at-home

Typisch is dit eerder gericht naar mensen die een diploma reeds hebben en een bijscholing willen in het specifieke onderwerp dus security, blockchain, ai for business etc.

Ik weet dat er echter ook mogelijkheden zijn om de volledige bachelor te doen in afstandsonderwijs maar dan maak je best een afspraak met de studietrajectbegeleider.

Zeer concreet raad ik je aan om de keuzetrajecten te bekijken (zowel howest, hogent, ...) want daar zit hem het grootste verschil. Je zal overal een basis programmeren krijgen alsook een basis business, dat is nu eenmaal eigen aan de opleiding TI in België. Indien je inhoudelijk info wenst (zowel hogent, howest) mag je me altijd een berichtje sturen.

De graduaatsopleidingen (heb je ook bij meerdere scholen) focussen zich op iets specifiek, daardoor zijn ze iets minder uitdagend op vlak van een algemene vorming. Stel dat je bvb enkel wil programmeren in taal x en je hebt geen interesse geavanceerde algoritmen, basis netwerkbeheer, basis beheer en automatisatie, basis besturingssystemen, basis economie, basis analyse, ... dan is een graduaat typisch beter. In het algemeen opent een bachelor meer deuren en jobdiversiteit. Informatica is echter wel een sector waar je papiertje niet alles zegt, en veen bedrijven weten dat ook
    Op zoek naar: - Kingdom Hearts collector item's + Xbox360 FF13 editie + Kingdom Hearts Goodies

iTrader
    0
    Ik doe zelf de master software engineering(nog 30 sp te gaan) aan de open universiteit. Is wel zalig om te combineren met werken.. De prijs is veel lager als je nog geen eerder behaalde master hebt.
    Dan komt het neer op 65 euro per studiepunt. Ook kan je het inbrengen via de KMO portefeuille. Interessant als je zelfstandig bent of om je werkgever te overtuigen.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stiny Bekijk bericht
    Ik doe zelf de master software engineering(nog 30 sp te gaan) aan de open universiteit. Is wel zalig om te combineren met werken.. De prijs is veel lager als je nog geen eerder behaalde master hebt.
    Dan komt het neer op 65 euro per studiepunt. Ook kan je het inbrengen via de KMO portefeuille. Interessant als je zelfstandig bent of om je werkgever te overtuigen.
    Ik ben de Master Software Engineering via de Open Universiteit ook op deze manier aan het behalen. Ik werk als zelfstandige en kan het dus inbrengen in de KMO portefeuille en dat zorgt inderdaad voor een subsidie van 40%. Dan heb je "maar" 60% zelf betaald: dat is nog prijzig, maar toch al een pak minder. Als particulier is Open Universiteit te prijzig vrees ik, zoals al eerder aangehaald. Ik zag op mijn laatste factuur wel iets staan van "werkgeverscheques", maar weet niet of dat iets is dat alleen in Nederland bestaat (?).

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VilenneFred Bekijk bericht
    Open Universiteit is 66 euro per EC en er zijn geen extra kosten bij, tenzij je faalt voor een module.

Tags for this Thread

Regels voor berichten