iTrader
    0

Studietoelagen na het verlies van startkrediet

Hallo iedereen,

Vorig jaar ben ik afgestudeerd van het middelbaar en heb me vervolgens ingeschreven voor TEW aan de universiteit Antwerpen, aangezien ik op een leefloon (wegens het overlijden van ouder) mijn financiering krijg was in aanmerking gekomen voor een volledige studietoelagen voor de 60sp dat ik heb opgenomen.

Ik heb namelijk ~2500 euro ontvangen, jammer genoeg ben ik voor het schooljaar 2018-2019 op UA niet geslaagd voor de meerderheid van mijn vakken. Ben enkel geslaagd voor 2 vakken van 3sp dus 6sp verworven in totaal. Heb dus besloten om te overschakelen naar Hoge School en een nieuwe start te proberen.

Mijn vraag is dus, stel dat ik mijn herexamens niet haal, zou ik dan hetzelfde bedrag ontvangen of kom ik niet meer in aanmerking voor studietoelagen?

Ik heb zelf vrij veel onderzoek werk gedaan, maar kan helaas niet vinden of ik nog steeds studietoelagen zou ontvangen van mijn jokerkrediet.

Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen,

Met vriendelijke groeten,

StudentA

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Hetzelfde als je jaar TEW als die je eerste jaar hoger onderwijs is.

Jaar 1 - bachelor TEW: Beginsalso: startkrediet 60, studievoortgang 0, joker 60
    60 ingeschreven van je startkrediet, 6 geslaagd

Jaar 2 - bachelor hogeschool: Beginsaldo: startkrediet 0, studievoortgang 6, joker 60
    Voor een volledig jaar bachelor gebruik je dus 54 joker punten en 6 studievoortgang. Zodoende voor 60 punten gefinancierd dus volledige studietoelage. Je hebt nog 6 studiepunten uit je joker pot over.
    o/

Regels voor berichten