guidomarree's schermafbeelding
    iTrader
    19 (95%)

Werkstudent Industrieel Ingenieur

Hallo allemaal,
    Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft om, als werkende mens, toch nog voor een diploma industrieel ingenieur te gaan?
    Zelf ben ik er toch nog over aan het nadenken om dit te proberen. Ik ben vorig jaar afgestudeerd als professionele bachelor elektromechanica (automatisering) en na een paar maanden te reizen, ondertussen 7 maanden aan het werken. Voor mijn professionele bachelor had ik wel de academische bachelor geprobeerd (en nog wat andere dingen ), maar dit is uiteindelijk niet gelukt en had ik besloten om voor de professionele te gaan. Deze studie is dan heel vlot gegaan, maar ik heb wel het gevoel dat ik er minder uit heb gehaald dan mogelijk was.
    Nu begin ik er ook vooral aan terug te denken door mensen rondom mij die de studie wel hebben afgewerkt. Ik zie dat zij toch al een stap verder staan en ook makkelijker lijken door te groeien. Dit zal ik natuurlijk pas helemaal met de tijd beginnen merken, aangezien ik nog maar zo kort werk.

Maar hebben mensen hier ervaring mee? Is dit haalbaar om als werkstudent te doen? Zeker omdat er geen speciaal traject voor bestaat. En is het het wel waard? Of kan ik beter gewoon met dit diploma verder doen, genoeg initiatief tonen, eventueel voor extra opleidingen vragen en zo te groeien?

Bedankt voor de wijze woorden alvast

Darkbull100's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb een schakeljaar gedaan en toen zaten er een 10tal werkstudenten bij (KU leuven Gent). Zij mochten enkel wiskunde opnemen en pas verder doen als ze hier ook op geslaagd waren. Ik denk dat er 2 vd 10 geslaagd waren dus het valt zeker niet te onderschatten.

Ik vond het schakeljaar zelf ook vrij pittig maar ik was wel heel gemotiveerd waardoor ik geen herexamens heb gehad dus het is zeker haalbaar.

iTrader
    0
    Hey,
    Ik zit ongeveer in dezelfde situatie als jou. Maar ik ga mijn schakeljaar voltijd volgen. En de master in hoger afstands onderwijs volgen (KU Leuven campus Gent). Dit schakeljaar is idd lastig en blijkbaar haalt maar 20% het in een keer dus daarom wil ik even 100% ervoor gaan en de rest rustiger aanpakken.

iTrader
    19 (95%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DL50 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hey,
    Ik zit ongeveer in dezelfde situatie als jou. Maar ik ga mijn schakeljaar voltijd volgen. En de master in hoger afstands onderwijs volgen (KU Leuven campus Gent). Dit schakeljaar is idd lastig en blijkbaar haalt maar 20% het in een keer dus daarom wil ik even 100% ervoor gaan en de rest rustiger aanpakken.
    Heb jijzelf ook een tijdje gewerkt voor dat je aan het schakeljaar begon? En wat was voor jou de doorslag om er toch nog voor te gaan?
    Het zal zoizo niet makkelijk zijn, dus ben er wel rustig over aan het nadenken.

iTrader
    19 (95%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Darkbull100 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik heb een schakeljaar gedaan en toen zaten er een 10tal werkstudenten bij (KU leuven Gent). Zij mochten enkel wiskunde opnemen en pas verder doen als ze hier ook op geslaagd waren. Ik denk dat er 2 vd 10 geslaagd waren dus het valt zeker niet te onderschatten.

Ik vond het schakeljaar zelf ook vrij pittig maar ik was wel heel gemotiveerd waardoor ik geen herexamens heb gehad dus het is zeker haalbaar.
    Hmmm, 2 van de 10 is inderdaad pittig. En ja, als ik het tussen mijn werk door wil doen is het misschien niet eens zo erg om alleen wiskunde te doen.

Tags for this Thread

Regels voor berichten