Pagina 1 van 6 12345 ... Laatste

Discussie: Loon leerkracht?

EmmaWannemacker's schermafbeelding
    iTrader
    0

Loon leerkracht?

Hallo,

Verdienen leerkrachten met een master diploma echt rond de 2000 netto per maand?
    Job in het onderwijs - Salaris als leerkracht secundair onderwijs - AgODi - Agentschap voor Onderwijsdiensten

Iemand die mij kan helpen aub?

Noctilucus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Dat kan wel kloppen, vacature spreekt over € 2670 voor een startende master in het secundair onderwijs:

https://www.vacature.com/nl-be/carri...-het-onderwijs
    "... who gnaws hungrily in inconceivable, unlighted chambers beyond time and space amidst the muffled, maddening beating of vile drums and the thin monotonous whine of accursed flutes"

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EmmaWannemacker Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hallo,

Verdienen leerkrachten met een master diploma echt rond de 2000 netto per maand?
    Job in het onderwijs - Salaris als leerkracht secundair onderwijs - AgODi - Agentschap voor Onderwijsdiensten

Iemand die mij kan helpen aub?
    Dat klopt, voor een voltijdse leerkracht met een masterdiploma (die ook zijn functie uitoefent):
    https://data-onderwijs.vlaanderen.be...x?nr=501&p=30#

Netto voor een kinderloos gezin is 2026,36 euro.
    “Denk niet wit, denk niet zwart,
    Denk niet zwart-wit
    Maar in de kleur van je hart ”
    Frank Boeijen

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Dat klopt, voor een voltijdse leerkracht met een masterdiploma (die ook zijn functie uitoefent):
    https://data-onderwijs.vlaanderen.be...x?nr=501&p=30#

Netto voor een kinderloos gezin is 2026,36 euro.
    Dus voor een bachelor is dat dan rond de 1700 euro netto?

Is dit eigenlijk veel of weinig vergeleken met andere jobs (uiteraard waarvoor hogere studies vereist zijn)?

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)

Is dit eigenlijk veel of weinig vergeleken met andere jobs (uiteraard waarvoor hogere studies vereist zijn)?
    2 zaken:
    - het hangt af van je diploma: een diploma wiskunde is gegeerder dan een diploma pol&soc, dus voor een wiskunde-master zal dat eerder laag zijn dan voor een pol&soccer
    - het hangt af van of je enkel het nettoloon bekijkt of ook de andere zaken: zowel vakantie (meer), maar ook zaken zoals vakantiegeld, eindejaarspremie (meestal minder), extra-legale voordelen (zaken zoals woon-werkverkeer voor je eigen voertuig of maaltijdcheques bestaan al niet)
    Denk niet zwart-wit
    Frank Boeijen

iTrader
    0
    Naargelang de vakanties die ze ook hebben vind ik het wel een mooi startersloon. Uiteraard wel lange en veel uren dat moet er ook wel bijgezegd worden.

Tefal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Partner heeft rond de 2500 netto na 10j ervaring dus die bedragen kloppen wel.

gumball4000's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)

Ik ben met een master bedrijfscommunicatie in 2015-2016 begonnen aan 2600€ bruto (dacht iets van een 1600€ netto toen).
    Groepsverzekering van 50€/maand en +-120€ maaltijdcheques toen.

Nu 3 jaar later zit ik aan 3000€ bruto, wagen, laptop, gsm + abo, internet thuis betaald, 13de maand ed.
    Dus ik denk dat je gemiddeld gezien als beginner goed zal boeren in brutoloon. Op termijn zal je voorbijgestoken worden door mensen uit de privé door hun extra-legale voordelen die jij niet zal hebben.
    Anderzijds heb je veel meer verlof dan iemand uit de privé. Dus is niet 1 op 1 te vergelijken.

Tefal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Die verlofdagen zou je nu met een cafetariaplan eigenlijk wel 1 op 1 kunnen vergelijken met andere voordelen zoals een wagen.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tefal Bekijk bericht
    Die verlofdagen zou je nu met een cafetariaplan eigenlijk wel 1 op 1 kunnen vergelijken met andere voordelen zoals een wagen.
    nope, omdat je dan de discussie zal hebben over hoeveel uren je werkt tijdens de dagen dat er geen school is. Zie vroeger discussies ivm lager onderwijs
    Denk niet zwart-wit
    Frank Boeijen

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gumball4000 Bekijk bericht
    Ik ben met een master bedrijfscommunicatie in 2015-2016 begonnen aan 2600€ bruto (dacht iets van een 1600€ netto toen).
    Groepsverzekering van 50€/maand en +-120€ maaltijdcheques toen.

Nu 3 jaar later zit ik aan 3000€ bruto, wagen, laptop, gsm + abo, internet thuis betaald, 13de maand ed.
    Dus ik denk dat je gemiddeld gezien als beginner goed zal boeren in brutoloon. Op termijn zal je voorbijgestoken worden door mensen uit de privé door hun extra-legale voordelen die jij niet zal hebben.
    Anderzijds heb je veel meer verlof dan iemand uit de privé. Dus is niet 1 op 1 te vergelijken.
    Amai, interessant. Dankjewel voor de reactie.

Tha_nOn's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Gumball is geen leerkracht. Ik denk dat hij gewoon het verschil in loon van een leerkracht met zijn eigen situatie/privé wou illustreren? (Nogal onduidelijk helaas)

Tefal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big4vraagje Bekijk bericht
    Die bedragen zijn statistische uitstekers en geven de realiteit niet weer. Bekijk eens hoeveel voltijdse, vastbenoemde vacatures je gaat vinden. Je zal snel begrijpen waarom er steeds minder mensen gaan voor het beroep; omdat het systeem inefficiënt is en mensen forceert om deeltijds te werken aan een fractie van die lonen.

En Gumball die na 3 jaar met een master communicatie aan 3000 bruto zit met een bedrijfswagen en al; daar geloof ik niks van. Hij moet dan wel heel veel geluk gehad hebben, dus neem hem zeker niet als voorbeeld om voor een beroep als leerkracht te gaan. Je zou wel eens teleurgesteld kunnen worden.
    Was jij geen student?
    De meesten starten met een vervanging of wat tijdelijke opdrachten maar diegenen die ik ken hadden binnen het jaar volledige schooljaren werk. Ik ken er een 15tal waarvan er volgens mij 13 benoemd zijn. Het loon klopt met het loon van mn partner btw.

gumball4000's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tha_nOn Bekijk bericht
    Gumball is geen leerkracht. Ik denk dat hij gewoon het verschil in loon van een leerkracht met zijn eigen situatie/privé wou illustreren? (Nogal onduidelijk helaas)
    Klopt inderdaad, was even ter illustratie :-).

@big4vraagje: Maar loon klopt wel degelijk. Ik werk nu wel reeds 4jr voltijds.
    Tegenover kameraden met hetzelfde diploma, zit ik wel aan de hogere kant van de norm.
    Moet wel eerlijk toegeven dat ik met een hoog loon begonnen ben en ik de indruk heb dat dit de boost gegeven heeft om nu zo goed te verdienen. Mocht ik met 2000€ gestart zijn, zat ik nu wss rond de 2500€ ofzo.
    Sinds mijn tewerkstelling wel zelf 3x opslag gaan vragen. Mocht ik dit niet zelf hebben gedaan, had ik hier wederom een veel lager loon gehad natuurlijk.

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tefal Bekijk bericht
    Was jij geen student?
    De meesten starten met een vervanging of wat tijdelijke opdrachten maar diegenen die ik ken hadden binnen het jaar volledige schooljaren werk. Ik ken er een 15tal waarvan er volgens mij 13 benoemd zijn. Het loon klopt met het loon van mn partner btw.
    Dan ken jij veel mensen met véél geluk en/of de juiste connecties. De realiteit is dat veel beginnende leerkrachten inderdaad vaak slechts tijdelijke contracten hebben voor minder dan een volledig schooljaar, vaak onvrijwillig deeltijds waardoor je voor een fractie van dat loon gaat werken, ook al zijn bepaalde werklasten eigenlijk forfaitair en nemen die niet af in verhouding tot je verminderde tewerkstelling (bv. ondanks deeltijds werken toch volledige dagen deelnemen aan schoolfeesten, uitstappen, oudercontacten, klassenraden, etc.).

Inhoudelijk is het een fantastische job - met jongeren werken, kennis overdragen voor een vak waarvoor je hopelijk een passie hebt - maar tenzij je de nodige connecties hebt of héél veel geluk, is het Vlaamse onderwijs een door en door verrotte werkgever.

Pagina 1 van 6 12345 ... Laatste

Regels voor berichten