iTrader
    0

De wiskunde van informatica op UA

Hallo iedereen

Ik heb echt vele discussies op deze forum gelezen met betrekking tot informatica maar dit ging meestal over informatica in Leuven of Gent.

In deze forums staan er dan dat er kei veel zuivere wiskunde gegeven wordt dus echt aparte vakken wiskunde.

Maar als ik de vakken zie die ik zal krijgen in het UA is het 1ste semester alleen discrete en 2de semester calculus das toch opzich ni veel.

Ik wil hiermee niet zeggen dat ze gemakkelijke vakken zijn dat zeker niet maar 1 wiskunde vak per semester valt toch dik mee?

Mijn vraag hier is of er iemand is die informatica op UA gevolgd heeft en wat meer kan vertellen over de wiskunde daar want vergeleken met andere universiteiten krijgen de informaticussen van de UA precies minder wiskunde alleszins het eerste jaar.

iTrader
    0
    Je hebt enkel gekeken naar eerste bachelor. In tweede bachelor krijg je nog Lineaire algebra, numerieke analyse en statistiek. In derde bachelor krijg je nog fysica. Als je het studieprogramma van KUL en UA zou vergelijken dan zie je dat er inderdaad wat minder aandacht wordt besteed aan fysica (natuurkunde) en statistiek.

Eerste bachelor aan de KUL heeft ook "maar" 2 wiskunde vakken (elk semester 1). Elke universiteit bepaalt zelf een beetje waar ze de nadruk op leggen, maar over het algemeen zal je aan elke universiteit een serieuze brok wiskunde te verwerken krijgen. Miskijk u ook niet op de andere vakken, in die informatica-vakken sluipt er ook wel altijd wiskunde in (algoritmen, AI,...)

iTrader
    0
    Ja das waar maar ik had nog steeds meer zuivere wiskunde verwacht tis zo goe als elke semester 1 zuivere wiskunde vak en in uw tweede jaar laatste semester 2 wiskunde vakken. En fysica tel ik niet echt mee als wiskunde vak

Ik onderschat deze vakken zeker niet in verre van maar als ik het volk hoor spreken dan hoor ik dat er kei veel zuivere wiskunde vakken zijn. En ik weet ook dat er onrechtrsreeks wiskunde voorkomt in andere vakken maar qua zuivere wiskunde vakken had ik er meer verwacht.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Skill of luck? Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ja das waar maar ik had nog steeds meer zuivere wiskunde verwacht tis zo goe als elke semester 1 zuivere wiskunde vak en in uw tweede jaar laatste semester 2 wiskunde vakken. En fysica tel ik niet echt mee als wiskunde vak

Ik onderschat deze vakken zeker niet in verre van maar als ik het volk hoor spreken dan hoor ik dat er kei veel zuivere wiskunde vakken zijn. En ik weet ook dat er onrechtrsreeks wiskunde voorkomt in andere vakken maar qua zuivere wiskunde vakken had ik er meer verwacht.
    Na wiskunde, fysica en burgie is dit waarschijnlijk de richting met de meeste zuivere wiskunde vakken, dus relatief gesproken is dat wel veel wiskunde natuurlijk

iTrader
    0
    Merci voor uw antwooord btw.

Tags for this Thread

Regels voor berichten