Pagina 3 van 3 Eerste 123
    JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    De gemiddelde student:

- Neemt eten voor 2-3 dagen van thuis uit mee
    - Gaat de overige 2 dagen friet/kebab/pizza halen of vrijdag eten ze gewoon thuis mee
    - De was gaat ook gewoon mee naar huis
    - Wekelijks zakgeld om rond te komen

En ik zeg niet dat dit vreemd is ofzo, een 18-jarige hoeft totaal niet zichzelf te onderhouden op kot. Maar je moet niet doen alsof 1 keer per week naar de delhaize een pak cola en bak bier halen gelijk staat aan zelfstandigheid. Het feit dat ze na hun studies niet meer thuis willen wonen komt niet omdat ze zo zelfstandig geworden zijn maar omdat ze het na 3-4 jaar niet meer naar het gezaag van ma en pa willen luisteren.
    Ik ben nu toch al zo'n 15 jaar geen kotstudent meer (allez, in mijn hoofd nog altijd, maar da's een andere zaak), maar ik vermoed dat toch héél veel mensen géén of slechts sporadisch eten mee krijgen van thuis en dus écht zelf wel koken of hun eten regelen (meestal) buiten friet/kebab/pizza. Dat was in mijn tijd toch gemeengoed.

En zakgeld (mét geld voor eten) besteden, op tijd opstaan voor de les, je studietijden zelf plannen, alleen leren zijn/tijdsbesteding zoeken... is natuurlijk ook wel een les in zelfstnadigheid. En dat zal voor de ene beter zijn dan de andere.

Imho helpt een kot dus zeker wel. Opmerkingen zoals een hoofd uit een reet trekken hoeven natuurlijk ook niet, dat zegt veel over die persoon zijn intellect.
    “Denk niet wit, denk niet zwart,
    Denk niet zwart-wit
    Maar in de kleur van je hart ”
    Frank Boeijen

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NEOMATRIX Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Stel je voor dat je drie uur per dag pendelt. Je moet dan wel goed dom zijn. Dat zijn drie kostbare uren die je vele nuttiger kan besteden. Natuurlijk als je geen zware universitaire opleiding volgt is tijd niet belangrijk
    4 uur per werkdag pendelen (allez, 4u40 van deur tot deur), en nog altijd niet goed dom (ben slecht in dom zijn).
    “Denk niet wit, denk niet zwart,
    Denk niet zwart-wit
    Maar in de kleur van je hart ”
    Frank Boeijen

Pagina 3 van 3 Eerste 123

Regels voor berichten