Pagina 1 van 2 12 Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Laatste vrijdag getekend, mogelijks deze vrijdag bod 1700 EUR bruto meer?

Ik heb laatste vrijdag getekend voor een software engineer functie in de consultancy voor: 2860 bruto, 205 nettovergoeding en 8 EUR maaltijdcheques met een Mercedes CLA. Zij zouden wel auteursrechten aan 20% uitkering wanneer ze goedkeuring krijgen van de IP commissie, maar is mogelijks nog wachten tot september tot zelfs december...

Nu zou ik via een recruiting agency die persoonlijk is aangesteld door een bedrijf donderdag mijn technisch interview doen. Zij zouden al meegegeven hebben dat ik voor 4500 EUR bruto kijk. Op Glassdoor heb ik gezien dat voor mijn ervaring al reeds er werknemers zijn met 3900 EUR bruto.

Uitgaande van zelfde aantal maaltijdcheques en een bedrijfswagen, kan ik mij dit permitteren om de andere op te zeggen als de start in 6-7 weken is?

Daarnaast lijkt 4000-4500 EUR bruto wel hoog voor 4-5 jaar ervaring als developer.

Wat zouden jullie doen? Wachten op de what-if? Of de overbetaalde functie kiezen?

Bv202's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb nog al gehoord dat mensen ergens tekenen, zich bedenken en dan ergens anders beginnen, dus het zal vast wel mogelijk zijn.

Zeker dat die 4500 bruto met bedrijfswagen is? ZIjn er nettovergoedingen? Hoeveel leveren die auteursrechten netto op?

Maak de berekening zelf eerst, die extra bruto is wel beter voor je pensioen, maar daar zou ik op dit moment niet al te veel rekening mee houden. Doe in ieder geval dat technisch interview, dan heb je toch al een iets beter beeld van het bedrijf.

Negeer die Glassdoor-ervaringen trouwens maar. Je verwachtingen gaan baseren op uitzonderingen slaat nergens op. En teveel jobhoppen is trouwens ook niet goed.

PS: Hey, Jonas.
    ...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Uiteindelijk komt het met die auteursrechten bijna identiek hetzelfde uit bij een ruwe berekening. In dat opzicht zou het consultancy bedrijf het beste zijn voor de carrière.
    Dan zou ik in principe na 5 jaar naar buitenland kunnen vertrekken. Tegen dan zijn de bedrijfswagens hier misschien afgeschaft als de fiscale aftrekbaarheid verdwijnt tegen 2023.

Wettelijk pensioen is voor mij eerder optioneel. Zelfs dan nog is het verschil verwaarloosbaar (1400 EUR vs 1700 EUR) volgens AG Insurance. Ik spaar 30-50% van het gezinsinkomen en haal een gemiddelde return van 12-17%. Laat de Belg maar klagen over zijn pensioen.

S.conceiçao7's schermafbeelding
    iTrader
    259 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    ik heb net hetzelfde voor,

gisteren ook getekend om in september ergens te beginnen, maar heb me bedacht na het zien van de "kleine lettertjes"...

ik ga hen dan ook vanavond of morgen aanschrijven, met de vraag mijn contract te verscheuren.

doen ze het niet, dan ga ik op mijn huidige job 1 week onbetaald verlof vragen, ga ik een aangetekend schrijven naar mn "nieuwe" job sturen om mn opzeg week aan te kondigen ( = hetzelfde als mijn eerste werkweek... ),
    dan gaan ze dus een hele week moeten investeren om mijn op te leren, terwijl ik toch weg ga na die week... zullen ze wellicht niet doen, en zullen ze het contract wel vernietigen.
    make america great again

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S.conceiçao7 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    ik heb net hetzelfde voor,

gisteren ook getekend om in september ergens te beginnen, maar heb me bedacht na het zien van de "kleine lettertjes"...

ik ga hen dan ook vanavond of morgen aanschrijven, met de vraag mijn contract te verscheuren.

doen ze het niet, dan ga ik op mijn huidige job 1 week onbetaald verlof vragen, ga ik een aangetekend schrijven naar mn "nieuwe" job sturen om mn opzeg week aan te kondigen ( = hetzelfde als mijn eerste werkweek... ),
    dan gaan ze dus een hele week moeten investeren om mijn op te leren, terwijl ik toch weg ga na die week... zullen ze wellicht niet doen, en zullen ze het contract wel vernietigen.
    Grootste klotestreek die je kan uithalen.
    Alleen daarvoor al zouden ze u de komende 3 maanden nergens meer mogen aannemen.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Alleen daarvoor al zouden ze u de komende 3 maanden nergens meer mogen aannemen.
    Zou eerder ook om een verklaring vragen en dit op papier te laten zetten. Of over e-mail laten gaan.

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Sowieso niets opzeggen totdat je de job hebt.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Misschien lees ik het fout, maar wat is de klotestreek juist?
    Uw opzeg geven is toch de juiste manier? Ongeacht of ge al bezig zijt of niet?

iTrader
    32 (94%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bedrijven willen liever niet iemand aannemen tegen hun goesting dus als je zegt dat je je bedacht hebt en toch niet wilt komen gaan ze waarschijnlijk meer uitleg vragen, zodat ook zij kunnen bijleren in hun rekruteringsproces, maar ze gaan het sowieso wel aanvaarden. En kijk eens niet alleen naar het geld, ik mis hier nog een hoop zaken zoals afstand tot werkplaats, flexibele uren, mogelijkheid om van thuis te werken, opleidingen, doorgroeimogelijkheden, etc..

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lint Bekijk bericht
    Misschien lees ik het fout, maar wat is de klotestreek juist?
    Uw opzeg geven is toch de juiste manier? Ongeacht of ge al bezig zijt of niet?
    Gohja je doorloopt een selectie. Je zet uw krabbel onder een overeenkomst, en gaat dus beide een engagement aan. Het lijkt mij dan ook maar normaal dat je niet uw ontslag al indient nog voor je daar eenmaal binnen bent geweest.

Draai het even om en stel dat je een week voor je start telefoon krijgt dat het niet meer nodig is dat je afkomt omdat ze een betere kandidaat gevonden hebben.

Het is toch raar dat je eerst uw krabbel zet, en u dan bedenkt. Dan heb je toch te snel uw krabbel gezet. Of je hebt geen professionalisme.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Gohja je doorloopt een selectie. Je zet uw krabbel onder een overeenkomst, en gaat dus beide een engagement aan. Het lijkt mij dan ook maar normaal dat je niet uw ontslag al indient nog voor je daar eenmaal binnen bent geweest.

Draai het even om en stel dat je een week voor je start telefoon krijgt dat het niet meer nodig is dat je afkomt omdat ze een betere kandidaat gevonden hebben.

Het is toch raar dat je eerst uw krabbel zet, en u dan bedenkt. Dan heb je toch te snel uw krabbel gezet. Of je hebt geen professionalisme.
    Sommige mensen (waaronder ook ikzelf), zijn rap te overhalen voor een andere job. Er is ook een overaanbod in bepaalde sectoren/profielen, waardoor het moeilijk is om te kiezen. Er is geen duidelijkheid tijdens studies wat je met je diploma kan doen, dus een experimenteer periode is nodig om je draai te vinden. Interesses kunnen veranderen, waardoor mensen plots een job niet meer leuk vinden. Mensen gaan voor een carrièreswitch of beseffen plots dat bureauwerk niks voor hen is, maar weten nog niet goed wat wel iets voor hen is. Allemaal redenen om te veranderen..

Stimpy's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RETYPE Bekijk bericht
    Sommige mensen (waaronder ook ikzelf), zijn rap te overhalen voor een andere job. Er is ook een overaanbod in bepaalde sectoren/profielen, waardoor het moeilijk is om te kiezen. Er is geen duidelijkheid tijdens studies wat je met je diploma kan doen, dus een experimenteer periode is nodig om je draai te vinden. Interesses kunnen veranderen, waardoor mensen plots een job niet meer leuk vinden. Mensen gaan voor een carrièreswitch of beseffen plots dat bureauwerk niks voor hen is, maar weten nog niet goed wat wel iets voor hen is. Allemaal redenen om te veranderen..
    Dus tussen het tekenen van je contract en de eerste werkdag op je nieuw werk besef je dat bureauwerk niks voor jou is of dat je andere interesses hebt?
    Dat kon je dan niet weten alvorens je je handtekening zette?
    Wat is je experimenteerperiode? Tekenen en dan de job toch niet doen? Veel geexperimenteerd

Koudwatervrees ja, gevleid door een recruiter en meegetrokken in een happy fantasy verhaaltje en dan nadien beseffen "oei ik moet mijn ontslag indienen bij mijn huidige werkgever, toch liever niet.".
    Datic - Ontmoet nieuwe mensen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Uit eigen ervaring weet ik dat een hoge loon meestal met veel drukte en stress komt.. je ga dubbel mogen zweten voor die 1700€ extra

Satkan's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keizer_soze Bekijk bericht
    Uit eigen ervaring weet ik dat een hoge loon meestal met veel drukte en stress komt.. je ga dubbel mogen zweten voor die 1700€ extra
    Dit is naar mijn ervaring inderdaad meestal het geval. Of heel veel onbetaalde overuren.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)

Het contract honoreren is in dit geval ook je opzeg uitdoet. Gewoon niet komen, dat is ingaan tegen je krabbel. Je opzeg uitdoen niet.
    De stipulaties om het contract te verbreken zijn geldig voor beide zijden. Er is geen erecode die je er langer aan houdt, en als die er is, is dat het tegenovergestelde van professionalisme.
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

Pagina 1 van 2 12 Laatste

Regels voor berichten