Pagina 1 van 2 12 Laatste
    YellinD's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Waar kan je terecht bij discussie over contract?

Mijn vrouw heeft promotie gemaakt en kwam terecht onder een nieuwe "rang" waarop ze voor het eerst recht maakt op een auto. Bij de aanvaarding van de nieuwe positie en het nieuwe loon heeft ze ook getekend dat ze akkoord ging met de car policy voor haar wagen.

In die car policy staat er dat new hires & new eligibles (dit zijn vermoed ik mensen die voor het eerst aanspraak maken maken op een wagen, zoals mijn vrouw) ofwel een wagen uit de carpool krijgen die niet gebruikt wordt, ofwel een short rental auto. Deze auto is haar altijd geweigerd. Uitleg van de werkgever: als je via een promotie daar terecht komt, dan geldt dit niet. Nu staat er in de car policy ook iets over promotions: als je een promotie maakt en je hebt nog een bestaand lease contract, dan moet je eerst dat contract uitdoen voordat je een auto uit je nieuwe niveau mag kiezen. (wat mij ook logisch lijkt)

In ieder geval, zoals wij de car policy lezen, staat haaks op hoe de werkgever de car policy interpreteert. Aangezien het gebruik van een auto ook een hogere netto vergoeding met zich meebrengt (en minder benzine kosten voor ons...) hadden we graag gehad dat mijn vrouw ofwel die short rental car zou krijgen, ofwel een vergoeding van haar onkosten.

Maar hoe pak je zoiets aan indien de werkgever niet wil meewerken? Kan je voor zoiets pietluttig ergens terecht?
    (ik vermoed van niet, daarom dat die werkgever dat op die manier speelt?)
    From Belgium or the Netherlands? Check out Kayzr for some fun competitive tournaments! Join the fun and win prizes.
    Weekly Tournaments for: LoL, CSGO, HS, RL, Dota2, SC2, FIFA19, R6:Siege, Brawlhalla, Fortnite, Apex Legends, Fighting Games

Retired gamer, but still a member of: .:. SSKCLAN .:.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Lijkt me toch niet meer iets pietluttig, maar een serieuze issue.
    Promotie maken is meestal ook meer verantwoordelijkheid, maar daar moet ook wat tegenover staan. En daar wordt nu een deel van niet gegeven.

Vakbond eens proberen?

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Idd, vakbond lijkt me hier de meest correcte stap.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    - vakbond
    - indien geen vakbond: advocaat
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    - vakbond
    - indien geen vakbond: advocaat
    Of aansluiten bij de vakbond, veel goedkoper ;p

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Aansluiten, uw juridisch advies krijgen, en vooral niet vergeten terug af te sluiten.
    Voor je het weet sta je 2 jaar verder, ben je 350 euro kwijt, en heb je verder geen enkele vraag gesteld.
    Dan wordt het ook een dure zaak.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Aansluiten, uw juridisch advies krijgen, en vooral niet vergeten terug af te sluiten.
    Voor je het weet sta je 2 jaar verder, ben je 350 euro kwijt, en heb je verder geen enkele vraag gesteld.
    Dan wordt het ook een dure zaak.
    wordt nog duurder indien je geen lid bent en men je niet helpt omdat je niet lang genoeg aangesloten was .

In heel wat sectoren kan je trouwens een syndicale premie van 145 euro krijgen per jaar lid.

Ben natuurlijk niet neutraal, maar qua kost/winst is een vakbond een van de beste verzekeringen.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Ik heb mij dit al altijd afgevraagd eigenlijk. Kan dat: je bent niet aangesloten bij een vakbond en raakt in de problemen met uw werkgever. Kan je u dan alsnog aansluiten en zullen ze u dan ook helpen? Of moet je effectief al lid zijn wanneer de problemen beginnen?

Edit: JPV heeft het antwoord al gegeven. Je moet dus een bepaalde tijd aangesloten zijn.
    Don't think you are, know you are...

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    wordt nog duurder indien je geen lid bent en men je niet helpt omdat je niet lang genoeg aangesloten was .
    Dan moet je hier niet als advies geven "-vakbond" zonder meer.
    Ben natuurlijk niet neutraal, maar qua kost/winst is een vakbond een van de beste verzekeringen.
    Als het een verzekering is dan zal TS dus niet naar de vakbond moeten stappen he, want hij is daar niet bij aangesloten en nu is het dus te laat.
    We gaan de verzekering toch niet oplichten he?

Ik heb ooit omdat een maat van mij bij het ABVV werkte mij daarbij aangesloten.
    Omdat ik hem soms eens een vraag stelde over loon en de solvabiliteit van een bedrijf, en die antwoordde hij dan tijdens zijn werkuren, zei hij dat ik best tochwel aansloot.
    2 jaar later was ik 350 euro armer. Daar ben ik dus mee gestopt.
    Dit waren de 2 duurste emails die ik in mijn leven ontvangen heb.
    Laatst gewijzigd door Five-seveN; 12 juni 2019 om 10:17

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Dan moet je hier niet als advies geven "-vakbond".

Als het een verzekering is dan zal TS dus niet naar de vakbond moeten stappen he, want hij is daar niet bij aangesloten en nu is het dus te laat.
    er staat toch nergens dat hij geen lid is van de vakbond?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85
    Ik heb ooit omdat een maat van mij bij het ABVV werkte mij daarbij aangesloten.
    Omdat ik hem soms eens een vraag stelde over loon, en die antwoordde hij dan tijdens zijn werkuren.
    2 jaar later was ik 350 euro armer. Daar ben ik dus mee gestopt.

Dan kan ik beter aan u advies vragen, jij plaatst dit gratis, en ook tijdens de werkuren.
    en ik heb hier al redelijk wat leden gemaakt
    Rosa Parks

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Wat me niet duidelijk is: wordt haar hier enkel de short lease "inloopwagen" geweigerd of ook op langere termijn de auto waar ze recht op heeft?
    Heeft ze al een definitieve wagen besteld?
    Zoja, wanneer wordt die geleverd?
    Zonee, wanneer mag ze bestellen?

Bedoel maar, indien die wagen mag besteld worden en de levertermijn is geen half jaar in de toekomst zou ik precies toch even wachten met vakbond en advocaten en dergelijke.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Anderson Bekijk bericht
    Ik heb mij dit al altijd afgevraagd eigenlijk. Kan dat: je bent niet aangesloten bij een vakbond en raakt in de problemen met uw werkgever. Kan je u dan alsnog aansluiten en zullen ze u dan ook helpen? Of moet je effectief al lid zijn wanneer de problemen beginnen?

Edit: JPV heeft het antwoord al gegeven. Je moet dus een bepaalde tijd aangesloten zijn.
    Daar bestaat geen algemene regel voor die in elke regio van het land geldt. Soms weigert men indien je niet aangesloten bent, soms vraagt men 12 of 6 maand lidgeld, soms helpt men.

Ik hanteerde het principe dat iedereen bij mij mondeling advies kon vragen tot een bepaald niveau. Wie een geschreven brief wou, moest lid zijn, wie een rechtzaak wou starten moest X maand lid zijn. Als het duidelijk was dat men die situatie niet kon voorzien, is lid zijn op moment van probleem voor mij voldoende, indien schrijnende gevallen (zwangeren die ontslagen worden, werkgever die geld aftroggelde van werknemer, ...) hielp ik zoveel als mogelijk.

Nu zit ik op een project waarbij we IEDEREEN helpen, lid of niet lid. En dat levert nog het meeste leden op .
    Rosa Parks

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    En net nog een zieltje bij gewonnen, zit met een aantal vragen waarbij de kost van bvb 1j lidmaatschap het me nu wel waard is én waarbij 2 onafhankelijke personen die me eigenlijk wél horen te kunnen helpen, gezegd hebben dat een vakbond me hopelijk wel kan helpen omdat mijn vragen te specifiek zijn.

Voordien ook nooit de nood gehad me aan te sluiten en heel veel zelf kunnen opzoeken en regelen. Maar ook dat kost tijd en energie, iets wat velen graag uitbesteden.

dee's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Wat me niet duidelijk is: wordt haar hier enkel de short lease "inloopwagen" geweigerd of ook op langere termijn de auto waar ze recht op heeft?
    Heeft ze al een definitieve wagen besteld?
    Zoja, wanneer wordt die geleverd?
    Zonee, wanneer mag ze bestellen?

Bedoel maar, indien die wagen mag besteld worden en de levertermijn is geen half jaar in de toekomst zou ik precies toch even wachten met vakbond en advocaten en dergelijke.
    Ik heb juist dezelfde vragen.
    Wat is nu concreet het probleem?
    Zoals ik het nu begrijp moet ze wachten op de levering van haar definitieve auto en krijgt ze geen vervang wagen.
    ( \_/ )
    (='.'=)
    (")_(")*

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    er staat toch nergens dat hij geen lid is van de vakbond?

en ik heb hier al redelijk wat leden gemaakt
    Zou wel straf zijn dat die lid is van de vakbond en daar tientallen euro’s aan uitgeeft, om dan hier opt forum te komen vragen wat moet ik doen.

Pagina 1 van 2 12 Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten