iTrader
    0

3de jaar Handel Wiskunde buis

Hi iedereen✌️
    Ik heb op mijn rapport voor het eindexamenperiode 2 totaalbuizen gehad. Wiskunde 40% en Bedrijfseconomie 48%. Bedrijfseconomie is een hoofdvak. Maar ik heb het gevoel dat ik dat zeker heb opgehaald (examen was afgelopen donderdag). Nu ben ik bang voor wiskunde. Krijg ik een A-attest met erdoor te zijn voor alles behalve wiskunde met een buis van 40%? De hoofdvakken zijn Bedrijfsec, Informatica (64%)Frans (60%) Engels (70%) en Nederlands (62%)

Mr.Fingers's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Als wiskunde geen hoofdvak is, is de kans dat je delibereert wordt op dat vak zeker bestaande, zeker als je totale punten wel goed zijn, en je zeker geen tekorten hebt op je hoofdvakken en geen tekorten op je andere vakken. Als wiskunde je enige tekort is op het einde van de rit, en dat tekort is niet te groot (40% is écht wel op het randje hoor), zou ik er me niet teveel zorgen in maken. Met wat pech heb je een vakantietaak aan je broek.
    Laatst gewijzigd door Mr.Fingers; 9 juni 2019 om 13:05

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Als wiskunde geen hoofdvak is, is de kans dat je delibereert wordt op dat vak zeker bestaande, zeker als je totale punten wel goed zijn, en je zeker geen tekorten hebt op je hoofdvakken en geen tekorten op je andere vakken. Als wiskunde je enige tekort is op het einde van de rit, en dat tekort is niet te groot (40% is écht wel op het randje hoor), zou ik er me niet teveel zorgen in maken. Met wat pech heb je een vakantietaak aan je broek.
    Wiskunde is altijd een hoofdvak!

NEOMATRIX's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BobbyF9 Bekijk bericht
    Hi iedereen✌️
    Ik heb op mijn rapport voor het eindexamenperiode 2 totaalbuizen gehad. Wiskunde 40% en Bedrijfseconomie 48%. Bedrijfseconomie is een hoofdvak. Maar ik heb het gevoel dat ik dat zeker heb opgehaald (examen was afgelopen donderdag). Nu ben ik bang voor wiskunde. Krijg ik een A-attest met erdoor te zijn voor alles behalve wiskunde met een buis van 40%? De hoofdvakken zijn Bedrijfsec, Informatica (64%)Frans (60%) Engels (70%) en Nederlands (62%)
    Ik denk dat niemand het beter kan zeggen dan je leerkrachten zelf. Op puntenwijs gekeken lijkt me dit een jaarbuis ja.
    Maar leerkrachten beoordelen niet alleen op resultaat, maar gaan zeker kijken naar je inzet en hoe je progressie doorheen het jaar is gelopen. Scoorde je heel slecht op wiskunde in 't eerste semester en scoor je nu hoger? Dan kan het zijn dat ze uw gaan delibireren om over te mogen met mss een goede begeleiding of opvolging.

iTrader
    0
    Hey

Ik was ook hierover aan het twijfelen of ik wel een A attest kan halen met een zware jaartekort voor wiskunde, maar gelukkig was het toch iets gestegen van 30% naar 41% (jaartotaal), toch voor de zekerheid had ik mijn leerkracht aangesproken van Nederlands (omdat zij echt heel veel weet van de school zelf en ik zag dat zij wel iets meer weet over de attesten enzo) en ze had tegen mij gezegd dat ik gedelibereerd zal worden voor wiskunde. Mijn jaartotaal voor Frans ligt nog steeds laag en ik weet zelf eigenlijk niet waarom want mijn punten zijn 20% gestegen (ik heb 53 als jaartotaal)? Maar ze zei ook dat als ik voor Frans toch zal dalen ik opnieuw hiervoor gedelibereerd zal worden omdat ze aan de “afspraken over de attesten” zich aan moeten houden, elke school heeft hun systeem vanaf wanneer je een A attest, B attest of C attest krijgt. Maar als je wel een buis hebt op je hoofdvak dan krijg je direct een B attest.

Dus in principe bij ons op school mag je max. 2 buizen halen op het einde van het jaar, als het er 3 worden (of hoofdvak) krijg je al een B attest.
    Dus je moet gewoon vragen aan een van je leerkrachten vanwaar je denkt dat die leerkracht het beste en meer weet over het systeem van de school, dan krijg je al je antwoorden op je vragen.

chronos's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Niemand kan u hiermee helpen, dat valt niet te voorspellen. Dat hangt letterlijk af van:
    - school tot school
    - wie gij als leerling waart: of ze de pik op u hadden, of ze u graag hadden,....

Een meisje in mijn klas had in het 5e jaar eco talen een C-attest voor een 47% op wiskunde. Ik ken mensen die ze op andere scholen hebben doorgelaten met 3 grote tekorten.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kuera Bekijk bericht
    Wiskunde is altijd een hoofdvak!
    Het doet me absoluut deugd dat ik dat niet eens moet komen posten. Had al de derde keer geweest dit jaar.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Maar derde jaar, dus denk gewoon een A-attest hoor. Vierde jaar had mogelijk B of C geweest als economie ook nog slecht is.

iTrader
    0
    Ik heb in het vijfde een B-attest gehaald omdat mijn wiskunde te slecht was. Is wel jaren een buisvak voor mij geweest omdat het me totaal niet interesseerde. Al mijn andere vakken waren wel goed. In het 3e denk ik niet dat ze daar moeilijk over gaan doen, maar in de toekomst kan dit wel voor problemen zorgen als je blijft buizen ieder jaar op dit vak.

Regels voor berichten