iTrader
    0

Ongewettigde afwezigheid jobstudent?

Hallo iedereen!

Ik heb een vraagje. Wat zijn de gevolgen van het niet-inleveren van een doktersattest na ziekte als jobstudent?

Ik ben onlangs ergens gaan werken als jobstudent met een contract van bepaalde duur (2 dagen). De eerste dag ben ik gaan werken, de tweede dag had ik me ziek gemeld door te bellen. Ik besloot niet naar de dokter te gaan omdat ik zelf aanvoelde dat het niet nodig was en dat ik wel gewoon kon uitzieken. Ook zag ik niets in mijn arbeidsovereenkomst staan dus dacht ik dat het niet nodig was.

Één dag later kreeg ik een e-mail van mijn werkgever waarin er mij gevraagd werd om zo snel mogelijk een medisch attest binnen te brengen. Ik beantwoordde deze mail met dezelfde redenering als hierboven vermeld (uitzieken en niets in het arbeidscontract). Hierop kreeg ik dan het antwoord dat het toch moet en dat ik mijn medisch attest moet komen binnen brengen. (Wat mij nu eigenlijk best wel logisch klinkt)

Maar ja, ik heb geen medisch attest en ik ben niet meer ziek. Ik ben er vrijwel van overtuigd dat mijn dokter me geen attest gaat voorschrijven voor een ziekte dat in het verleden plaatsvond. En als ze dat wel zou doen, is het toch een dixit-attest, of niet? Deze zijn toch ook niet geldig?

Kan het kwaad dat ik geen attest binnenbrengen kan? Moet ik nog eens duidelijk maken aan mijn werkgever dat ik geen attest kan binnenbrengen? Wat gaan de gevolgen zijn?

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Was het via interim of rechtstreeks? Als er niets in uw arbeidsovereenkomst met het bedrijf of de interim staat dat dit verplicht is hoef je er geen binnen te brengen

Je gaat gewoon niet betaald worden voor die dag. Ik neem aan dat je wel uw werkgever hebt verwittigt dat je niet ging komen?
    Piss off the easily pissed off.

iTrader
    0
    Geen interim, rechtstreeks bij hun. Ik had mijn werkgever ongeveer een halfuur voor de aanvang van mijn shift gebeld om mee te delen dat ik niet kon komen werken wegens ziekte.

NEOMATRIX's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Je bent een student. Maak je geen zorgen, ik heb ook eens in dergelijke situatie gezeten. Als student maakt het allemaal niets uit.
    Het ergste wat er kan gebeuren is ontslag maar dat betwijfel ik als je het hun zo uitlegd.

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pandito Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Geen interim, rechtstreeks bij hun. Ik had mijn werkgever ongeveer een halfuur voor de aanvang van mijn shift gebeld om mee te delen dat ik niet kon komen werken wegens ziekte.
    Tgoh, je gaat die dag sowieso niet uitbetaald krijgen en aangezien je slechts een half uur op voorhand hebt verwittigd (waardoor er waarschijnlijk moeilijk vervanging te vinden was indien nodig) betwijfel ik dat je daar nog moet aankloppen in de toekomst voor een job. Maar als er niets in uw arbeidsovereenkomst stond is een doktersbriefje niet verplicht.
    Piss off the easily pissed off.

Regels voor berichten