FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beryl Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Het is van oorsprong een gamesforum, dat er velen van ons in de IT gegaan zijn lijkt me een redelijk normale evolutie en IT is nu éénmaal een van de best verdienende sectoren geworden. Combineer dat met het feit dat succesverhalen uiteraard rapper gepost zullen worden en met het feit dat er hier ook wel een paar zullen liegen over hun loon of het op zijn minst wat verbloemen en je krijgt te zien wat je hier te zien krijgt qua lonen.
    Dat zegt men hier wel vaker maar daar zie ik de reden niet echt voor. Waarom zou iemand dat doen?

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Dat zegt men hier wel vaker maar daar zie ik de reden niet echt voor. Waarom zou iemand dat doen?
    Mensen liegen nu eenmaal over hoe succesvol ze zijn en hoeveel ze verdienen. In het echte leven en op forums.

Waarom voelen mensen de drang om op social media hun leven zoveel beter en interessanter voor te stellen dan het in werkelijkheid is. Ik denk dat het naïef is om te denken dat 9lives hiervan gevrijwaard zou zijn.

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Waarom trollt iemand op een forum?

Op reddit zie je wel meer andere niet-IT profielen voor wat het waard is.
    o/

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pelckie Bekijk bericht
    Ik moet het gaan geloven. Het zou kunnen natuurlijk al zal het eerder zijn dat die grootverdieners hier posten en de anderen niet echt.

Het klopt dat de zelfstandigen er niet bijzitten, maar ga jij mij nu vertellen dat hier ook weer enorm veel zelfstandigen zitten die ook tot de grootverdieners behoren?
    Op het forum heeft nog geen enkele grootverdiener zijn inkomen gepost denk ik.

Heb ooit eens 50 miljoen € cash zien betalen voor een beeldje, koper was een Zwitser die het met zijn helikopter kwam ophalen, mijn vader was diegene die het beeldje in de heli heeft gelegd. Spijtig genoeg was het beeldje niet van hem .

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pelckie Bekijk bericht
    Sommigen zullen inderdaad realistisch zijn, maar er wordt hier ook het een en ander opgeklopt.
    Verder valt het mij op dat hier vooral mensen posten die geluk hebben en een zeer goed betaalde job vast hebben gekregen.

Ik vraag mij echt af wat voor "zicht" de meesten hier op de arbeidsmarkt hebben want die is echt niet zo "rooskleurig" qua verloning als hier constant wordt aangegeven.

Wat die jobs betreft:
    Ik heb gewerkt bij 2 van de bedrijven die in jouw lijst staan + aan een Belgische unief.
    En mijn loon daar was echt niet zo exuberant als hier vaak aangegeven wordt.
    Als beginnend bio-ingenieur haal je echt niet wat hier vaak wordt aangehaald, maar zit je tussen de 2500 en 2700 bruto per maand.
    En ik ben geen bio-ir in de land en bosbouw. En neen: ook niet in de voeding (aangezien de voedingsindustrie gekend is als slechte betaler).

Pas op: ik verdien niet slecht, helemaal niet, maar wat ik hier soms lees als lonen voor beginners of mensen met 4-5 jaar ervaring... dat ben ik nog niet vaak tegengekomen. Zelfs niet in een aantal van de bedrijven die in jouw lijst staan.

Ik begin te begrijpen waarom veel HR afdelingen en recruitingsbedrijven constant klagen over de onrealistische verwachtingen van starters/juist afgestudeerden qua looneisen.

Dat is niet gewoon goed, maar heel goed, zeker de 5000 per maand netto.

Straks gaan er hier nog berichten komen dat er hier veel mensen zijn die 5-8 jaar werken en netto 4000 de maand hebben en dit normaal vinden?
    Komaan.

Voor de duidelijkheid: in België verdient maar 10% meer dan 2800 netto per maand.
    Slechts 5% verdient meer dan 3400 netto de maand.

Als ik dan sommige berichten hier lees dan zit 9lives hier vol met de 10% best verdienende inwoners van België!
    Reken daar dan nog bij dat het doelpubliek hier eerder 20-30 (misschien 40tigers) is en we zitten hier met een aantal mensen die behoren tot het summum van België !
    2500-2800 bruto als beginnend bio-ir bij een van bovenstaande bedrijven? Dan heb je jezelf ofwel héél slecht verkocht ofwel niet bij een van bovenstaande bedrijven gesolliciteerd. Ik had 5 jaar geleden als beginnend bio-ir bij een van bovenstaande een startloon van 3350 bruto, en dat heb ik laten staan omdat ik nog een beter voorstel had bij mijn huidige werkgever, ook een bedrijf in de sector van bovenstaande bedrijven. Startende masters in bovenstaande bedrijven met relevante expertise kunnen echt wel hoog mikken. En fyi, mijn brutoloon is op 5 jaar met 50% gestegen.

_ns_'s schermafbeelding
    iTrader
    107 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mike 90 Bekijk bericht
    2500-2800 bruto als beginnend bio-ir bij een van bovenstaande bedrijven? Dan heb je jezelf ofwel héél slecht verkocht ofwel niet bij een van bovenstaande bedrijven gesolliciteerd. Ik had 5 jaar geleden als beginnend bio-ir bij een van bovenstaande een startloon van 3350 bruto, en dat heb ik laten staan omdat ik nog een beter voorstel had bij mijn huidige werkgever, ook een bedrijf in de sector van bovenstaande bedrijven. Startende masters in bovenstaande bedrijven met relevante expertise kunnen echt wel hoog mikken. En fyi, mijn brutoloon is op 5 jaar met 50% gestegen.
    Don't feed the troll mensen .

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door contextbinder Bekijk bericht
    Op het forum heeft nog geen enkele grootverdiener zijn inkomen gepost denk ik.

Heb ooit eens 50 miljoen € cash zien betalen voor een beeldje, koper was een Zwitser die het met zijn helikopter kwam ophalen, mijn vader was diegene die het beeldje in de heli heeft gelegd. Spijtig genoeg was het beeldje niet van hem .
    Een kleine rekensom leert mij dat 50 miljoen cash tussen de 6800 kilogram (als het briefjes van 5 euro waren) en 112 kilogram (als het briefjes van 500 euro waren) weegt. Dit is dan nog zonder de rekkertjes die ge daar moet ronddoen en de plastic zakken waar ge dat moet insteken.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door parabellum Bekijk bericht
    Een kleine rekensom leert mij dat 50 miljoen cash tussen de 6800 kilogram (als het briefjes van 5 euro waren) en 112 kilogram (als het briefjes van 500 euro waren) weegt. Dit is dan nog zonder de rekkertjes die ge daar moet ronddoen en de plastic zakken waar ge dat moet insteken.
    Hij heeft lang staan kijken eh seg.

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _ns_ Bekijk bericht
    Don't feed the troll mensen .
    Je vraagt je soms toch af wat daar aan mankeert, hoe iemand zo veel energie kan steken in fantasietjes. Zou dat zijn als hij zijn pillen niet neemt of net als hij zijn pillen wel neemt?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    In elk geval hangt het binnen een sector (ook de "betere") ook nog sterk af van firma tot firma wat je kan verdienen. Je moet dus wat geluk hebben. Zo ooit bij J&J gesolliciteerd en daar gaven ze toch eerlijk toe dat ze moeite zouden hebben om beter te bieden dan mijn huidig pakket.

Dus zelfs met de juiste skills, juiste diploma's, in de juiste sector, de juiste rol etc... Je moet gewoon ook een stevige dosis geluk hebben om boven 5k netto uit te kunnen komen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door parabellum Bekijk bericht
    Idd, briefjes van 500 €, geld is vanuit het kasteel naar een kluis overgebracht - in een oude camionette Toyota . Daar heb je meteen de reden waarom er briefjes van 500 € bestaan. Het is riskant dit te posten omdat het snel als een fantasie wordt gezien. Dergelijke transacties zijn quasi enkel om geld wit te wassen.

|nfected's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DogFacedGod Bekijk bericht
    Waarom trollt iemand op een forum?

Op reddit zie je wel meer andere niet-IT profielen voor wat het waard is.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MadisonAv Bekijk bericht
    Uit de gouden kooi gestapt.
    Wat doe je nu als ik vragen mag?
    Ik heb een safari lodge in Kruger zuid afrika nu

Sent from my LYA-L09 using Tapatalk

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door |nfected Bekijk bericht
    Ik heb een safari lodge in Kruger zuid afrika nu

Sent from my LYA-L09 using Tapatalk
    Droomjob. In Kruger zelf, of 1 van de private reservaten?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SlashDotDash Bekijk bericht
    In elk geval hangt het binnen een sector (ook de "betere") ook nog sterk af van firma tot firma wat je kan verdienen. Je moet dus wat geluk hebben. Zo ooit bij J&J gesolliciteerd en daar gaven ze toch eerlijk toe dat ze moeite zouden hebben om beter te bieden dan mijn huidig pakket.

Dus zelfs met de juiste skills, juiste diploma's, in de juiste sector, de juiste rol etc... Je moet gewoon ook een stevige dosis geluk hebben om boven 5k netto uit te kunnen komen.
    Geluk speelt altijd en overal en rol, maar dat als meest doorslaggevende argument zetten om 5k netto of meer te verdienen, klopt ook niet.

Opleiding speelt hoe verder je geraakt, des te minder een echt doorslaggevende rol. Wat wel een rol speelt zijn skills, attitude, ervaring en vooral achievements en waar je die achievements hebt gehaald. Terecht of niet, 4 jaar overleven in het guerella-gebied dat AB Inbev is, staat hoger aangescheven dan pakweg 4 jaar in een gelijkaardige rol bij pakweg De Post; enkele jaren MBB staat hoger aangeschreven dan Big 4 en staat op zijn beurt dan weer hoger aangeschreven dan 4 jaar projectmatig werken bij pakweg Danone. Als je impact bij van die hoger aangeschreven bedrijven mee op je cv kan zetten, dan gaan de vervolgstappen typisch ook vlotter.

Daarnaast helpt mensen kennen uiteraard ook, al helpt dat vooral in het versnellen van het proces, eerder dan ik het voltooien van het proces. Een GM die je uit je vorig leven kent, zal je wellicht eerder binnen halen op een directie-functie, terwijl dat zonder die kennis mogelijks een jaar of 2-3 langer had kunnen duren, maar vanaf daar sta je terug op eigen pootjes.

Geluk mag je sowieso niet uit de rekening halen, maar 't is niet de doorslaggevende factor. Puur geluk gaat je eerder op individuele stappen goed uitkomen, maar niet doorheen je carrière.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Zag IT staan en dacht het even te delen

1. PERSONALIA
    Leeftijd: 23
    Opleiding: Bachelor Toegepaste Informatica
    Werkervaring (wat/hoelang) : 0
    Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend:Alleenstaand
    Aantal kinderen ten laste:/

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
    Arbeider/bediende/ambtenaar:Bediende
    Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?):Consultancy (PC200)
    Huidige functie:IT Consultant
    Functiebeschrijving:Middleware / fullstack development
    Anciënniteit:0
    Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief):38
    Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk:/
    Land waar je werkzaam bent: Enkel invullen indien je in het buitenland werkt./
    Plaats waar je werkzaam bent: (Stad/Provincie)oost-vlaanderen
    Verantwoordelijkheid over personeel:Neen

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
    Maand salaris (bruto):2100
    Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen):+-1900
    Nettovergoedingen: +- 280
    13e maand (volledig/gedeeltelijk):Volledig
    14e maand of winstuitkering:Geen idee
    GSM (eigen bijdrage)?:Ja, 12 euro
    Auto (VAA & Budget?):Ja, 140 euro
    Woon-werkverkeer vergoed?:
    Tankkaart:Ja
    Laptop (eigen bijdrage?):Ja, 6 euro
    Maaltijdcheques (eigen bijdrage?):/
    Ecocheques:Ja, 250euro
    Groepsverzekering:Ja
    Hospitalisatieverzekering: Ja
    Andere voordelen:Ongevallenverzekering

4. WERKOMSTANDIGHEDEN
    Afstand woon/werk in km's:Afhankelijk van klant/kantoor. Momenteel 35km enkel
    Afstand woon/werk in tijd:Afhankelijk van klant/kantoor & file. Momenteel 30-45' enkel
    Aantal wettelijke vakantiedagen:20
    Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering):7 (denk ik)
    Vakantiedagen (andere extra):
    Vrijheid om verlof te nemen:Ja
    Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?:
    Glijdende werkuren:Indien op kantoor, ja. Anders afhankelijk van klant
    Oproepbaar door werkgever?:/
    Stress?Deadlines etc
    Hoe vaak overuren te presteren?Afhankelijk van de deadlines
    Auto nodig voor het werk?Ja
    Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen:Ja
    Telewerk:Afhankelijk van klant, anders 1x per week

Pagina 84 van 111 Eerste ... 347480818283848586878894 ... Laatste

Regels voor berichten