iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    1. PERSONALIA
    Leeftijd: 27
    Opleiding: Master Economie
    Werkervaring (wat/hoelang) : 3 jaar
    Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand
    Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
    Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
    Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): Management Consultancy (Kleinere speler)
    Huidige functie: Strategy Consultant
    Functiebeschrijving: Bedrijven adviseren op strategisch niveau, co-facilitatie workshops (onder leiding van senior) + beperkt kwantitatief/kwalitatief onderzoek
    Anciënniteit: 2 jaar
    Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): 38 uur weinig overuren
    Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Dag
    Land waar je werkzaam bent: Enkel invullen indien je in het buitenland werkt.
    Plaats waar je werkzaam bent: (Stad/Provincie) Limburg
    Verantwoordelijkheid over personeel: Neen

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
    Maand salaris (bruto): 2750
    Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 1900
    Nettovergoedingen: 100
    13e maand (volledig/gedeeltelijk): Ja
    14e maand of winstuitkering:Neen
    GSM (eigen bijdrage)?: Ja
    Auto (VAA & Budget?): Ja, 15O
    Woon-werkverkeer vergoed?:
    Tankkaart: Ja
    Laptop (eigen bijdrage?): Ja
    Maaltijdcheques (eigen bijdrage?): Ja
    Ecocheques:Nee
    Groepsverzekering: Nee
    Hospitalisatieverzekering: Nee
    Andere voordelen:

4. WERKOMSTANDIGHEDEN
    Afstand woon/werk in km's:
    Afstand woon/werk in tijd: 1u
    Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
    Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering):
    Vakantiedagen (andere extra):
    Vrijheid om verlof te nemen: Ja
    Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?: 45
    Glijdende werkuren:
    Oproepbaar door werkgever?: Ja
    Stress? Medium
    Hoe vaak overuren te presteren? 1 keer week
    Auto nodig voor het werk? Ja
    Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Nee
    Telewerk: Ja

Benieuwd naar jullie mening. Heb het gevoel dat ik voor de sector misschien aan de lage kant zit?
    Laatst gewijzigd door Ontbijtkoek; 3 oktober 2019 om 13:56

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Hangt er van af of dat diploma master bachelor of secundair onderwijs is hé

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Terechte opmerking

Het gaat hier om een master.

Ik zou pas na 5 jaar senior kunnen worden dus nog 3 te gaan. De komende 3 jaar zou ik normaal telkens ongeveer 10% opslag krijgen.
    Maw jaar 3: 3000 bruto
    Jaar 4: 3300 bruto
    Jaar 5: 3650

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    1) ja, maar er is een stuk gewestelijk (check maar eens de laatste pagina van je belastingsbrief), daar kan een korting op geheven worden (is al eens gebeurd tussen 2007-2010)

2) dat is een korting op RSZ, dus federaal
    Soms vraagt ge u toch af waarom ge verder studeert eh .
    Ik zie elke maand 2k van mijn loon verdwijnen in een bodemloze put. Daar zit wel een salariswagen tussen, maar als die loon zou ziin is het gewoon NOG meer.
    Verder krijg ik geen verhoogd kindergeld, geen studietoelagen,... als alleenstaande vader.
    Een vriendin heeft geen diploma werkt 19h, gaat nog 8 uren bijklussen in het zwart en heeft bijna 1800€ netto per maand voor 27h werk, krijgt verhoogd kindergeld en studietoelagen voor de klein mannen. Ik neem aan dat ze gewoon NOG meer zal overhouden opt einde van de maand.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Legaal vergelijken met illegaal is nu ook niet echt correct hé, reken die 8 uur in het zwart er eens af hoeveel heeft ze dan nog?

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HUSKE Bekijk bericht
    Ik zie elke maand 2k van mijn loon verdwijnen in een bodemloze put. Daar zit wel een salariswagen tussen, maar als die loon zou ziin is het gewoon NOG meer.
    Verder krijg ik geen verhoogd kindergeld, geen studietoelagen,... als alleenstaande vader.
    je krijgt geen verhoogd kindergeld, omdat je nog altijd met je ex-partner de kinderen samen opvoedt. Studietoelagen kan je wel krijgen, uitsluitend afhankelijk van je eigen inkomen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HUSKE
    Een vriendin heeft geen diploma werkt 19h, gaat nog 8 uren bijklussen in het zwart en heeft bijna 1800€ netto per maand voor 27h werk, krijgt verhoogd kindergeld en studietoelagen voor de klein mannen. Ik neem aan dat ze gewoon NOG meer zal overhouden opt einde van de maand.
    Niemand die je tegenhoudt om haar aan te geven...

Je kan moeilijk van je tak maken als je weet dat ze zwartwerkt en er zelf niks aan wil doen, hé.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ontbijtkoek Bekijk bericht
    Terechte opmerking

Het gaat hier om een master.

Ik zou pas na 5 jaar senior kunnen worden dus nog 3 te gaan. De komende 3 jaar zou ik normaal telkens ongeveer 10% opslag krijgen.
    Maw jaar 3: 3000 bruto
    Jaar 4: 3300 bruto
    Jaar 5: 3650
    Als je zo een opslag mag verwachten, denk ik dat je niet slecht zit... Fout die velen maken is dat ze te hard focussen op de lonen als starters en niet waar ze pakweg 5 of 10j later kunnen staan

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Je kan je focussen op wat een ander heeft en daar "jaloers" op zijn. Of je kan ook het totaalplaatje zien. Zou je in haar schoenen willen staan? Onzekerheid, liegen en bedriegen,...
    Verder liegt ze of doet ze werk dat je zelf niet zou willen doen, geen diploma= laag loon. Met een legale deeltijdse dus ruwweg 1000 euro. Tenzij ze natuurlijk haar geld verdient met werken op de uren die niemand wil of in een job die niemand wil doen...

Neemt natuurlijk niet weg dat het verwerpelijk is dat ze bewust de wet omzeilt en voordelen casht waar ze geen recht op heeft. Maar zoals JPV al aangeeft: als het je zo tegen de borst stuit, kan je haar + werkgever in het zwart aangeven.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    je krijgt geen verhoogd kindergeld, omdat je nog altijd met je ex-partner de kinderen samen opvoedt. Studietoelagen kan je wel krijgen, uitsluitend afhankelijk van je eigen inkomen. Niemand die je tegenhoudt om haar aan te geven...

Je kan moeilijk van je tak maken als je weet dat ze zwartwerkt en er zelf niks aan wil doen, hé.
    Denk dat ze geen studietoelagen geven als je 70k+ per jaar verdient...
    We hebben co-ouderschap maar mijn zoon is bij mij gedomicilieerd.

Aangeven... Zo zit ik niet in elkaar. Daar zijn diensten voor verantwoordelijk om dat op te sporen/te ontdekken. Ik ga niemand zijn leven naar de botten helpen natuurlijk.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Denk dat ze geen studietoelagen geven als je 70k+ per jaar verdient...
    ok, dan verhogen we vanaf nu de belastingen met 5% voor wie meer dan 50k+ verdient en geven we iedereen boven de 50k+ studiebeurs, omdat hun inkomen te laag is.

(als je dat écht wil...)
    We hebben co-ouderschap maar mijn zoon is bij mij gedomicilieerd.
    als dat een raectie op het verhoogd kindergeld is: dat hangt niet af van domicilie.
    Aangeven... Zo zit ik niet in elkaar. Daar zijn diensten voor verantwoordelijk om dat op te sporen/te ontdekken. Ik ga niemand zijn leven naar de botten helpen natuurlijk.
    Die logica snap ik dus niet. Je vind het erg dat iemand zwartwerk doet, maar bent niet bereid om iemand aan te geven omdat dit zijn leven naar de botten zou helpen. Echter, belastingen betalen zodat speurders "die zijn leven naar de botten helpen" in jouw plaats, vind je niet erg. Waarom zou dat laatste minder erg zijn?
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Bv202's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    je krijgt geen verhoogd kindergeld, omdat je nog altijd met je ex-partner de kinderen samen opvoedt. Studietoelagen kan je wel krijgen, uitsluitend afhankelijk van je eigen inkomen. Niemand die je tegenhoudt om haar aan te geven...

Wordt er echt iets aan gedaan als je zwart werk aangeeft? In bepaalde sectoren (bv. bouw) is dat eerder regel dan uitzondering. De overheid weet dat goed genoeg.
    ...

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bv202 Bekijk bericht
    Wordt er echt iets aan gedaan als je zwart werk aangeeft? In bepaalde sectoren (bv. bouw) is dat eerder regel dan uitzondering. De overheid weet dat goed genoeg.
    Als er ernstige vermoedens zijn, ja. Algemene aangiftes van "mijn buur werkt in het zwart in de bouw", daar zijn ze niks mee aangezien de moeite dat ze moeten doen om dat te onderzoeken te groot is.

Aangiftes à la "Mr. X werkt op locatie Y voor opdrachtgever Z terwijl hij niet aangegeven is", zullen wel onderzocht worden, zeker als er sociale uitkeringen of leefloon in het spel is (tip: dien dan de klacht in bij de RVA/...). Dat ze niet meer dan dat kunnen doen is logisch, omdat de overheidscontrolediensten rond zwartwerk kampen met zwaar te kort aan personeel... contraproductieve besparingen bij de overheid.
    Rosa Parks

Tefal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat ze niet meer dan dat kunnen doen is logisch, omdat de overheidscontrolediensten rond zwartwerk kampen met zwaar te kort aan personeel... contraproductieve besparingen bij de overheid.
    Ik heb eens gelezen dat iedere zwartwerkcontroleur 200.000 euro opbrengt. Ik vermoed eerder een politieke keuze dan een besparing..

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Heb zo toch ook hand een straf verhaal waar de bevoegde dienst domweg vergeet of nalaat om tienduizenden euro's achterstallig belastinggeld te innen. Mensen worden eerst betrapt, dan beboet om dan uiteindelijk te laat te zijn met het innen (blijkbaar zijn daar strikte termijnen voor). Ongelooflijk eigenlijk.

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    ok, dan verhogen we vanaf nu de belastingen met 5% voor wie meer dan 50k+ verdient en geven we iedereen boven de 50k+ studiebeurs, omdat hun inkomen te laag is.

(als je dat écht wil...)
    als dat een raectie op het verhoogd kindergeld is: dat hangt niet af van domicilie.
    Die logica snap ik dus niet. Je vind het erg dat iemand zwartwerk doet, maar bent niet bereid om iemand aan te geven omdat dit zijn leven naar de botten zou helpen. Echter, belastingen betalen zodat speurders "die zijn leven naar de botten helpen" in jouw plaats, vind je niet erg. Waarom zou dat laatste minder erg zijn?
    Vind dat erg ja, maar natuurlijk neem ik geen actie. Ken er zelfs meerdere die bijklussen in het zwart, dat is zowat de gewoonte in Limburg...
    Ik betaal die belastingen ook niet vrijwillig eh. Zou nog wel mooi zijn om te kunnen kiezen waar je aan wilt bijdragen.

Maar ik vind iemand die 2000€ bruto, 250€ netto, gsm, auto enzo heeft en daar bovenop een federale werkbonus en binnenkort een Vlaamse jobkorting krijgt even erg. Want die verdient netto gezien geen kortingen meer op RSZ en bedrijfsvoorheffing. Die heeft genoeg.
    Het verschil met iemand die zuiver 2000€ bruto heeft is gigantisch in dit voorbeeld.
    Ik vind dat een pervers systeem. Daar moeten meer voorwaarden aan gekoppeld zijn.

Pagina 70 van 104 Eerste ... 206066676869707172737480 ... Laatste

Regels voor berichten