Pagina 64 van 78 Eerste ... 145460616263646566676874 ... Laatste
    Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BTS Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven

Als er echter tóch 100% van het maximum wettelijke pensioen kan ontvangen worden dan zou ik alle informatie verwelkomen die uitlegt hoe dit mogelijk is en hoe ik dit ook bij mijn werkgever kan geregeld krijgen.
    Er zijn sectoren en of bedrijven die dat doen.
    Bv de banksector (PC310) is het een 35 uren week. Chemie is het een 36 uren werk week, maar daar zijn er bedrijven die het nog verder verlagen.

Die werken ook allemaal voltijds. Ondanks ze minder werken als 38 uren, worden hun wel 38 uren betaald. Dus krijgen dan ook 100% pensioen, want ze dragen daar ook voor bij.

Ik denk dat JPV zijn werkgever, daar dan ook een regeling in heeft. 32 uur is dan wel veel, 34 uren ben ik zelf al wel tegengekomen.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 3 september 2019 om 12:12

Tiim's schermafbeelding
    iTrader
    20 (86%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cege Bekijk bericht
    Kan iemand zeggen wat een correct loon is voor een voetballer met 1 jaar ervaring...

Hangt er dus van af van wat, waar, wie, hoe, etc. De ene zal 500 euro per maand verdienen bij FC Prutsegem als keeper, een ander 10m/jaar bij Real...
    Neem dan een kleine tot middelgrote KMO.
    MACBOOK PRO: Intel core i7 - 4GB RAM - GeForce GT 650M
    DESKTOP PC: Intel Core i5 6600k@4.4Ghz - 16GB DDR4 2666 - Gigabyte GTX 1070 G1

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht

aanbod (buiten het brutoloon):
    - 4 dagen/week werken 8u/dag (maar telt als voltijds), 5e dag vrij beschikbaar voor bijberoep
    - beperkte thuiswerkmogelijkheden (momenteel 10 dagen/jaar, wordt nog uitgebreid)
    - maaltijdcheques 8 euro/dag
    - groepsverzekering van zo'n 7,5% brutoloon
    - terugbetaling woon werkverkeer, hospitalisatieverzekering, beperkte tussenkomst in tandplanverzekering
    - werkplaats Brussel, op 5 minuten wandelen van centraal station
    - grote vrijheid in zelf werk organiseren
    Dit krijg je toch niet verkocht? Spreekt elkaar keihard tegen.

Lijkt een beetje op de gekke voorstellen die ze me regelmatig op linkedin sturen.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    Dit krijg je toch niet verkocht? Spreekt elkaar keihard tegen.

Lijkt een beetje op de gekke voorstellen die ze me regelmatig op linkedin sturen.
    Misschien niet duidelijk uitgedrukt, maar met "grote vrijheid in zelf werk organiseren" bedoel ik dat je niet opgelegd wordt dat vandaag X af moet, daarna Y, ... Je kiest zelf wat je eerst/later wil doen (allez, natuurlijk heb je soms een verplicht iets, maar je hebt een grote vrijheid in keuze van hoe je iets aanpakt/prioriteiten BINNEN die uren.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    92 (99%)
    Nu JPV om een correct loon vraagt heb ik eens dezelfde vraag. Ik heb enkele keren samengezeten met een ander kantoor en ga volgende week donderdag voor een laatste gesprek waar ze een aanbod zullen doen. Momenteel heb ik volgende voorwaarden:

1. PERSONALIA
    Leeftijd: 30
    Opleiding: Prof. Bachelor Financiën en Verzekeringen
    Werkervaring (wat/hoelang) : ca. 7 jaar als allround verzekeringsmedewerker (zowel schade alsook polisbeheer) en 1 jaar gewerkt bij een bouwbedrijf om de verzekeringen te beheren
    Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: wettelijk samenwonend
    Aantal kinderen ten laste: 2

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
    Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
    Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): PC307, Verzekeringsmakelaar
    Huidige functie: Claims + (internal) Sales
    Functiebeschrijving: Zowel schadegevallen afhandelen alsook polisbeheer/verkoop/...
    Anciënniteit: 3j (bij dezelfde werkgever reeds eerder 4j anciënniteit, ben weggegaan om dan 1j bij het bouwbedrijf gaan werken en 3j geleden teruggekomen)
    Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): 39u
    Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: -
    Land waar je werkzaam bent: Enkel invullen indien je in het buitenland werkt.
    Plaats waar je werkzaam bent: (Stad/Provincie): Antwerpen
    Verantwoordelijkheid over personeel: Neen

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
    Maand salaris (bruto): 2600 EUR
    Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2.040 EUR (inc netto vergoedingen, exc maaltijdcheques)
    Nettovergoedingen: ^
    13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
    14e maand of winstuitkering: bonus (afhangend van de omzetgroei een 500 EUR tot 2.500 EUR niet-recurrente bonus, gemiddeld 1.500 EUR)
    GSM (eigen bijdrage)?: abonnement (geen toestel)
    Auto (VAA & Budget?): Skoda Superb
    Woon-werkverkeer vergoed?: -
    Tankkaart: Ja
    Laptop (eigen bijdrage?): Neen
    Maaltijdcheques (eigen bijdrage?): 7 EUR/dag
    Ecocheques: Neen
    Groepsverzekering: 100 EUR per maand (enkel WG, geen WN bijdrage)
    Hospitalisatieverzekering: Ja
    Andere voordelen: Verzekeringen zijn commissievrij + 1.500 EUR jaarlijkse FIP (flexible income plan) dat kan gestoken worden in bvb. aanvullend kinderbijslag, terugbetaling pensioensparen, terugbetalingen privé hospitalisatieverzekering, etc...

4. WERKOMSTANDIGHEDEN
    Afstand woon/werk in km's: 16km
    Afstand woon/werk in tijd: 25m 's morgens, 30m 's avonds
    Aantal wettelijke vakantiedagen: 22
    Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 6
    Vakantiedagen (andere extra): -
    Vrijheid om verlof te nemen: Ja
    Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?: 45u
    Glijdende werkuren: Neen
    Oproepbaar door werkgever?: Neen
    Stress? Weinig tot geen
    Hoe vaak overuren te presteren? Quasi nooit
    Auto nodig voor het werk? Zeer zelden
    Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
    Telewerk: Neen tenzij in noodgeval (gemiddeld 1d/jaar)
    De functie waarvoor ik een aanbod zal krijgen is Teammanager van de dienst Productie (sales/polisbeheer) voor de Ondernemingen. Tevens een verzekeringsmakelaar, zij het een groter kantoor, een kantoor met ca. 100 collega's in België, verspreid over enkele filialen, mijn huidige werkgever is een verzekeringsmakelaar met ca. 22 collega's. Ik zou leiding geven over ca. 8 collega's, na enkele maanden/jaar is de kans groot dat de dienst particulieren hieraan wordt toegevoegd en dan zou het team dat ik moet leiden uit 15 collega's bestaan.

Geen idee wat ik moet verwachten, gezien toch een grotere verantwoordelijkheid en betere functie, dus een aanzienlijke verbetering, al zou ik denken dat ze de gewoonlijk "[wat je nu verdient] x 1,1" zullen voorstellen...
    \0/

gumball4000's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Niet echt loon Gerelateerd, maar eerder qua functie.

Huidige werkgever:
    Begonnen als junior marketeer, na 6 maand gewone marketeer. Nu 2 jaar later ben ik verantwoordelijk voor de marketing van 1 van de twee grote selling units van het bedrijf. (Gecombineerd met mijn vorige marketing job waarbij ik ondersteunend was voor de andere selling unit)
    Alleen heb ik geen andere functie titel gekregen. Hoe duid ik die verandering het beste aan op mijn Linkedin profiel?

1. Binnen mijn huidige functie de job beschrijving aanpassen? => dit geeft naar toekomstige recruiters in mijn ogen niet aan dat ik gegroeid ben binnen de functie van marketeer.

2. Zelf op Linkedin nieuwe functie aanmaken in de trend “marketeer - afdeling xxx” (ook al ben ik binnen het bedrijf officieel nog steeds “simpele marketeer” zonder meer)

iTrader
    74 (93%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gumball4000 Bekijk bericht

Huidige werkgever:
    Begonnen als junior marketeer, na 6 maand gewone marketeer. Nu 2 jaar later ben ik verantwoordelijk voor de marketing van 1 van de twee grote selling units van het bedrijf. (Gecombineerd met mijn vorige marketing job waarbij ik ondersteunend was voor de andere selling unit)
    Alleen heb ik geen andere functie titel gekregen. Hoe duid ik die verandering het beste aan op mijn Linkedin profiel?

1. Binnen mijn huidige functie de job beschrijving aanpassen? => dit geeft naar toekomstige recruiters in mijn ogen niet aan dat ik gegroeid ben binnen de functie van marketeer.

2. Zelf op Linkedin nieuwe functie aanmaken in de trend “marketeer - afdeling xxx” (ook al ben ik binnen het bedrijf officieel nog steeds “simpele marketeer” zonder meer)
    Nieuwe functie aanmaken in de trend van Marketeer for xxx Business/services. Maar recruiters die headhunten op linkedin laten die zoekmachine ook in de tekst zoeken. Dus beide mogelijkheden kunnen wel werken.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tiim Bekijk bericht
    Neem dan een kleine tot middelgrote KMO.
    Hangt er dus van af van wat, waar, wie, hoe, etc.
    Je hebt nu enkel de waar gegeven, dus nog steeds veel te weinig info natuurlijk .

iTrader
    31 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Japser Bekijk bericht
    Hij legt het toch uit.

Ze moeten normaal aanwezig zijn gedurende 34.25u.
    Dus moeten ze maar 8.52 uur werken per dag in theorie (4 dagen). Echter geeft de werkgever nog wat extra dagen cadeau aan het personeel zodat ze uiteindelijk maar 32u effectief moeten werken.

U baas gaat toch nooit de uren verlagen van 38u naar 34u. Indien ge dat voor mekaar krijgt, chapeau!
    Ahh, natuurlijk! Ik had het verkeerd geïnterpreteerd, dank!

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gumball4000 Bekijk bericht

Huidige werkgever:

Nieuwe job aanmaken met zelfde titel en in uitleg verandering specifieren.

Zo heb ik bijvoorbeeld:

Job x - verantwoordelijkheden en taken x

dan daarna

Job x - verantwoordelijkheden BeNeLux en taken x

josilirios's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mooie aan linkedin zijn al die 'engineers' die nieteens over een ingenieursdiploma beschikken. Heb zelfs al mensen zonder hoger diploma als 'engineer' weten fungeren.
    En bij de mensen die dan echt gestudeerd hebben voor ingenieur staat er vaak nieteens ingenieur in de titel
    Cheer up, the worst is yet to come.

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door josilirios Bekijk bericht
    Mooie aan linkedin zijn al die 'engineers' die nieteens over een ingenieursdiploma beschikken. Heb zelfs al mensen zonder hoger diploma als 'engineer' weten fungeren.
    En bij de mensen die dan echt gestudeerd hebben voor ingenieur staat er vaak nieteens ingenieur in de titel
    1) Ingenieurs moeten in hun eigen taal die titel erop zetten.
    2) Als in iemands titel "engineer" staat wil die daar eigenlijk 9/10 niet mee zeggen dat die een ingenieur is.
    3) Er zijn wel degelijk functies die "engineeren" zonder dat je daarvoor een ingenieursdiploma nodig hebt. Talloze IT jobs maar ook in projecten, en bijvoorbeeld logistiek.
    4) Ingenieurs hebben niet het alleenrecht op de het woord engineer als dat niet verwijst naar een titel.

Eigenlijk laat je gewoon zien dat je niet goed snapt wat het verschil is tussen een titel, en een jobtitel.

Misschien ook gewoon eens het Engelse werkwoord "to engineer" opzoeken. Ben niet zo'n voorstander van al de ver-Engels-ing van jobtitels maar daar kan ik als mens niet veel aan doen.

josilirios's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    1) Ingenieurs moeten in hun eigen taal die titel erop zetten.
    2) Als in iemands titel "engineer" staat wil die daar eigenlijk 9/10 niet mee zeggen dat die een ingenieur is.
    3) Er zijn wel degelijk functies die "engineeren" zonder dat je daarvoor een ingenieursdiploma nodig hebt. Talloze IT jobs maar ook in projecten, en bijvoorbeeld logistiek.
    4) Ingenieurs hebben niet het alleenrecht op de het woord engineer als dat niet verwijst naar een titel.

Eigenlijk laat je gewoon zien dat je niet goed snapt wat het verschil is tussen een titel, en een jobtitel.

Misschien ook gewoon eens het Engelse werkwoord "to engineer" opzoeken. Ben niet zo'n voorstander van al de ver-Engels-ing van jobtitels maar daar kan ik als mens niet veel aan doen.
    Eerder dat ik de wildgroei aan kansloze functietitels niet goed snap, maar dat terzijde.
    Dat een 'sales engineer' een bestaansreden moet hebben als hij tijdens zijn verkoopspraatje letterlijk komt zeggen dat hij voor de meer technische dingen eerst raad moet vragen aan zijn technische mannen.
    Nja, 'to engineer' is dat dan zeker?
    Cheer up, the worst is yet to come.

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door josilirios Bekijk bericht
    Eerder dat ik de wildgroei aan kansloze functietitels niet goed snap, maar dat terzijde.
    Dat een 'sales engineer' een bestaansreden moet hebben als hij tijdens zijn verkoopspraatje letterlijk komt zeggen dat hij voor de meer technische dingen eerst raad moet vragen aan zijn technische mannen.
    Nja, 'to engineer' is dat dan zeker?
    Maar ik ben het volledig met je eens dat de kuisvrouw niet de facility cleaning and maintenance manager moet noemen hoor.

Maar de titel engineer slaagt wel degelijk op veel maar dan "Ik ben een ingenieur", eigenlijk hebben die twee zelfs niets met elkaar te maken, zo kan het perfect dat uw titel "Ir. Software Engineer" is...

iTrader
    0
    Tja ik heb ook heel hard gewerkt om mezelf Engineer te kunnen noemen, beetje bizar als je dan ziet dat in de bedrijfswereld iedereen (ook zonder enig diploma) zichzelf engineer noemt of engineer genoemd wordt.
    Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you’re still retarded.

Pagina 64 van 78 Eerste ... 145460616263646566676874 ... Laatste

Regels voor berichten