iTrader
    0
    Niet alle comments in detail gelezen.
    Maar begrijp ik dit nu goed dat als een bedrijf leasing wagens geeft die zuiver voor woon-werk verkeer (dus niet klanten) en privé verkeer zal gebruikt worden, deze eigenlijk niet als kost ingegeven kan worden door het bedrijf?
    Want zo rijden er toch gigantisch veel auto's rond vermoed ik.

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Niet alle comments in detail gelezen.
    Maar begrijp ik dit nu goed dat als een bedrijf leasing wagens geeft die zuiver voor woon-werk verkeer (dus niet klanten) en privé verkeer zal gebruikt worden, deze eigenlijk niet als kost ingegeven kan worden door het bedrijf?
    Want zo rijden er toch gigantisch veel auto's rond vermoed ik.
    Zijt maar zeker.

Vorige werkgever reden er bij ons op de dienst ook zo rond met een salariswagen, die ze in de praktijk totaal niet nodig hadden voor de werkgever.
    Maar is makkelijk aan te tonen in theorie. Waren dan meestal ook functies, met glijdende uren en die zogezegd op verplaatsing moesten intern op de site voor vergaderingen. Terwijl dat die op het bedrijf bleven en misschien is 1 keer per jaar op zending moesten.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 10 augustus 2019 om 16:58

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk bericht
    Het komt beter over dat er enkel fietsen zouden staan, dat klopt. Maar verre van iedereen komt met de fietst en omdat er geen openbaar vervoer is komt de meeste mensen met eigen auto. Het zou dan beter staan, dat de parking vol zou staan met hybrids.
    Wij krijgen nog steeds fietst vergoeding als je een lease fiets pakt van het plan. Voor de werkgever is dit een nul operatie als je de berekening ziet. Hij betaald nu enkel meer fietstvergoeding, omdat het aandeel fietster wel is gestegen, dus in dat opzich komt het wel duurder uit voor hem.

Bij arcelormetal hebben ook mensen bedrijfswagen en dit in hun loonpakket, waarom zouden ze dan een slechter voorstel voor hun en de werknemers aan de rest van het personeel geven? Als ze toch zoveel bedrijfswagen mogen leasen als ze willen aan dezelfde voorwaarden.
    De tak van de werkgever is niet om te optimaliseren zodanig dat de werknemer maximaal over houdt.

De taak van de werkgever is om Volk te kunnen krijgen.

Wanneer hij voldoende Volk vindt dat komt voor die brutolonen. Waarom zou die zich dan de hommeles op het lijf halen om extra werk te hebben met de opvolging van al die wagens en die contracten.

Wanneer hij echter geen Volk kan. Inden, dan zal hij dat als een noodzakelijk kwaad zien.

Maar niets zo simpel als het voorzien van gewoon loon. Klaagt er voldoende volk dat zij de keuze van een bedrijfswagen willen en staat de vakbond daarachter dan zal dat komen. Is dat elk jaar maar 1ne bimmer die daar wat over komt 'zagen' dan is dat snel genegeerd en business as usual.

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    De tak van de werkgever is niet om te optimaliseren zodanig dat de werknemer maximaal over houdt.

De taak van de werkgever is om Volk te kunnen krijgen.

Wanneer hij voldoende Volk vindt dat komt voor die brutolonen. Waarom zou die zich dan de hommeles op het lijf halen om extra werk te hebben met de opvolging van al die wagens en die contracten.

Wanneer hij echter geen Volk kan. Inden, dan zal hij dat als een noodzakelijk kwaad zien.

Maar niets zo simpel als het voorzien van gewoon loon. Klaagt er voldoende volk dat zij de keuze van een bedrijfswagen willen en staat de vakbond daarachter dan zal dat komen. Is dat elk jaar maar 1ne bimmer die daar wat over komt 'zagen' dan is dat snel genegeerd en business as usual.
    Als je ziet naar onze opslagen de voorbijen jaren, zou het voor de werkgever veel voordeliger zijn geweest om dat te laten uitbetalen in een bedrijfswagen. Uiteindelijk gaat de werkgever de grootte winnaar in dit verhaal zijn, ik kan er gewoon van mee profiteren. Als bijvoorbeeld bij een onderhandeling dat zou geven, het zou direct goed gekeurd worden, het kost hem niets (als hij daarvoor loon in de plaats wilt) en is fiscaal interessanter voor hem. Terwijl dat hem nu van plan is om opslag te geven, wat hem geld gaat kosten en veel tijd om zaken waar uit te pluizen door de beperking van de IPA.

De werkgever heeft al veel bedrijfswagens, heeft al lang contracten met leasefirma's, er is zelf iemand in dienst die de opvolging doet. Hij zou de huidige tankkaart fiscaal kunnen geven zelfs. Het zou hem net veel minder moeite kosten, nu zit hem daar met zijn shuttle diensten, taxi contracten, woon-werk vergoedingen, onkostenvergoeding voor zending, ... Die zaken kan hem dan ook ineens laten vallen. Fiets lease plan had hem dan ook ineens laten vallen waar dat hij niks aan heeft en veel tijd had ingestoken.

Zoals ik zei al eerder zei is mobiliteit een hot topic bij ons, dus komt elke keer terug op tafel. Verschillende pistes, worden dan bezien en dat zijn dan ook weer allemaal zaken dat het voor hem duurder gaat uitkomen.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 10 augustus 2019 om 18:14

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik werk al 15 jaar in NL en daar doen ze niet aan salaris wagens, dus ze betalen mij een stevig netto loon.

Over de jaren veel aanbiedingen gekregen in BE, maar dat was meestal niet interessant genoeg wegens te groot verschil in loon of te ver van thuis.

Nu heb ik binnekort een gesprek met een bedrijf hier een beetje verder en nu is het opeens wel interessant natuurlijk als hun voorstel goed genoeg is.

Inleveren ga ik niet doen, want zij zijn vragende partij, niet ik.

In BE krijgt natuurlijk iedere IT-er een salaris wagen, dus ben nu op zoek naar iemand die me kan zeggen wat het equivalent van een auto en tankkaart is in nettoloon.

Ik wil minstens een auto van formaat mid size suv.

Bruto bedragen ben ik niet veel mee, want de loonkloof tussen BE en NL is veel te groot om daar ook nog eens rekening mee te houden.

Alvast bedankt.

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    Ik werk al 15 jaar in NL en daar doen ze niet aan salaris wagens, dus ze betalen mij een stevig netto loon.

Over de jaren veel aanbiedingen gekregen in BE, maar dat was meestal niet interessant genoeg wegens te groot verschil in loon of te ver van thuis.

Nu heb ik binnekort een gesprek met een bedrijf hier een beetje verder en nu is het opeens wel interessant natuurlijk als hun voorstel goed genoeg is.

In BE krijgt natuurlijk iedere IT-er een salaris wagen, dus ben nu op zoek naar iemand die me kan zeggen wat het equivalent van een auto en tankkaart is in nettoloon.

Bruto bedragen ben ik niet veel mee, want de loonkloof tussen BE en NL is veel te groot om daar ook nog eens rekening mee te houden.

Alvast bedankt.
    als je gewoon het netto verschil wil weten dan kijk je best gewoon eens naar prijzen op websites waarop je auto's kan leasen. (werkgevers met veel bedrijfswagens krijgen wel korting, maar hoeveel korting een werkgever krijgt maakt je als werknemer uiteindelijk weinig uit)

Maar uiteindelijk moet je ook eens denken aan wat het je zelf waard is. De meeste mensen die een bedrijfswagen hebben zouden nooit zelf de leaseprijs willen betalen die hun werkgever nu betaalt dus dan mag je in je vergelijking eigenlijk ook niet zoveel netto opofferen voor die auto.

iTrader
    0

Alvast bedankt.
    Reden waarom ik waarschijnlijk ook naar Nederland zal verhuizen. Net de consultancy ingestapt met 3000 bruto en wat vergoedingen bij en een dikke BMW of Mercedes. Had dan toch liever wat meer centjes gehad. Met die 32 ADV dagen heb je praktisch 2 maanden niets aan die salariswagen.

Als je een nieuwe wagen koopt, zit je al snel aan 500-600 EUR per maand netto. Je moet in Belgie dus al 1000 EUR bruto vragen om break-even te zijn. Maar uit eigen ervaring heb ik al gemerkt dat meeste werkgevers dan maar 400-500 EUR bruto bij willen geven, wat op 250 EUR netto komt.

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jhendrickx Bekijk bericht
    Met die 32 ADV dagen heb je praktisch 2 maanden niets aan die salariswagen.
    Toch ook ferm afhankelijk van je situatie. Ik heb mijn wagen even hard nodig in het weekend of tijdens verlof hoor.

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beryl Bekijk bericht
    als je gewoon het netto verschil wil weten dan kijk je best gewoon eens naar prijzen op websites waarop je auto's kan leasen. (werkgevers met veel bedrijfswagens krijgen wel korting, maar hoeveel korting een werkgever krijgt maakt je als werknemer uiteindelijk weinig uit)

Maar uiteindelijk moet je ook eens denken aan wat het je zelf waard is. De meeste mensen die een bedrijfswagen hebben zouden nooit zelf de leaseprijs willen betalen die hun werkgever nu betaalt dus dan mag je in je vergelijking eigenlijk ook niet zoveel netto opofferen voor die auto.
    Ik wil dan ook helemaal geen bmw of mercedes. Ik wil gewoon een gelijkwaardige auto zoals nu en voor de rest zo veel mogelijk loon.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jhendrickx Bekijk bericht
    Reden waarom ik waarschijnlijk ook naar Nederland zal verhuizen. Net de consultancy ingestapt met 3000 bruto en wat vergoedingen bij en een dikke BMW of Mercedes. Had dan toch liever wat meer centjes gehad. Met die 32 ADV dagen heb je praktisch 2 maanden niets aan die salariswagen.
    De auto wordt uiteraard gebruikt als gezinsauto op weekend en vakantie dagen. Zou nogal zot zijn anders.

Net eens gekeken op directlease.be. Voor mijn auto zou ik 570 euro moeten betalen, maar laten we eerlijk zijn. Dat kost mijn auto echt niet op maandbasis.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)

Net eens gekeken op directlease.be. Voor mijn auto zou ik 570 euro moeten betalen, maar laten we eerlijk zijn. Dat kost mijn auto echt niet op maandbasis.
    Onderschat de kost van een wagen niet.
    Nog maar simpel benzine, belastigen en onderhoud loopt al snel boven de 200€ per maand op. Tel daar dan nog eens de afschrijving bij op en je zit makkelijk aan 300€ per maand. En dan moet je nog niet gek doen.

Ga je met de wagen op reis dan loopt de kostprijs nog verder op.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    1 (100%)
    Bij ons rekenen ze 800 tco. En dan heb je nog niet zo zot veel. Bij 35k km per jaar is de benzine kost alleen al 150-200 euro van je maandelijks budget

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    A4 Avant, automatic met businesspack, 42k, of 879,99 TCO.

iTrader
    0

Alvast bedankt.
    IT en 15+ jaar ervaring = geen zorgen maken om je loon, dat is zodanig hoog dat je evengoed met een "dikke" wagen kan rondrijden

5-6K bruto + BMW 5 / Mercedes E + netto vergoedingen + bonus + hospitalisatie + maaltijdcheques + laptop + iphone + groepsverzekering 5-10% brutoloon

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    A4 Avant, automatic met businesspack, 42k, of 879,99 TCO.
    Soms een idee hoe de TCO wordt berekend en hoeveel % de aankoopprijs daarin vertegenwoordigd. Wordt er gerekend met catalogusprijs of effectieve prijs?

Master S's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Das hier precies den helft van de tijd het patser topic heb ik de indruk.
    Game PC: Intel i7-8700K @5GHz - Corsair Hydro H115i - Asus ROG Maximus X Formula - Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 3200MHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G - Samsung 860 EVO M.2 500GB SSD - Samsung 850 EVO 1TB SSD - Corsair HX750i - be quiet! Dark Base Pro 900 Black - Asus ROG Swift PG348Q G-SYNC monitor - Logitech Z623 2.1 - Corsair Strafe RGB MX Silent - Logitech G502 / Xbox One X 1TB / PS4 Pro 1TB / A/V: LG OLED55E6V - Yamaha YSP-2200 - Panasonic DP-UB820EFK 4K DV Blu-ray player
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pagina 53 van 56 Eerste ... 3434950515253545556 Laatste

Regels voor berichten