Pagina 32 van 68 Eerste ... 2228293031323334353642 ... Laatste
    Affinity's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Pre-sales zijn toch veel meer technisch dan sales gericht.

Bij ons maken die schema’s, BOM’s, die kennen alle nieuwe ontwikkelingen van de vendoren, ...

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Pas op zaken zoals blindpannen plaatsen, manuele manipulaties, werken in een stoompak, leidingen afdrainen en die zaken zijn toch geen zaken die zonder gevaar zijn. En dat zijn zaken die gebeuren door bedrijfsvoering.
    Als ik nu kijk bij ons, worden de meeste zaken dat je opnoemt gedaan door contractors.
    -Blinds steken, contractor.
    -manuele manipulaties, manipulaties van bedrijven in dienst altijd door operators.
    -stoompakken hebben wij zelfs niet. Zaken dat uitgestoomd worden gebeurt door contractors.
    -leidingen drainen gebeurt door contractors. Enkel LPG bij ons gebeurt door operators, maar dan spreken we over een klein deeltje.

Ik denk dat veel mensen geen beeld hebben wat operators precies allemaal doen (uiteraard is het wel dat operators vrij breed is, operator bij bedrijf A is anders als bedrijf B, daarom dat er ook veel varatie is op loonpakketten en eisen. ikzelf heb dan ook een lijstje waar ik niet graag aan de slag zou willen gaan als operator, heeft dan ook te maken met veiligheid en gezondheid).
    Maar ik ga hier nu ook niet zeggen dat er geen enkel gevaar is voor een operator, ver van. Ik heb wel eens de vraag gesteld bij een veiligheidsvergadering wat bij ons het gevaarlijkst is, waar de meeste ongevallen gebeuren en met het zwaarst letsel en het antwoord was toen woon-werk verkeer voor eigen personeel (met daar op nummer 1 de fiets). Toen ik de vraag stelde en nu enkel bezien op bedrijfsterrein, was het antwoord verkeer op de site (daarom dat ze de laatste jaren tot in het absurde regeltjes liggen te verzinnen voor verkeer op de site. Ze zetten dagelijks bewaking in om te staan flitsen als je 18km/u reed waar je 15km/u rijd mag je aan de kant en wordt je opgeschreven.)

Dat laatste is wel een sterke uitspraak vooral heel sympathiek van u. Maar weinig realistisch in de praktijk.
    Ik zie het absoluut niet gebeuren in de praktijk en zal ook nooit gebeuren, spijtig. Als ik ergens een lek zie bijvoorbeeld, dan maak ik een werkopdracht en zijn het hun wel die in pak de boel komen uitstomen en kuisen. Een ander contractor firma komt dan later de lek herstellen. Dat dan meestal voor een appel en een ei, vaak om dat die bedrijven ook niet onder die sectoren vallen is de controle veel minder streng.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 21 juli 2019 om 11:39

iTrader
    0
    Hoe zit het met de woningkost in Londen? Valt dat mee?
    Wel raar als Bachelor TI dat je in de sales werkt.
    De huur is significant hoger dan in Spanje, maar dat wist ik voor ik tekende. De mogelijkheden om van job te veranderen zijn daarnaast ook wel significant hoger. Hier zit ik vast aan 1 werkgever, en kan ik gewoon geen kant op wat wel tot frustraties kan leiden als je naar iets nieuwe opzoek bent. De voordelen van Londen op andere vlakken zoals carriere vooruitgang, uitgangsleven,... wegen ook nog goed door om de keuze makkelijker te maken.

En zoals andere al opmerkte, ik ben geen Sales maar pre-sales/sales engineer/Solution engineer (als het ding maar een naam heeft). Dat is iets wat overal door geschoolde it'ers wordt gedaan. Wij moeten het product technisch van binnen en vanbuiten kennen, demo's kunnen opzetten, configuratie doen, de klant uitleggen hoe ze het product kunnen integreren, mee denken met de architect, ....
    Iets wat je aan een sales persoon niet moet vragen, die gaat zeggen dat gaat, maar als de vraag komt hoe dat dan moet gebeuren hebben die zelden een antwoord klaar, en verwijzen ze naar ons.

Zoals Affinity zei, wij zijn technisch gericht met een sprankeltje sales. Iets wat ik zelf een pak leuker vind dan gewoon puur technisch werk. Steeds met andere klanten bezig zijn, nieuwe challenges, veel meer gevoel dat je iets verwezelijkt dan wat ik ervoor deed als integration consultant. De technische kant blijft er aan, maar dit vind ik persoonlijk een pak uitdagender en leuker, en het feit dat het een pak beter verdient helpt natuurlijk ook

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borgus Bekijk bericht
    De huur is significant hoger dan in Spanje, maar dat wist ik voor ik tekende. De mogelijkheden om van job te veranderen zijn daarnaast ook wel significant hoger. Hier zit ik vast aan 1 werkgever, en kan ik gewoon geen kant op wat wel tot frustraties kan leiden als je naar iets nieuwe opzoek bent. De voordelen van Londen op andere vlakken zoals carriere vooruitgang, uitgangsleven,... wegen ook nog goed door om de keuze makkelijker te maken.

En zoals andere al opmerkte, ik ben geen Sales maar pre-sales/sales engineer/Solution engineer (als het ding maar een naam heeft). Dat is iets wat overal door geschoolde it'ers wordt gedaan. Wij moeten het product technisch van binnen en vanbuiten kennen, demo's kunnen opzetten, configuratie doen, de klant uitleggen hoe ze het product kunnen integreren, mee denken met de architect, ....
    Iets wat je aan een sales persoon niet moet vragen, die gaat zeggen dat gaat, maar als de vraag komt hoe dat dan moet gebeuren hebben die zelden een antwoord klaar, en verwijzen ze naar ons.

Zoals Affinity zei, wij zijn technisch gericht met een sprankeltje sales. Iets wat ik zelf een pak leuker vind dan gewoon puur technisch werk. Steeds met andere klanten bezig zijn, nieuwe challenges, veel meer gevoel dat je iets verwezelijkt dan wat ik ervoor deed als integration consultant. De technische kant blijft er aan, maar dit vind ik persoonlijk een pak uitdagender en leuker, en het feit dat het een pak beter verdient helpt natuurlijk ook
    Ben momenteel één jaar aan de slag als consultant, maar ben aan het overwegen om de stap te maken naar sales engineer. Als student had ik ook sales jobs en mis dat wel.
    Enige tips voor moest ik de stap maken?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SSS95 Bekijk bericht
    Ben momenteel één jaar aan de slag als consultant, maar ben aan het overwegen om de stap te maken naar sales engineer. Als student had ik ook sales jobs en mis dat wel.
    Enige tips voor moest ik de stap maken?
    - Reken uw loon op uw base salary, niet met commissie. Je weet nooit hoeveel dat gaat zijn. Dus zorg dus je altijd genoeg base hebt om je kosten etc te dragen, zie die commissie echt als een extra.
    - Afhankelijk van waar je terecht komt, ga je veel of weinig tijd hebben voor technisch bij te scholen, hou daar rekening mee dat bij sommige werkgevers je dit bijna volledig in je eigen tijd gaat moeten doen. Waar je als consultant vaak kan bij leren terwijl je bezig bent op een opdracht. Als je met één specifiek product bezig bent ga je vaak minder tijd hebben om je verder te verdiepen in andere onderwerpen.
    - Snel leren uit je fouten en een product leren kennen is belangrijk, als je een trage leerling bent ga je hard afzien in je eerste maanden.
    - Assertief zijn, als je niet nee kunt zeggen of als je te graag alles wilt oplossen voor iedereen ga je ook je peren zien. Klanten en Sales willen de wereld, het is belangrijk te onthouden dat er grenzen zijn.
    - En als laatste, tegen een stootje kunnen. Sommige klanten gaan nooit tevreden zijn, wat je ook voor hen doet het gaat niet goed genoeg zijn. Ook bv klanten die in het verleden veel misserie met uw producten hebben gehad zijn vaak geen pretje om tegen te komen als Sales Engineer. Dat moet je echt van u af kunnen laten glijden en hun ontevredenheid niet persoonlijk nemen.

Ik zou niet snel terug richting consulting gaan, maanden bezig zijn op een project overuren maken, alles doen voor de klant, om dan je project in de vuilbak te zien gaan, nee dank u. Als Sales Engineer werk je ook hard voor projecten, werk je ook overuren, maar daar heb je al zeer snel door of het de moeite is of niet voor die klant. Je hebt afhankelijk van waar je werkt veel meer kleine projectjes/klanten waar altijd wel enkele wins in zitten, en die maken voor mij alle verloren tijd goed. 3/10 binnen halen op 3 maanden of 0/1 op een jaar. Dan heb ik snel gekozen waar ik voldoening uit haal.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borgus Bekijk bericht
    - Reken uw loon op uw base salary, niet met commissie. Je weet nooit hoeveel dat gaat zijn. Dus zorg dus je altijd genoeg base hebt om je kosten etc te dragen, zie die commissie echt als een extra.
    - Afhankelijk van waar je terecht komt, ga je veel of weinig tijd hebben voor technisch bij te scholen, hou daar rekening mee dat bij sommige werkgevers je dit bijna volledig in je eigen tijd gaat moeten doen. Waar je als consultant vaak kan bij leren terwijl je bezig bent op een opdracht. Als je met één specifiek product bezig bent ga je vaak minder tijd hebben om je verder te verdiepen in andere onderwerpen.
    - Snel leren uit je fouten en een product leren kennen is belangrijk, als je een trage leerling bent ga je hard afzien in je eerste maanden.
    - Assertief zijn, als je niet nee kunt zeggen of als je te graag alles wilt oplossen voor iedereen ga je ook je peren zien. Klanten en Sales willen de wereld, het is belangrijk te onthouden dat er grenzen zijn.
    - En als laatste, tegen een stootje kunnen. Sommige klanten gaan nooit tevreden zijn, wat je ook voor hen doet het gaat niet goed genoeg zijn. Ook bv klanten die in het verleden veel misserie met uw producten hebben gehad zijn vaak geen pretje om tegen te komen als Sales Engineer. Dat moet je echt van u af kunnen laten glijden en hun ontevredenheid niet persoonlijk nemen.

Ik zou niet snel terug richting consulting gaan, maanden bezig zijn op een project overuren maken, alles doen voor de klant, om dan je project in de vuilbak te zien gaan, nee dank u. Als Sales Engineer werk je ook hard voor projecten, werk je ook overuren, maar daar heb je al zeer snel door of het de moeite is of niet voor die klant. Je hebt afhankelijk van waar je werkt veel meer kleine projectjes/klanten waar altijd wel enkele wins in zitten, en die maken voor mij alle verloren tijd goed. 3/10 binnen halen op 3 maanden of 0/1 op een jaar. Dan heb ik snel gekozen waar ik voldoening uit haal.

Dankjewel
    Zeker het laatste dat je zegt, ondanks ik het graag doe haal ik geen voldoening uit mijn job momenteel.

iTrader
    11 (92%)
    Na lang meegekeken te hebben, post ik nu ook mijn huidige pakket.
    Het is niks speciaals in vergelijking met de voorbeelden die hier passeren.

Ik kan wel zeggen dat ik denk dat mijn loon wel aanzienlijk wat hoger mag liggen.
    Nu ik moet dit jaren nog wel enkele stevige projecten afronden en dan zal er toch eens gepraat moeten worden.

Dit jaar is er + € 200 bruto en de bedrijfswagen bij gekomen.

Vragen/opmerkingen: ik hoor het graag.

1. PERSONALIA
    Leeftijd: 33
    Opleiding: professionele bachelor
    Werkervaring (wat/hoelang) : 8 jaar – 2,5 jaar in huidige functie
    Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: alleenstaande
    Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
    Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
    Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): PC200
    Huidige functie: theorie 50% Facility Manager + 50 % ICT- werkelijkheid: 10-20% facility manager + 80-90% ICT
    Functiebeschrijving: beheer van gebouw en aanverwanten + ICT
    Anciënniteit: 2,5 jaar
    Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): 40u
    Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dagwerk
    Land waar je werkzaam bent: Enkel invullen indien je in het buitenland werkt.
    Plaats waar je werkzaam bent: (Stad/Provincie) Limburg
    Verantwoordelijkheid over personeel: nee

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
    Maand salaris (bruto): € 2200
    Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): € 1750
    Nettovergoedingen: NVT
    13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
    14e maand of winstuitkering:
    GSM (eigen bijdrage)?: Iphone 8, nee
    Auto (VAA & Budget?): Ja, Skoda Octavia Combi - € 116,52
    Woon-werkverkeer vergoed?:
    Tankkaart: Ja, enkel België
    Laptop (eigen bijdrage?): ja, geen eigen bijdrage
    Maaltijdcheques (eigen bijdrage?): € 8, € 1,09
    Ecocheques: € 250
    Groepsverzekering:
    Hospitalisatieverzekering: ja
    Andere voordelen:

4. WERKOMSTANDIGHEDEN
    Afstand woon/werk in km's: 35 km
    Afstand woon/werk in tijd: 30 – 45 min
    Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
    Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
    Vakantiedagen (andere extra):
    Vrijheid om verlof te nemen: ja
    Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?: 45-50u
    Glijdende werkuren: ja
    Oproepbaar door werkgever?: ja,
    Stress? ja
    Hoe vaak overuren te presteren? maandelijks
    Auto nodig voor het werk? ja
    Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja
    Telewerk: ja

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Wat bedoel je met aanzienlijk hoger? Op eerste zicht is daar wel iets van marge, maar hängt af van uw interpretatie.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dario Bekijk bericht

Dit jaar is er + € 200 bruto en de bedrijfswagen bij gekomen.

Vragen/opmerkingen: ik hoor het graag.
    Misschien dat ik uw functie wat overschat. Maar toch als je het volledige beheer van de faciliteiten en de IT doet dan wordt je toch serieus te weinig betaald hoor.

Vorig jaar zeker. 2000€ bruto zonder wagen is echt wel heel weinig. En nu nog altijd echt wel laag hoor. Heb je een idee van soortgelijke functies in andere bedrijven wat daar het loon is?
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Nog eens updaten na mijn evaluatie in Mei ( getallen zijn in euro. En als je dat wil kunnen plaatsen binnen de noorse context --> https://www.ssb.no/97014/median-innt...ngstype.kroner (median lonen)

1. PERSONALIA
    Leeftijd: 35
    Opleiding: Burgerlijk ir. CW
    Werkervaring (wat/hoelang) : 11 jaar ( ~2 jaar in Belgie, ~8 jaar in Noorwegen)
    Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Samenwonend
    Aantal kinderen ten laste: 2

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
    Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
    Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): IT Service provider
    Huidige functie: 'Senior Systemkonsulent' ( storage en backup, vooral storage)
    Functiebeschrijving: Verantwoordelijk voor ons STaaS platform en alle random storage opdrachten die binnenkomen. Troubleshooting, firmware upgrades tot migraties en nieuwe installaties.
    Anciënniteit: 3 jaar
    Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): 37,5 ( 37,5 effectief normaal gezien)
    Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dagwerk
    Land waar je werkzaam bent: Enkel invullen indien je in het buitenland werkt. Noorwegen
    Plaats waar je werkzaam bent: (Stad/Provincie) Oslo
    Verantwoordelijkheid over personeel: nope

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)

Ik ga dit een beetje aanpassen

Jaar salaris (bruto): ~72k ( was ~63k) basisloon + ~25k in andere zaken
    Jaar salaris (netto incl. nettovergoedingen): Ik schat dat dat zo'n 60k netto zal zijn dit jaar
    Andere zaken: Deze bedragen zijn bruto en komen dus in die 25k hier boven
    - 730 / week on call
    - 50% van de gefactureerde kost aan de klant voor uren buiten de werk uren. Dus als ik 5 uur in een weekend werk voor 300 euro/uur dan wordt dat 5* 150 euro voor mij.
    - 8% van de prijs van een normale install. Dus eg. klant betaalt voor Backup as a service waarbij 3k installatie kost, ik doe die install, ik krijg 240 euro. Dat wordt 16% wanneer mijn totale som van dat soort zaken over 75k gaat.
    - betaalde overuren voor interne zaken.
    - uren dat we gewoon zaken controleren tijdens de on-call worden nu ook betaald en zijn niet meer ingebrepen in die 730 euro

13e maand (volledig/gedeeltelijk): N/A
    14e maand of winstuitkering: N/A
    GSM (eigen bijdrage)?: Ja
    Auto (VAA & Budget?): Nee
    Woon-werkverkeer vergoed?: Nee
    Tankkaart: Nee
    Laptop (eigen bijdrage?): Ja
    Maaltijdcheques (eigen bijdrage?): Nee
    Ecocheques: Nee
    Groepsverzekering: N/A
    Hospitalisatieverzekering: Iets in die aard ja
    Andere voordelen: Al mijn overuren worden betaaldn en/of kunnen opgenomen worden, dat is blijkbaar al een voordeel tegenwoordig

4. WERKOMSTANDIGHEDEN
    Afstand woon/werk in km's: 60km
    Afstand woon/werk in tijd: 50 min heen, 70 min terug
    Aantal wettelijke vakantiedagen: 25
    Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): /
    Vakantiedagen (andere extra): WErk 8 uur op een dag ip 7,5 dat is een half uur recup, etc Ik heb ondertussen 10 dagen van vorig jaar + 80 uren recup
    Vrijheid om verlof te nemen: Geen probleem, alleen wat coordinatie in de zomer zodat er altijd wel iemand is voor elk type mogelijks probleem.
    Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?: ~50 met verplaatsing in begrepen in een gewone week, maar dat kan kan pieken naar 70 als er ergens een groot probleem is.
    Glijdende werkuren: jep, kernuren tussen 9 en 15, ik werk normaal gezien 8-16
    Oproepbaar door werkgever?: In theorie enkel in de week on-call, in praktijk ben ik voor sommige zaken de enige die er iets van kent en ben ik niet altijd goed in het negeren van mijn telefoon. Al zal er niemand iets op zeggen als ik niet oppak.
    Stress? Soms
    Hoe vaak overuren te presteren? Moeten? Bijna nooit. Doen omdat het betaald wordt? +/- elke week.
    Auto nodig voor het werk? Ja, maar we hebben een bedrijfsprius die we daarvoor kunnen gebruiken
    Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
    Telewerk: Elke vrijdag en indien nodig.
    Laatst gewijzigd door zarathustra; 23 juli 2019 om 08:23
    *** Also sprach Zarathustra ***

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Jaar salaris (bruto): ~72k ( was ~63k) basisloon + ~25k in andere zaken
    Jaar salaris (netto incl. nettovergoedingen): Ik schat dat dat zo'n 60k netto zal zijn dit jaar
    - 730 / week on call
    - 50% van de gefactureerde kost aan de klant voor uren buiten de werk uren. Dus als ik 5 uur in een weekend werk voor 300 euro/uur dan wordt dat 5* 150 euro voor mij.
    - 8% van de prijs van een normale install. Dus eg. klant betaalt voor Backup as a service waarbij 3k installatie kost, ik die die install, ik krijg 240 euro. Dat wordt 16% wanneer mijn totale som van dat soort zaken over 75k gaat.
    - uren dat we gewoon zaken controleren tijdens de on-call worden nu ook betaald en zijn niet meer ingebrepen in die 730 euro
    Dat is dan toch mooi verdiend (+- het dubbel van de mediaan, als ik die tabel juist interpreteer?)? Ik wist niet dat IT daar zo goed betaald werd

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Dat is dan toch mooi verdiend (+- het dubbel van de mediaan, als ik die tabel juist interpreteer?)? Ik wist niet dat IT daar zo goed betaald werd
    Ik heb een paar maanden terug zo eens de grafieken gezien van de loonsverdeling en ik denk dat ~40% van de bevolking tussen de 40-55k bruto zit. dan 20% in het balkje daarbovven en het balkje er onder. Ik zat ( net) in het balke daar boven. Dus ja ik verdien goed. Maar mijn basis loon is 'ok', het is door al die extra zaken die er bijkomen dat het heel goed wordt. Maar dat is dan wel migratie doen in het weekend, een upgrade van 23 tot 04, etc Ik heb er geen probleem mee omdat het betaald wordt, ik zou dat niet doen voor gewoon een OK loon ( en een reputatie opbouwen van nooit nee zeggen helpt ook wel, maar dat is ook enkel omdat ik weet dat men probeert om geen onredelijke dingen te vragen)

iTrader
    11 (92%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Wat bedoel je met aanzienlijk hoger? Op eerste zicht is daar wel iets van marge, maar hängt af van uw interpretatie.
    Ik had toch gedacht om richting de € 2700 proberen te gaan. Zeker met hetgene wat er van mij verwacht wordt. Intern zijn ze wel aan het kijken om de lonen wat meer marktconform te maken.
    Zie ook onderstaande opmerking van MrKendl54.

Misschien dat ik uw functie wat overschat. Maar toch als je het volledige beheer van de faciliteiten en de IT doet dan wordt je toch serieus te weinig betaald hoor.

Vorig jaar zeker. 2000€ bruto zonder wagen is echt wel heel weinig. En nu nog altijd echt wel laag hoor. Heb je een idee van soortgelijke functies in andere bedrijven wat daar het loon is?
    De 2000 € bruto was inderdaad zeer weinig. Maar ik heb een jaar gezocht naar werk, dus op een gegeven moment kon ik niet echt kieskeurig zijn.
    Het is ook zo dat de laatste maanden mijn takenpakket merkelijk zwaarder geworden is.
    Je overschat mijn functie zeker niet.

Voor dat ik hier aan de slag was is er nooit veel geïnvesteerd in het facilitaire met als gevolg dat er nu een hele hoop zaken aangepakt moeten worden.

ICT - ongeveer een 100tal gebruikers op 3 locaties (Limburg - 80%, Oost-Vlaanderen - 15% & Henegouwen - 5%).
    Het ICT verhaal gaat dan van kleine probleempjes oplossen, interne projecten & externe projecten..
    Er is voorzien dat ik 50% van mijn tijd aan ICT mag spenderen en andere collega 10% en dan hebben we nog een externe partner.
    Eind vorige week stonden er nog een 150 tickets open. Dus is niet dat we het helemaal onder controle hebben.

Inv's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    - 730 / week on call
    - 8% van de prijs van een normale install. Dus eg. klant betaalt voor Backup as a service waarbij 3k installatie kost, ik doe die install, ik krijg 240 euro. Dat wordt 16% wanneer mijn totale som van dat soort zaken over 75k gaat.
    .
    Amai, zo een regelingen heb ik nog nooit gezien. Is die 50% van de gefactureerde kost buiten de werkuren dan in plaats van recup of komt die er ook nog eens bij?
    Bij ons is standby regeling als volgt:
    - Uren na 18u zijn 150%
    - Uren na 22u zijn 200%
    - Uren op zaterdag 150%
    - Uren op zon- en feestdag 200%

Wordt dus uitbetaald in recup + een vaste weekvergoeding (ik denk ~180 netto).
    Moet wel zeggen dat wij een relatief rustige standby hebben, heb al veel weken gehad dat ik niks binnenkrijg.

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Inv Bekijk bericht
    Amai, zo een regelingen heb ik nog nooit gezien. Is die 50% van de gefactureerde kost buiten de werkuren dan in plaats van recup of komt die er ook nog eens bij?
    Bij ons is standby regeling als volgt:
    - Uren na 18u zijn 150%
    - Uren na 22u zijn 200%
    - Uren op zaterdag 150%
    - Uren op zon- en feestdag 200%

Wordt dus uitbetaald in recup + een vaste weekvergoeding (ik denk ~180 netto).
    Moet wel zeggen dat wij een relatief rustige standby hebben, heb al veel weken gehad dat ik niks binnenkrijg.
    Ik heb eigenlijk 3 soorten overuren als ik er bij nadenk

a) Ik ben om een of andere reden om 7 uur op het werk en vertrek pas om 16 uur, dus heb 8,5 uur gewerkt ( + 30min lunch), dat is 1 uur meer dan normaal dus dat is 1 uur recup.
    b) Ik ben om 8 uur op het werk maar moet een upgrade doen op een intern systeem en ben op het werk tot 19:00, dan is dat 16-17 recup en 17-19 overuren aan 150% ( in andere situaties, 17-21 is 150%, 21-07 is 200% ditto weekends enzo)
    c) ik moet werken voor een klant buiten de uren, dan moet die betalen aan 150 of 200% ( zelfde regime als hier boven) en die 50 of 100% extra worden naar mij gerekend.

In onze standby moeten we wel al de services checken 2 maal op een weekdag en 3 maal op een weekenddag ( de ochtend check neemt al snel een dik uur in beslag), tot voorheen was dat inbegrepen in die 730 euro maar nu is dat dus type b overuren

Pagina 32 van 68 Eerste ... 2228293031323334353642 ... Laatste

Regels voor berichten