Pagina 3 van 58 Eerste 12345671353 ... Laatste

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DieG Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja, zoveel als gewenst. Binnenkort manama vennootschapsrecht
    Telewerk: mogelijk
    Aan welke universiteit ga je die manama vennootschapsrecht volgen? Ik stel u de vraag omdat ik zelf eveneens geïnteresseerd ben in een dergelijke opleiding. Eventueel een link naar de opleiding zou handig zijn. Bedankt alvast.

iTrader
    0
    Hopen voor jou dat die loonevolutie zo verder zet

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fredjeb Bekijk bericht
    Aan welke universiteit ga je die manama vennootschapsrecht volgen? Ik stel u de vraag omdat ik zelf eveneens geïnteresseerd ben in een dergelijke opleiding. Eventueel een link naar de opleiding zou handig zijn. Bedankt alvast.

KULeuven, campus Brussel

https://www.law.kuleuven.be/brussel/...wijs/manama_vr
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Tot en met 3e job is dat "zeer mooi" te noemen maar op zich niet exuberant, maar de progressie in die 4e job is wel echt ferm

Heb je daarvoor extra verantwoordelijkheden erbij genomen, is de aard van je job veranderd? Meer travel? Meer direct reports?
    Wat is eigenlijk je jobinhoud?
    De stap van middle management naar upper management geeft je overal wel de beste progressie, bij mij was dat ook meer dan 3k€ er bij en eerlijk gezegd, de job is veel aangenamer.
    Middle management vind ik echt de meeste pispaal jobs die er zijn, zowel van boven als onder u krijgt ge alle shit te verwerken

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ohm Bekijk bericht
    Eigenlijk wel zotjes die titels en bedragen dat je ziet passeren.
    En dat op een gameforum.

Tis iedereen gegund, daar niet van, maar het zijn nu ook geen lonen dat je verwacht van een stel "oude" gamers.
    Goh ik vind dat niet zo raar tbh en als ik zo in mijn vriendenkring kijk zijn mijn oude game vrienden ook veruit het meest ambitieus eigenlijk.
    Verschillende die een eigen bedrijf hebben opgericht (2 daarvan wel binnen de Cronos groep), een aantal anderen ook in hoge functies binnen multinationals.
    Als ik dat vergelijk met vrienden van de voetbal ofzo is dat toch een groot verschil

XA4's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Dat staat ook nergens en dat zal ook zo niet zijn. Dat extra loon komt ook deels voort uit gewoon meer bezig zijn voor uw werk. Tussen de lijnen dus meer werken.

8000€ bruto is niet meer de 9to5 waar er meer koffie gedronken wordt dan dat er gewerkt wordt.

Je zal ook zien dat de scholingsgraad hier hoog ligt. Procentueel veel hoger dan algemeen in België. En dat het hier op een game forum zo is, dat verbaast mij in feite allesbehalve. Het is hier anno 2019 ook al lang niet meer een gameforum alleen.
    38u staat nochtans hier: https://www.9lives.be/forum/werk-stu...=#post21807211

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door XA4 Bekijk bericht
    Dat zal zijn contract wel zijn
    Effectief zal wel wat meer zijn.

Met alle respect natuurlijk maar 35 jaar, geen hoger diploma, hoge functie, zeer hoog loon en maar 38h effectief werken. Dat zijn enkele zaken die toch niet echt samengaan.

Als dit effectief klopt dan is het echt net die één op de miljard waar we mee te maken hebben. Effectieve werkweek van 43h+ is al realistischer.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    3 (100%)
    Misschien toch even wat meer duiding.

Ik werk in een niche markt, waar ik van job 3 (bij marktleider werkte) naar job 4 (concurrent) gegaan ben.

Ik mag beide pollekes, en tonnen hout vast houden voor het feit waar ik sta vandaag, want idd. ik heb geen hoge school diploma etc.
    Maar ik ben hier geraakt door persoonlijke toewijding en helaas een negatieve impact op mijn sociaal leven, praktisch onbestaand.

Werk voor een Amerikaanse firma, en werk hoofdzakelijk met Azië.
    Dat zorgt ervoor dat ik vroeg begin, en soms op calls zit met US tot 22 - 23uur s'avond.

- Contractueel moet ik 38uren werken / 5 dagen per week.
    - Realiteit: Makkelijk 58 uren en 6 dagen per week
    - Ik werk met productie faciliteiten in Azie en klanten in het midden-oosten die ook al op zondag beginnen werken, dus mijn werkweek loopt meestal van Zondag tot vrijdag.
    - Ik manage een sales revenue van meer dan 20.000.000 euro en heb een eigen P&L

Ik reis 50-75% van mijn tijd, en daardoor zie ik mijn dochter en vrouw niet zo heel veel.

Bovendien kan mijn vrouw niet full-time werkern, omdat het simpelweg niet te combineren valt met mijn job.

Vorige week, feestdag, brugdag etc... ik zat op een vliegtuig...

Dan kan je zeggen: ik verdien ruim meer dan gemiddeld, maar ik kan de mensen die mijn professioneel leven willen op 1 hand tellen.

Ik kan je ook al vertellen, dit hou ik niet vol tot 65 jaar.
    Laatst gewijzigd door Necre0; 6 juni 2019 om 10:10
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Momenteel ben ik werkzaam als System Engineer en verdien ik +/- €3300 bruto waarbij ik ca. €2150 neto over hou.

Volgende week ga ik solliciteren bij een ander bedrijf.
    Wat is een goed antwoord als ze polsen naar mijn loonsverwachtingen?
    Vaak heb ik het gevoel dat ze hun aanbod baseren op je huidige verloning.

Ik zou liever hen zelf een aanbod willen zien doen alvorens ik mijn huidige loon meedeel.
    Op een sollicitatie staat het wel slecht als je je huidige verloning niet wilt meedelen geloof ik.

Hoe gaan jullie hiermee om?
    Ik antwoord meestal met: "het is de bedoeling om financieel een stap vooruit te zetten indien ik hier zou komen werken".

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Necre0 Bekijk bericht
    Dan kan je zeggen: ik verdien ruim meer dan gemiddeld, maar ik kan de mensen die mijn professioneel leven willen op 1 hand tellen.

Ik kan je ook al vertellen, dit hou ik niet vol tot 65 jaar.
    Hopelijk, als je het verstandig aanpakt ga je dat ook niet moeten doen natuurlijk.

Maar je hebt gelijk ik zou het er niet voor over hebben. Ik heb gekozen voor een job met minder reizen een paar maanden voor we kinderen kregen puur om er te kunnen zijn. Natuurlijk ik had ook niet de optie om dat soort bedragen te verdienen
    *** Also sprach Zarathustra ***

josilirios's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SilentDeath Bekijk bericht
    Momenteel ben ik werkzaam als System Engineer en verdien ik +/- €3300 bruto waarbij ik ca. €2150 neto over hou.

Ik zou liever hen zelf een aanbod willen zien doen alvorens ik mijn huidige loon meedeel.
    Op een sollicitatie staat het wel slecht als je je huidige verloning niet wilt meedelen geloof ik.

Ik antwoord meestal met: "het is de bedoeling om financieel een stap vooruit te zetten indien ik hier zou komen werken".
    En waarom zou je nieuwe werkgever je meer moeten betalen dan je huidige? Onderbouw dat en je hebt meteen een reden om meer te verdienen.
    Klinkt nogal hol als er iemand komt aankloppen die 'financieel een stap vooruit wil zetten'. Wordt je job uitdagender? Of ben je iemand die in hun ogen binnen 2 jaar ook bij hun gaat vertrekken om ergens anders 300 euro meer te verdienen?

Ik heb bij mijn eerste gesprekken die vraag wat ontweken en meer op secundaire arbeidsvoorwaarden ingegaan, maar eens ik een goed gevoel had bij het bedrijf ben ik er wel open in geweest.
    Zij hebben daar hun voorstel uiteindelijk op gebaseerd en daarna hebben we nog eens samengezeten om dit te bespreken en heb ik er nog wat bijgekregen + een opslag binnen 6 maand erbij onderhandeld.

Wordt vaak afgeraden om die opslag 'binnen 6 maand' mee te nemen maar had een zodanig goed gevoel bij de nieuwe werkgever dat ik die lijn niet zo hard wou maken en daar wel vertrouwen in had. Nu nog steeds trouwens.
    Cheer up, the worst is yet to come.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SilentDeath Bekijk bericht

Net zoals josilirios in het begin van zijn post zegt: kom met motivatie af waarom je meer zou moeten verdienen. Als je je loon geeft met een motivatie waarom het aan de lage kant is, moeten ze maar accepteren dat je eigenlijk op een stukje meer mikt. Doen ze dat niet? Nja verwacht dan maar dat het even moeilijk zal zijn om later opslag te scoren daar.

Er zijn een aantal situaties:
    • Op salaristools kom je een (veel) hoger bedrag uit voor je functie+ervaring --> Gewoon vermelden als je je eigen loon vertelt dat je eigenlijk weet dat je loon toch wat onder het gemiddelde ligt. En eventueel ook zeggen hoeveel het marktgemiddelde is.
    • Je komt hetzelfde uit --> Ofwel moet je content zijn met een kleine opslag, ofwel ga je serieus mogen aantonen waarom je beter bent dan de gemiddelde persoon met je profiel

Let wel op als je de vergelijking maakt met die tools. System engineer is een zeer brede term. De persoon die tientallen pc'tjes depaneert in een ziekenhuis is niet dezelfde soort system engineer die een heel datacenter onder zijn bevoegdheid heeft. En toch zullen ze vaak beiden zeggen dat ze "system engineer" zijn.

Daarnaast moet je ook niet vergeten dat dingen als de afstand tot het bedrijf, voordelen,... Ook uitgespeeld zullen worden als ze je een voorstel zullen doen. Als ITer hoor ik bijvoorbeeld vaak "Ja, ge werkt nu aan de kanten van brussel, elke dag file... Hier hebde da nie, dus ge kunt wel wa 100'en euro's minder verdienen zeker?" Op zo'n dingen moet je natuurlijk ook een antwoord hebben.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rekt Bekijk bericht
    De stap van middle management naar upper management geeft je overal wel de beste progressie, bij mij was dat ook meer dan 3k€ er bij en eerlijk gezegd, de job is veel aangenamer.
    Middle management vind ik echt de meeste pispaal jobs die er zijn, zowel van boven als onder u krijgt ge alle shit te verwerken
    Hier is mijn bruto loon ongeveer verdubbeld op 7 jaar. Eén werkgever maar wel een interne switch in 2015, sinds dan ook een wagen erbij. Gewoon uitvoerend werk, niks management

Ik doe ook zeker niet méér uren sinds 2012...

Om maar aan te geven dat je ook kan "groeien" bij 1 werkgever en zonder kaderfunctie.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Sure, maar dat is wel absoluut een uitzondering hoor. Zo kan je er geen tien voorleggen volgens mij.

En ik neem aan dat je niet in 2012 bent beginnen werken, anders had je al een hoog startersloon, of heb je een heel exclusieve opleiding genoten wat maakt dat je nu zo'n uniek profiel hebt dat het het geld waard is.

iTrader
    0
    Gewoon apotheker en doctoraat in 2012 behaald, wel de "juiste" sector. Wat ik vandaag doe is wel vrij uniek en combineert een aantal vaardigheden + kennis + ervaring die moeilijk te vinden is.

Pagina 3 van 58 Eerste 12345671353 ... Laatste

Regels voor berichten