Discussie: Wat is uw brutoloon? - Deel 9
-
19 november 2020, 15:08 #4381no votes
Met citaat reageren
-
-
19 november 2020, 15:26 #4382
Geen idee hoe dat gaat bij topvoetbal trouwens maar ik kan me best voorstellen dat men daar niet kijkt op ene miljoen meer of minder.no votesMet citaat reageren
-
19 november 2020, 15:50 #4383
- iTrader
- 0
- Mentioned
- 16 Post(s)
no votesMet citaat reageren
-
19 november 2020, 16:14 #4384
1. PERSONALIA
Leeftijd: 30
Opleiding: Bachelor Toegepaste Informatica, paar vakken niet afgewerkt
Werkervaring (wat/hoelang) : 2.5j
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0
2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): 200
Huidige functie: Software Developer
Functiebeschrijving: .NET Web Dev
Anciënniteit: 0
Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): 38
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Dagwerk
Plaats waar je werkzaam bent: (Stad/Provincie) West-Vlaanderen
Verantwoordelijkheid over personeel: Nee
3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 2000 => 2270 na iets meer dan een jaar, opslag niet gevraagd op 2e jaar wegens overweging ontslag
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 1500 => 1700
Nettovergoedingen:
13e maand (volledig/gedeeltelijk):
14e maand of winstuitkering:
GSM (eigen bijdrage)?: Ja + abbo, nee
Auto (VAA & Budget?): Nee
Woon-werkverkeer vergoed?: Ja, social abonnement
Tankkaart: Nee
Laptop (eigen bijdrage?): Nee
Maaltijdcheques (eigen bijdrage?): 8€/dag, 1€ eigen bijdrage
Ecocheques: Nee
Groepsverzekering: Ja 1€/dag
Hospitalisatieverzekering: Nee
Andere voordelen:
4. WERKOMSTANDIGHEDEN
Afstand woon/werk in km's:
Afstand woon/werk in tijd: 30 min openbaar vervoer
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 0
Vakantiedagen (andere extra): 0
Vrijheid om verlof te nemen: In overleg, niet alles samen
Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?: 5
Glijdende werkuren: Ja
Oproepbaar door werkgever?:
Stress? Nee
Hoe vaak overuren te presteren? Zelden weekend of overuren
Auto nodig voor het werk? Nee
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Nee
Telewerk: Nee
Had zelfs 1900 € bruto voorgesteld. Verhoogd geboden gekregen. Denk nu dat het iets te laag was (in begin en na opslag). Ontslag genomen begin dit jaar (voor covid-19). Weer op zoek sinds een maand. Hoeveel zou ik nu moeten vragen? Als ik kijk naar mediaan loon van iemand met 2 - 4 jaar in vlaams gewest, was dat 3300 € bruto in 2018 (https://bestat.statbel.fgov.be/besta...3-c63b30d73895). Met die info lijkt dat loon heel weinig natuurlijk.Laatst gewijzigd door TheCompleteMan; 20 november 2020 om 08:47 Reden: duidelijkheid verhogen
-
19 november 2020, 16:19 #4385
- iTrader
- 4 (100%)
- Mentioned
- 0 Post(s)
Waarom heb je je bachelor TI (vermoedelijk?) niet afgewerkt? Dat lijkt me niet zo'n slimme keuze...
Voor de rest ben je onderbetaald. Als .NET developer met 2.5j evaring kan je rond de 2500 bruto + auto krijgen.
Bovendien: geen telewerk, zelfs in COVID-tijden? Geen opleidingen?...no votesMet citaat reageren
-
19 november 2020, 16:27 #4386
Ja, was TI. Vond thesis en project iets te saai. Ik kreeg niet het gevoel dat ik iets nuttig aan het leren was. Ik nam ontslag voordat covid-19 volop verspreidde en telewerk normaal was.
-
19 november 2020, 16:30 #4387
- iTrader
- 4 (100%)
- Mentioned
- 0 Post(s)
Opnieuw, vreemde keuze. Dus vlak voor het afstuderen, na 2 jaar moeite doen, vond je het allemaal wat te saai en stopte je maar met je opleiding? Hoe leg je dat uit op een sollicitatiegesprek?
...no votesMet citaat reageren
-
19 november 2020, 16:44 #4388
Was eerder 3 jaar. Ik weet nu zelf ook niet meer goed waarom ik toen stoptte. Ik denk dat ik toen totaal geen zin meer had. Ik zeg op sollicitatiegesprekken dat ik het veel schrijfwerk vond en dat ik het niet meer wou doen. Ik denk soms om het te hervatten maar vraag me weer af of het waard zal zijn. Zou ik niet beter af zijn om in plaats daarvan meer gericht nieuwe technologiëen van mijn vak te leren. Dat lijkt me leuker en nuttiger.
-
19 november 2020, 16:58 #4389
- iTrader
- 12 (100%)
- Mentioned
- 0 Post(s)
Waarom heb je dan ontslag genomen en wat heb je dan afgelopen maanden gedaan? Zal ook wel een rol spelen in het vinden van een nieuwe job. 1900 euro netto+voordelen is echt geen slecht loon met 2,5j ervaringen. Ik zou niet vast pinnen op die 3300 bruto dat is al meer naar de hoge kant.
-
19 november 2020, 17:00 #4390
- iTrader
- 4 (100%)
- Mentioned
- 0 Post(s)
Het was een heel domme keuze om te stoppen met je opleiding. Mocht ik een werkgever zijn zou ik je argument "het is veel schrijfwerk en ik wou het niet meer doen" nooit accepteren. Het behalen van een (bachelor)diploma draait niet enkel om de kennis die je opdoet, maar ook rond doorzettingsvermogen en andere soft skills. Dingen doen die je niet leuk of interessant vindt horen daar ook bij.
Maar goed, ondanks dit heb je wel al wat werkervaring, dus je zal wel een goede job vinden. Alleen zou ik nog eens goed nadenken over de argumenten die je geeft over het stopzetten van de opleiding. En inderdaad, waarom nam je ontslag en wat heb je de laatste maanden gedaan?...1 leden vonden dit bericht nuttig.Met citaat reageren
-
19 november 2020, 17:01 #4391
- iTrader
- 93 (99%)
- Mentioned
- 17 Post(s)
Dat zwart geld een probleem is in amateurvoetbal weet ik maar al te goed, wilt nog niet zeggen dat het naïef is om te denken dat als iemand tijd steekt in een hobby/sport, het is uit liefde voor die hobby/sport, alsof het alleen maar om een winstbejag mag zijn.\0/no votesMet citaat reageren
-
19 november 2020, 17:09 #4392
- iTrader
- 0
- Mentioned
- 4 Post(s)
Qua stage zou het normaal geen probleem mogen zijn als je tegen dan werk hebt in de IT-sector.no votesMet citaat reageren
-
19 november 2020, 22:46 #4393
- iTrader
- 0
- Mentioned
- 0 Post(s)
Vanaf welke leeftijd ben je aan het freelancen gegaan?
Dat is heel sterk van jou maar kan je eens verduidelijken hoe "Optimalisatie koelcircuit compressoren" je kennis geeft in "Programmatie ERP systeem voor zelfstandig elektriekers"?
Het antwoord op de vraag is niet zo moeilijk: je start bijvoorbeeld als mechanische ontwerper waar je onderzoek doet naar het probleem van koeling van machines. Tekenen doe je met een CAD/CAM systeem en je vindt het schrijven van materiaallijsten maar niets, dus ga je dit proberen te automatiseren en daarvoor moet je programmeren en komt in contact met databases. Het materiaal moet nog aangekocht worden, dus schrijf je er nog een aankoopmodule bij en voor je het weet heb je een ERP-systeem geschreven. Bij machines ( en voorraadtanks ) die buiten gemonteerd worden ben je verplicht om de windbelasting te gaan uitrekenen, dus daar heb je ook de link.
Vroeger had ik de neiging om wat avondcursussen te gaan volgen, maar als zelfstandige moet je dit uiteraard zelf betalen dus heb ik in de plaats besloten om les te gaan geven. Uiteindelijk leer je ook enorm veel bij, maar je wordt er nog voor betaald ook.Het gras groeit niet sneller door er aan te trekkenno votesMet citaat reageren
-
19 november 2020, 22:55 #4394
- iTrader
- 0
- Mentioned
- 2 Post(s)
OT: 75/uurno votesMet citaat reageren
-
20 november 2020, 00:58 #4395
- iTrader
- 0
- Mentioned
- 0 Post(s)
Ik geef les als freelancer naast mijn job en ik heb nog nooit zoveel geleerd. Heb onlangs les gegeven over iets waar ik toen ik toezei zo goed als niks van kende. Nu dus wel en word ik er regelmatig voor betaald
OT: 75/uur
Per uur dat je les geeft heb je ook nog wat voorbereiding, dus enkel voor het geld moet je het niet doen.Het gras groeit niet sneller door er aan te trekkenno votesMet citaat reageren