iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mac-bc Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    En hoeveel zwart geld er nog steeds in omgaat.

En ik als naïeve kloot vroeger maar denken: "Amai, zo geëngageerd en gepassioneerd dat die amateur-voetballer-vrienden zijn om daar zoveel tijd in te steken!". Tot bleek hoeveel zwart geld dat die mannen scheppen om op zo'n laag niveau tegen een bal te stampen voor een publiek van 10 man en een paardenkop.

Buurman zegt zelf dat hij er zijn huis mee afbetaald heeft.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mac-bc Bekijk bericht
    En hoeveel zwart geld er nog steeds in omgaat.

En ik als naïeve kloot vroeger maar denken: "Amai, zo geëngageerd en gepassioneerd dat die amateur-voetballer-vrienden zijn om daar zoveel tijd in te steken!". Tot bleek hoeveel zwart geld dat die mannen scheppen om op zo'n laag niveau tegen een bal te stampen voor een publiek van 10 man en een paardenkop.
    Dat valt nog mee, je zou eens moeten weten hoe dat zit in de bouwsector, tuinsector of recenter - verkoop van duiven.

Geen idee hoe dat gaat bij topvoetbal trouwens maar ik kan me best voorstellen dat men daar niet kijkt op ene miljoen meer of minder.

iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Biljart Bekijk bericht
    Buurman zegt zelf dat hij er zijn huis mee afbetaald heeft.
    Ook al vaak gehoord, maar dan over ganser renovaties.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    1. PERSONALIA
    Leeftijd: 30
    Opleiding: Bachelor Toegepaste Informatica, paar vakken niet afgewerkt
    Werkervaring (wat/hoelang) : 2.5j
    Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: alleenstaand
    Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
    Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
    Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): 200
    Huidige functie: Software Developer
    Functiebeschrijving: .NET Web Dev
    Anciënniteit: 0
    Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): 38
    Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Dagwerk
    Plaats waar je werkzaam bent: (Stad/Provincie) West-Vlaanderen
    Verantwoordelijkheid over personeel: Nee

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
    Maand salaris (bruto): 2000 => 2270 na iets meer dan een jaar, opslag niet gevraagd op 2e jaar wegens overweging ontslag
    Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 1500 => 1700
    Nettovergoedingen:
    13e maand (volledig/gedeeltelijk):
    14e maand of winstuitkering:
    GSM (eigen bijdrage)?: Ja + abbo, nee
    Auto (VAA & Budget?): Nee
    Woon-werkverkeer vergoed?: Ja, social abonnement
    Tankkaart: Nee
    Laptop (eigen bijdrage?): Nee
    Maaltijdcheques (eigen bijdrage?): 8€/dag, 1€ eigen bijdrage
    Ecocheques: Nee
    Groepsverzekering: Ja 1€/dag
    Hospitalisatieverzekering: Nee
    Andere voordelen:

4. WERKOMSTANDIGHEDEN
    Afstand woon/werk in km's:
    Afstand woon/werk in tijd: 30 min openbaar vervoer
    Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
    Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 0
    Vakantiedagen (andere extra): 0
    Vrijheid om verlof te nemen: In overleg, niet alles samen
    Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?: 5
    Glijdende werkuren: Ja
    Oproepbaar door werkgever?:
    Stress? Nee
    Hoe vaak overuren te presteren? Zelden weekend of overuren
    Auto nodig voor het werk? Nee
    Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Nee
    Telewerk: Nee

Had zelfs 1900 € bruto voorgesteld. Verhoogd geboden gekregen. Denk nu dat het iets te laag was (in begin en na opslag). Ontslag genomen begin dit jaar (voor covid-19). Weer op zoek sinds een maand. Hoeveel zou ik nu moeten vragen? Als ik kijk naar mediaan loon van iemand met 2 - 4 jaar in vlaams gewest, was dat 3300 € bruto in 2018 (https://bestat.statbel.fgov.be/besta...3-c63b30d73895). Met die info lijkt dat loon heel weinig natuurlijk.
    Laatst gewijzigd door TheCompleteMan; 20 november 2020 om 08:47 Reden: duidelijkheid verhogen

Bv202's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Waarom heb je je bachelor TI (vermoedelijk?) niet afgewerkt? Dat lijkt me niet zo'n slimme keuze...

Voor de rest ben je onderbetaald. Als .NET developer met 2.5j evaring kan je rond de 2500 bruto + auto krijgen.

Bovendien: geen telewerk, zelfs in COVID-tijden? Geen opleidingen?
    ...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ja, was TI. Vond thesis en project iets te saai. Ik kreeg niet het gevoel dat ik iets nuttig aan het leren was. Ik nam ontslag voordat covid-19 volop verspreidde en telewerk normaal was.

Bv202's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheCompleteMan Bekijk bericht
    Ja, was TI. Vond thesis en project iets te saai. Ik kreeg niet het gevoel dat ik iets nuttig aan het leren was. Ik nam ontslag voordat covid-19 volop verspreidde en telewerk normaal was.
    Opnieuw, vreemde keuze. Dus vlak voor het afstuderen, na 2 jaar moeite doen, vond je het allemaal wat te saai en stopte je maar met je opleiding? Hoe leg je dat uit op een sollicitatiegesprek?
    ...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bv202 Bekijk bericht
    Opnieuw, vreemde keuze. Dus vlak voor het afstuderen, na 2 jaar moeite doen, vond je het allemaal wat te saai en stopte je maar met je opleiding? Hoe leg je dat uit op een sollicitatiegesprek?
    Was eerder 3 jaar. Ik weet nu zelf ook niet meer goed waarom ik toen stoptte. Ik denk dat ik toen totaal geen zin meer had. Ik zeg op sollicitatiegesprekken dat ik het veel schrijfwerk vond en dat ik het niet meer wou doen. Ik denk soms om het te hervatten maar vraag me weer af of het waard zal zijn. Zou ik niet beter af zijn om in plaats daarvan meer gericht nieuwe technologiëen van mijn vak te leren. Dat lijkt me leuker en nuttiger.

iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Waarom heb je dan ontslag genomen en wat heb je dan afgelopen maanden gedaan? Zal ook wel een rol spelen in het vinden van een nieuwe job. 1900 euro netto+voordelen is echt geen slecht loon met 2,5j ervaringen. Ik zou niet vast pinnen op die 3300 bruto dat is al meer naar de hoge kant.

Bv202's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Was eerder 3 jaar. Ik weet nu zelf ook niet meer goed waarom ik toen stoptte. Ik denk dat ik toen totaal geen zin meer had. Ik zeg op sollicitatiegesprekken dat ik het veel schrijfwerk vond en dat ik het niet meer wou doen. Ik denk soms om het te hervatten maar vraag me weer af of het waard zal zijn. Zou ik niet beter af zijn om in plaats daarvan meer gericht nieuwe technologiëen van mijn vak te leren. Dat lijkt me leuker en nuttiger.
    Goh, of het na 2,5 jaar werkervaring nog nuttig is om dat diploma te halen weet ik niet. Ik denk niet dat het nog veel toegevoegde waarde zal hebben. Eventueel kan je kijken of er wat mogelijk is in afstandsonderwijs? Alhoewel dat problemen kan geven ivm stages en dergelijke, dat moet je eens navragen...

Het was een heel domme keuze om te stoppen met je opleiding. Mocht ik een werkgever zijn zou ik je argument "het is veel schrijfwerk en ik wou het niet meer doen" nooit accepteren. Het behalen van een (bachelor)diploma draait niet enkel om de kennis die je opdoet, maar ook rond doorzettingsvermogen en andere soft skills. Dingen doen die je niet leuk of interessant vindt horen daar ook bij.

Maar goed, ondanks dit heb je wel al wat werkervaring, dus je zal wel een goede job vinden. Alleen zou ik nog eens goed nadenken over de argumenten die je geeft over het stopzetten van de opleiding. En inderdaad, waarom nam je ontslag en wat heb je de laatste maanden gedaan?
    ...
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    17 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaximumOfBass Bekijk bericht
    Dat zegt hij toch helemaal niet? Hij heeft gewoon gelijk dat het schandalig is dat er nog zo veel zwart geld rond gaat in amateur voetbal. Genoeg ploegen waar ik weet dat ze op zondag de envelop krijgen hoor.
    Hij zegt toch duidelijk dat hij dacht dat zijn kameraden voor de leut gingen shotten en er zoveel tijd in staken "tot hij wist hoeveel geld ze verdienden", dus dat ze het puur en alleen voor het geld deden (zo naïef was hij wel)... Alsof het onbegrijpelijk is om tijd te willen steken in een hobby.

Dat zwart geld een probleem is in amateurvoetbal weet ik maar al te goed, wilt nog niet zeggen dat het naïef is om te denken dat als iemand tijd steekt in een hobby/sport, het is uit liefde voor die hobby/sport, alsof het alleen maar om een winstbejag mag zijn.
    \0/

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Als je nu moeite hebt met solliciteren, kan het misschien toch nuttig zijn om de opleiding verder af te maken. Dat geeft je dan weer extra pluspunten bij solliciteren.
    Qua stage zou het normaal geen probleem mogen zijn als je tegen dan werk hebt in de IT-sector.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vanaf welke leeftijd ben je aan het freelancen gegaan?
    Toen ik 45 jaar was

Dat is heel sterk van jou maar kan je eens verduidelijken hoe "Optimalisatie koelcircuit compressoren" je kennis geeft in "Programmatie ERP systeem voor zelfstandig elektriekers"?
    Mijn schoonbroer geeft geschiedenisles en elk jaar vertelt hij hetzelfde verhaal aan een andere groep leerlingen. Dat is zijn goed recht en je hebt mensen die dit zo willen, maar ik zou er gek van worden.

Het antwoord op de vraag is niet zo moeilijk: je start bijvoorbeeld als mechanische ontwerper waar je onderzoek doet naar het probleem van koeling van machines. Tekenen doe je met een CAD/CAM systeem en je vindt het schrijven van materiaallijsten maar niets, dus ga je dit proberen te automatiseren en daarvoor moet je programmeren en komt in contact met databases. Het materiaal moet nog aangekocht worden, dus schrijf je er nog een aankoopmodule bij en voor je het weet heb je een ERP-systeem geschreven. Bij machines ( en voorraadtanks ) die buiten gemonteerd worden ben je verplicht om de windbelasting te gaan uitrekenen, dus daar heb je ook de link.

Vroeger had ik de neiging om wat avondcursussen te gaan volgen, maar als zelfstandige moet je dit uiteraard zelf betalen dus heb ik in de plaats besloten om les te gaan geven. Uiteindelijk leer je ook enorm veel bij, maar je wordt er nog voor betaald ook.
    Het gras groeit niet sneller door er aan te trekken

Pan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterVercruysse Bekijk bericht
    Vroeger had ik de neiging om wat avondcursussen te gaan volgen, maar als zelfstandige moet je dit uiteraard zelf betalen dus heb ik in de plaats besloten om les te gaan geven. Uiteindelijk leer je ook enorm veel bij, maar je wordt er nog voor betaald ook.
    Ik geef les als freelancer naast mijn job en ik heb nog nooit zoveel geleerd. Heb onlangs les gegeven over iets waar ik toen ik toezei zo goed als niks van kende. Nu dus wel en word ik er regelmatig voor betaald
    OT: 75/uur

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik geef les als freelancer naast mijn job en ik heb nog nooit zoveel geleerd. Heb onlangs les gegeven over iets waar ik toen ik toezei zo goed als niks van kende. Nu dus wel en word ik er regelmatig voor betaald
    OT: 75/uur
    Dit kon ik geschreven hebben.
    Per uur dat je les geeft heb je ook nog wat voorbereiding, dus enkel voor het geld moet je het niet doen.
    Het gras groeit niet sneller door er aan te trekken

Tags for this Thread

Regels voor berichten