zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    21 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterVercruysse Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Er is niemand die verandert voor minder.
    Dus je gaat iets totaal anders doen, komt dus met nul relevante ervaring toe en je krijgt meer dan dat je in je vorige sector met die 5 jaar ervaring had?

Of deed je gewoon hetzelfde maar in een andere sector want zo klonk het niet.
    *** Also sprach Zarathustra ***

Faun's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Het loon is maar een deel van de verdienste en dat wordt zo laag mogelijk gehouden en dus dit zegt niet veel. Ik ga voor de winstuitkering want daar betaal ik minder belasting op.
    Hier ook freelancer. Met 4000 euro/netto maand vind ik dat je uzelf nog ruim uitbetaald. Zolang je aan de minimumbezoldiging van 45.000 euro geraakt (bruto + VAA) zit je goed voor verlaagde vennootschapsbelasting, en dan de rest via dividend na 4 jaar.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dus je gaat iets totaal anders doen, komt dus met nul relevante ervaring toe en je krijgt meer dan dat je in je vorige sector met die 5 jaar ervaring had?
    Je hebt altijd relevante ervaring, het is niet zo dat ik plotseling verander naar advocaat of gynaecoloog. Het is een kwestie van een geloofbaar verhaal te brengen bij de sollicitatie en het te kunnen bewijzen achteraf.

Hier ook freelancer. Met 4000 euro/netto maand vind ik dat je uzelf nog ruim uitbetaald. Zolang je aan de minimumbezoldiging van 45.000 euro geraakt (bruto + VAA) zit je goed voor verlaagde vennootschapsbelasting, en dan de rest via dividend na 4 jaar.
    Dat klopt, maar dat heeft zijn ( fiscale ) reden. Ik kan dit wel uitleggen waarom, maar niet hier.

De dividend komt pas na 4 jaar, maar ik ben al veel langer bezig.
    Het gras groeit niet sneller door er aan te trekken

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    48 Post(s)
    3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
    Maand salaris (bruto):
    Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 4000 € netto ( wat ik mezelf uitbetaal )
    Nettovergoedingen: 600 €
    13e maand (volledig/gedeeltelijk):
    14e maand of winstuitkering: winst uit de eigen firma
    Uw loon is natuurlijk niet slecht, maar het zegt niet alles natuurlijk . Dat stuk "winst uit de eigen firma", lijkt me voor uw profiel misschien wel meer dan die 4000€/maand?

Bramstep's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Je hebt altijd relevante ervaring, het is niet zo dat ik plotseling verander naar advocaat of gynaecoloog. Het is een kwestie van een geloofbaar verhaal te brengen bij de sollicitatie en het te kunnen bewijzen achteraf.
    Dat is heel sterk van jou maar kan je eens verduidelijken hoe "Optimalisatie koelcircuit compressoren" je kennis geeft in "Programmatie ERP systeem voor zelfstandig elektriekers"?
    Er zitten toch uiteenlopende projecten tussen jouw lijst (maar wel interessante)?
    Zo bereken je bijvoorbeeld "Berekeningen windbelastingen voor vlaggen", maar ergens moet je toch die kennis vergaard hebben? Je kan toch niet zomaar weten hoe dat in zijn werk gaat?

Uit je studies heb je een goede basis, maar verder dan dat gaat het ook weer niet. En snel eens in de boeken duiken kan je zeker verrijken in kennis, maar daar betaalt de klant niet graag voor natuurlijk

Vanaf welke leeftijd ben je aan het freelancen gegaan? Heel tof en interessant profiel, dat wel!

Faun's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)

Dat klopt, maar dat heeft zijn ( fiscale ) reden. Ik kan dit wel uitleggen waarom, maar niet hier.

De dividend komt pas na 4 jaar, maar ik ben al veel langer bezig.
    Via PM?

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    57 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Uw loon is natuurlijk niet slecht, maar het zegt niet alles natuurlijk .
    Ik vind puur de uitkering maandelijks loon zelfs zeer weinig zeggen voor een freelancer... Het zegt natuurlijk dat je een bepaalde omzet haalt zodat je dit kan uitkeren, maar dat is het dan zowat.
    Ik ben wel benieuwd naar de reden om zo'n hoog nettoloon uit te keren, want via loon is dat doorgaans niet ideaal.

iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Voor de betere bediendenfuncties zegt een netto maandsalaris ook niet zo gek veel hé. Bij mij is 12 keer mijn maandloon ongeveer 60% van mijn jaarinkomen.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    48 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SlashDotDash Bekijk bericht
    Voor de betere bediendenfuncties zegt een netto maandsalaris ook niet zo gek veel hé. Bij mij is 12 keer mijn maandloon ongeveer 60% van mijn jaarinkomen.
    Klopt, maar dan zet je in de template meestal een deel "variabel loon" met een bedrag bij he

iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Ja, maar dan nog. Ik krijg elk jaar 35.000$ aan RSU's die op 4 jaar vrijkomen in schijven van 25%. Dus is dat ook wel redelijk natte vingerwerk om op voorhand in te schatten wat mijn jaarloon zal zijn.

En dan heb je nog de groepsverzekeringen die ook niet te verwaarlozen zijn, en je kan die ook moeilijk in een jaarpakket meetellen.
    Laatst gewijzigd door SlashDotDash; 19 november 2020 om 12:13

iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Van mij mag er veel geld in voetbal zitten, vind het gewoon absurd hoeveel geld van de burger erin zit en hoe weinig belastingen spelers betalen.
    En hoeveel zwart geld er nog steeds in omgaat.

En ik als naïeve kloot vroeger maar denken: "Amai, zo geëngageerd en gepassioneerd dat die amateur-voetballer-vrienden zijn om daar zoveel tijd in te steken!". Tot bleek hoeveel zwart geld dat die mannen scheppen om op zo'n laag niveau tegen een bal te stampen voor een publiek van 10 man en een paardenkop.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    17 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mac-bc Bekijk bericht
    En hoeveel zwart geld er nog steeds in omgaat.

En ik als naïeve kloot vroeger maar denken: "Amai, zo geëngageerd en gepassioneerd dat die amateur-voetballer-vrienden zijn om daar zoveel tijd in te steken!". Tot bleek hoeveel zwart geld dat die mannen scheppen om op zo'n laag niveau tegen een bal te stampen voor een publiek van 10 man en een paardenkop.
    Wat is dit nu weer voor een uitleg? Dus een teamsport waarin je geen geld verdient mag je geen tijd in steken? Hobby's verboden bij u thuis?
    \0/

MaximumOfBass's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vega Bekijk bericht
    Wat is dit nu weer voor een uitleg? Dus een teamsport waarin je geen geld verdient mag je geen tijd in steken? Hobby's verboden bij u thuis?
    Dat zegt hij toch helemaal niet? Hij heeft gewoon gelijk dat het schandalig is dat er nog zo veel zwart geld rond gaat in amateur voetbal. Genoeg ploegen waar ik weet dat ze op zondag de envelop krijgen hoor.
    Mountainbikes: Commencal Meta AM V4 2015 & YT Tues CF 2017
    PSN: UnderAVoidSky // PSNProfiles // TrueTrophies // 100%: 12 // Platinum: 63
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Plutus's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SlashDotDash Bekijk bericht
    Ja, maar dan nog. Ik krijg elk jaar 35.000$ aan RSU's die op 4 jaar vrijkomen in schijven van 25%. Dus is dat ook wel redelijk natte vingerwerk om op voorhand in te schatten wat mijn jaarloon zal zijn.

En dan heb je nog de groepsverzekeringen die ook niet te verwaarlozen zijn, en je kan die ook moeilijk in een jaarpakket meetellen.
    Ik denk dat de meesten hier dat probleem niet hebben en zelf ken ik eigenlijk ook zeer weinig mensen die zo vergoed worden, maandloon + bonus + evt. groepsverzekering dekt het plaatje meestal wel.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    14 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaximumOfBass Bekijk bericht
    Dat zegt hij toch helemaal niet? Hij heeft gewoon gelijk dat het schandalig is dat er nog zo veel zwart geld rond gaat in amateur voetbal. Genoeg ploegen waar ik weet dat ze op zondag de envelop krijgen hoor.
    Ik ken geen ploeg waar dat niet is.

Tags for this Thread

Regels voor berichten