desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Werkelijk wraakroepend....
    Pas op volledig gegund, begrijp me niet verkeerd. Maar dit toont toch werkelijk aan hoe scheef het systeem is...
    Je krijgt al bijna 200€ netto meer dan uw brutoloon, waarschijnlijk via een constructie. En dan nog eens zo een slof omdat je uw wagen inruilt.
    Ik zit met bijna 2000€ bruto meer nog niet op dat nettoloon.
    Meer jaloezie! Meer afgunst!
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Bramstep's schermafbeelding
    iTrader
    50 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door contextbinder Bekijk bericht
    Jammer dat zo weinig arbeiders hier posten, denk dat er nogal wat zijn die raar zouden opkijken.

Ik ben bvb ingenieur, wel met een laag loon (5k) en ken tal van arbeiders zonder diploma En 10 jaar jonger die heel wat meer verdienen. Ok met veel zwart geld, geen wagen, groepsverzekering etc maar dat is nu eenmaal zo, net zoals dat gaat met netto voordelen allerhande. Soms zijn dat jobs waar je best wat handigheid moet voor hebben maar soms ook relatief eenvoudige zaken zoals gras maaien en hagen snoeien.

Diploma speelt vandaag nog weinig rol denk ik, een paar sectoren buiten beschouwing gelaten.

Het probleem hier is wellicht een gebrek aan relevante ervaring, regio. Niet vergeten dat dergelijk type job sterkt wordt beïnvloed door ervaring. Op termijn komt dat loon helemaal goed voor topicposter
    Niet zozeer akkoord to be honest. Diploma speelt wel een rol voor een niet-uitvoerende job vind ik. Daarmee bedoel ik een denkjob. Echter kan je ook heel schoon geld verdienen met een doe-job (je handen vuil maken), zoals je bijvoorbeeld zelf aan geeft als bvb hovenier. Nu, degene die ik ken die er heel dik hun boterham mee verdienen zijn allemaal zelfstandigen. In loondienst een arbeidersjob betaalt in het algemeen iets minder, maar wordt soms wel gecompenseerd door de zwarte overuren die mogelijk zijn. Dan moet je ze ook wel nog willen/kunnen doen natuurlijk. Als je 45 jaar bent en elke dag nog 11-12 uurtjes handenarbeid klopt dan heb je een sterk lichaam lijkt mij.

Als tweede is 5k zeker geen laag loon als ingenieur toch? Er zullen er nog veel boven zitten, maar ook heel veel onder. Mensen die bijvoorbeeld geen team willen leiden of weinig tot geen verantwoordelijkheid willen.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    moah, als bruto = netto wordt, dan zitten we binnen 20 jaar wel met meer problemen dan enkel "Meer jaloezie! meer afgunst!

niemand betaalt graag belastingen, maar als er een ding is dat ik dit jaar geleerd heb is dat ik precies liever hier leef dan in Amerika bv.

jvc's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ik ben bvb ingenieur, wel met een laag loon (5k)
    Ik weet niet welke ingenieur je bent maar 5k een laag loon?
    Ik ben ook een ingenieur en zou direct tekenen voor 5k

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bramstep Bekijk bericht
    Niet zozeer akkoord to be honest. Diploma speelt wel een rol voor een niet-uitvoerende job vind ik. Daarmee bedoel ik een denkjob. Echter kan je ook heel schoon geld verdienen met een doe-job (je handen vuil maken), zoals je bijvoorbeeld zelf aan geeft als bvb hovenier. Nu, degene die ik ken die er heel dik hun boterham mee verdienen zijn allemaal zelfstandigen. In loondienst een arbeidersjob betaalt in het algemeen iets minder, maar wordt soms wel gecompenseerd door de zwarte overuren die mogelijk zijn. Dan moet je ze ook wel nog willen/kunnen doen natuurlijk. Als je 45 jaar bent en elke dag nog 11-12 uurtjes handenarbeid klopt dan heb je een sterk lichaam lijkt mij.

Als tweede is 5k zeker geen laag loon als ingenieur toch? Er zullen er nog veel boven zitten, maar ook heel veel onder. Mensen die bijvoorbeeld geen team willen leiden of weinig tot geen verantwoordelijkheid willen.
    Je hebt gelijk in die zin dat je wellicht meer kans hebt iemand te vinden die binnen een bepaald profiel past als hij beschikt over een bepaald diploma, dat is logisch want anders zou iedereen alles kunnen. Maar iemand van bvb 40 jaar met relevante ervaring zal normaal dezelfde kansen genieten als iemand zonder relevante ervaring maar met dat bepaalde diploma.

Ik heb gisteren eens naar de lonen gekeken van onze monteurs (binnendienst), allen twintigers en jonge dertigers: lonen liggen tussen de 20 en 23 €/uur, lassers hebben tussen 16 en 20 €/uur. Op 1 iemand na heeft iedereen een beroepsopleiding genoten tot zijn 18 jaar. Dit is een kleine KMO in OVl.

Zwart geld is binnen ons bedrijf onbestaande maar een aantal van onze mensen hebben wel een bijverdienste, dat gaat van BBQ's maken, een poort, tafeltjes voor één of ander pita bar tot het uitvoeren van schilderwerken en gyproc plaatsen bvb. Momenteel worden wij relatief fel getroffen door Covid waardoor er meer technische werkloosheid is - u kan al raden dat een aantal daar best blij mee zijn. Hoe zich dat op termijn zal manifesteren kan best wel eens uiteenlopen - bepaalde jobs zijn fysiek idd zwaar maar lang niet allemaal, het maken van een poort is bvb geen zwaar werk en heeft een grote winstmarge - als je er 3 op een jaar maakt is dat een leuke extra.

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Jammer dat zo weinig arbeiders hier posten, denk dat er nogal wat zijn die raar zouden opkijken.

Ik ben bvb ingenieur, wel met een laag loon (5k) en ken tal van arbeiders zonder diploma En 10 jaar jonger die heel wat meer verdienen. Ok met veel zwart geld, geen wagen, groepsverzekering etc maar dat is nu eenmaal zo, net zoals dat gaat met netto voordelen allerhande. Soms zijn dat jobs waar je best wat handigheid moet voor hebben maar soms ook relatief eenvoudige zaken zoals gras maaien en hagen snoeien.

Diploma speelt vandaag nog weinig rol denk ik, een paar sectoren buiten beschouwing gelaten.

Het probleem hier is wellicht een gebrek aan relevante ervaring, regio. Niet vergeten dat dergelijk type job sterkt wordt beïnvloed door ervaring. Op termijn komt dat loon helemaal goed voor topicposter
    5k bruto is een hoog loon. Je zit bij de 10-15% hoogst verdienenden in België van de mensen die in loondienst zitten.
    https://www.jobat.be/nl/art/hoeveel-...100-euro-netto

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Heeft niets te maken met jaloezie of afgunst. Heeft wel te maken met de oneerlijkheid die er is geslopen in ons belastingssysteem die dan ook nog eens ons volledig sociaal bestel ondergraaft. Wat de basis is van onze sociale zekerheid waar nu zo zwaar op geleund wordt.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bedankt voor je advies Mulan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Dat is geen 40 jarige met 2400 euro, dat is iemand met een paar jaar ervaring met 2400 euro. Of die nu 27 of 40 is maakt weinig uit, als het iets zal men in die van 40 minder potentieel zien
    Het klopt inderdaad dat ik niet zoveel ervaring heb. Mijn leeftijd ziet mijn (eventueel) toekomstige werkgever wel eerder als een voordeel, door het verschil in maturiteit met jongere mensen.

Wat ik wel niet wist, is dat de regio waar je werkt een groot verschil in loon kan maken.

iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door clear Bekijk bericht
    Bedankt voor je advies Mulan.

Het klopt inderdaad dat ik niet zoveel ervaring heb. Mijn leeftijd ziet mijn (eventueel) toekomstige werkgever wel eerder als een voordeel, door het verschil in maturiteit met jongere mensen.

Wat ik wel niet wist, is dat de regio waar je werkt een groot verschil in loon kan maken.
    Mensen gaan in Brussel werken omdat ze daar meer verdienen. Maar dan klagen dat ze lang onderweg zijn (zeker als ze in een goedkoop boerengat wonen)

XA4's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door clear Bekijk bericht
    https://www.hln.be/jobs/in-deze-prov...t-br~a2f486cf/

"...en de slechts betalende provincie blijkt West-Vlaanderen"

Eddy Kannibaal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Mensen gaan in Brussel werken omdat ze daar meer verdienen. Maar dan klagen dat ze lang onderweg zijn (zeker als ze in een goedkoop boerengat wonen)
    Speelt mee maar is niet de enige reden voor mij. Meeste grote bedrijven zitten nu eenmaal in/rond Brussel. Als ik in mijn branche een interessante/boeiende job wil hebben, zijn er weinig alternatieven voor Brussel.

zaj's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    ons belastingssysteem is gewoon gatachterlijk. de enige die dat niet willen inzien zijn degene die er ook de volle pot vna profiteren, firmawagens, netto premies, IP rewards, en dan nog al die shit die ge als eenmanszaak en zelfstandige kunt uitsteken hoort gewoon niet.

ik verdien bruto 3300 en mijn vriendin 2200 en ons netto loon verschilt de volle 20 euro op het einde van de maand ( allebij rond de 2K netto) omdat zij ook van alle premies en vergoedingen toegestopt krijgt van haar werkgever. En dat is niet om Haar gelukkig te maken maar om met het geld dat ze besparen op belastingen, de tesla, aston martin, en porsche van de werkgever zijn 3 zonen mee te betalen. IK ga niet klagen dat ze zoveel verdient. maar eerlijk is het niet.

moesten die zaken nu nog gedaan worden in het voordeel van de werknemer tot daar toe. We weten allemaal wie er echt baat bij dat soort zaken, en wie onrechtstreeks de factuur van die auto's betaald.

praktisch al mijn vrienden hebben een firmawagen en ze begrijpen het ook niet. ik ben niet jaloers op hun wagen. ik gun het hun allemaal uit het diepste van mijn hart. Ik gun het hun werkgever niet. één van die bazen heeft nu een buitenlands bedrijf opgericht om zijn plezierjacht daar te kopen om hier geen belasting te moeten betalen. dat is ook weer 50k die wij allemaal onrechtstreeks bijleggen bij meneer zijn jacht.

zelf onder de zelfstandigen is het verschil soms belachelijk groot. de ene kan bij wijze van spreken nog geen stillo inbrengen in zijn boekhouding. terwijl de andere letterlijk zijn eigen oprit en bureau aan zichzelf verhuurd, een deel van de kosten van de kuisvrouw op de zaak zet, praktisch elk elektrische apparaat op de zaak kan kopen, koffie, frisdrank, beamers, computers, gsm's,...

Zou ik het ook doen? waarschijnlijk wel. Het is aan onze regering om dat soort dingen aan te pakken. belastingsdruk verschuiven van de gewone werknemer naar de werkgever. ( en niet het soort werkgever dat alles mooi bruto --> netto doet.)

bedrijven zoals realdolmen zouden echt zwaar aangepakt moeten worden. Ken genoeg mensen die daar starten met 1900-2200 bruto en op het eind van de maand letterlijk meer netto overhouden dan ze bruto verdienden MET een bedrijfswagen etc. ( maaltijdcheques = cash vergoeding + netto premie + IP reward)
    Laatst gewijzigd door zaj; 27 oktober 2020 om 10:58
    Like retro longplays? check out my youtube channel!

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Ik ben even niet mee hoe een bedrijfswagen mij niet helpt maar alleen mijn werkgever?

exCite's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zaj Bekijk bericht
    bedrijven zoals realdolmen zouden echt zwaar aangepakt moeten worden. Ken genoeg mensen die daar starten met 1900-2200 bruto en op het eind van de maand letterlijk meer netto overhouden dan ze bruto verdienden MET een bedrijfswagen etc. ( maaltijdcheques = cash vergoeding + netto premie + IP reward)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Ik ben even niet mee hoe een bedrijfswagen mij niet helpt maar alleen mijn werkgever?
    Ik ook niet.

Dat de IP reward (en andere vergoedingen) zorgen voor een scheefgetrokken systeem klopt ergens wel.
    Ik werkte tot voor kort bij Realdolmen en mijn nettoloon was bijna evenveel als wat ik nu heb, maar ik verdien nu wel bijna 1000 euro bruto meer.
    We Remember them with pride,
    Those mighty reds of Shankly's side.
    And Kenny's boys of '88,
    There's never been a side so great.

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zaj Bekijk bericht
    ons belastingssysteem is gewoon gatachterlijk. de enige die dat niet willen inzien zijn degene die er ook de volle pot vna profiteren, firmawagens, netto premies, IP rewards, en dan nog al die shit die ge als eenmanszaak en zelfstandige kunt uitsteken hoort gewoon niet.

ik verdien bruto 3300 en mijn vriendin 2200 en ons netto loon verschilt de volle 20 euro op het einde van de maand ( allebij rond de 2K netto) omdat zij ook van alle premies en vergoedingen toegestopt krijgt van haar werkgever. En dat is niet om Haar gelukkig te maken maar om met het geld dat ze besparen op belastingen, de tesla, aston martin, en porsche van de werkgever zijn 3 zonen mee te betalen. IK ga niet klagen dat ze zoveel verdient. maar eerlijk is het niet.

moesten die zaken nu nog gedaan worden in het voordeel van de werknemer tot daar toe. We weten allemaal wie er echt baat bij dat soort zaken, en wie onrechtstreeks de factuur van die auto's betaald.

praktisch al mijn vrienden hebben een firmawagen en ze begrijpen het ook niet. ik ben niet jaloers op hun wagen. ik gun het hun allemaal uit het diepste van mijn hart. Ik gun het hun werkgever niet. één van die bazen heeft nu een buitenlands bedrijf opgericht om zijn plezierjacht daar te kopen om hier geen belasting te moeten betalen. dat is ook weer 50k die wij allemaal onrechtstreeks bijleggen bij meneer zijn jacht.

zelf onder de zelfstandigen is het verschil soms belachelijk groot. de ene kan bij wijze van spreken nog geen stillo inbrengen in zijn boekhouding. terwijl de andere letterlijk zijn eigen oprit en bureau aan zichzelf verhuurd, een deel van de kosten van de kuisvrouw op de zaak zet, praktisch elk elektrische apparaat op de zaak kan kopen, koffie, frisdrank, beamers, computers, gsm's,...

Zou ik het ook doen? waarschijnlijk wel. Het is aan onze regering om dat soort dingen aan te pakken. belastingsdruk verschuiven van de gewone werknemer naar de werkgever. ( en niet het soort werkgever dat alles mooi bruto --> netto doet.)

Je bent twee dingen door elkaar aan het halen nl. het gebruik van de fiscale omwegen die voorhanden zijn en fiscale fraude (bvb. firma opstarten in het buitenland zonder activiteit puur en alleen om geen belastingen op een pleziervaartuig te moeten betalen). Dan zeg je dat het de schuld is van de overheid en dat je zelf allicht die fiscale omwegen ook zou gebruiken, om dan wel te eindigen met dat ze de bedrijven moeten aanpakken doordat ze die fiscale omwegen gebruiken...

Iets klopt niet in je betoog.
    \0/

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    5k bruto is een hoog loon. Je zit bij de 10-15% hoogst verdienenden in België van de mensen die in loondienst zitten.
    https://www.jobat.be/nl/art/hoeveel-...100-euro-netto
    Mss dat mijn beeld wat vertekend is: ik woon in de ruime Brusselse rand, in mijn vriendenkring zijn nogal wat medestudenten (een aantal zelfs 10 jaar samen op de banken gezeten) en tussen de vriendinnen klikt het eveneens - met een aantal heb ik dus een zeer hechte band. Toevallig ben ik de enige die in OVl (dramatische kennis Franse taal) werk en ook de enige die voor een KMO werkt, de anderen werken allen in Brussel voor multinationals en in sectoren IT/farma/Bank/procestechniek ... vergeleken met mijn "klasgenoten" is mijn loon eerder een loontje hoor, hetzelfde geld ook voor vakantiedagen en groepsverzekering.

Maar goed, ik heb niet de talenten van anderen en visa versa, geen file naar het werk , zolang we niets te kort komen ben ik al tevreden - loon is zoals vrije tijd hé: altijd te weinig.

Regels voor berichten